Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Carisma 1.6 benzyna/gaz (sekwencja) dlawi się do
Autor Wiadomość
Andmacz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 99KM Pb/LPG 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: Tczew
  Wysłany: 15-04-2019, 17:22   [Cari 1.6] Carisma 1.6 benzyna/gaz (sekwencja) dlawi się do

Witam. Jak w temacie ma problem z cari. Na zimnym silniku po odpaleniu dlawi się i problemem jest przeskoczyć 2500 obrotów. Nie robi tu różnicy rodzaj paliwa. Identycznie zachowuje się na benzynie jak i na gazie. Przy wcisnietym pedale gazu dochodzi do 2500 i zaczyna prychac i strzelać z rury a dtgania silnika przenoszą się na kierownicę oraz drążek biegów. Dopiero po dlozszej próbie bo około 10 minut przeskakuje magiczne 2500 i daje obroty do zamkniecia zegara z jednoczesnym kilkukrotnym strzałem z rury. Po efektownych 10 minutach można startować w trasę.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-04-2019, 18:57   

Tak na początek trzeba by zrobić diagnostykę czyli sprawdzić błędy silnika i podejrzeć parametry jego pracy. Warto też zajrzeć do świec czy nie są zalane olejem.
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-04-2019, 09:58   

jak zgasisz ciepły silnik i ponownie odpalisz (ciepły) też masz to samo?
 
 
Andmacz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 99KM Pb/LPG 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: Tczew
Wysłany: 16-04-2019, 18:39   

Na rozgrzanym odpala bez problemu i równo pracuje. Gorzej jak już ostygnie. Wtedy powtórka z rozrywki. Niedawno wymieniłem czujnik walka rozrzadu bo wariowal. Nie wiem czy może mieć to jakiś wpływ. Co do błędów to check mi się nie włącza. Wcześniej na walnietym czujnik wywala mi co chwilę i był problem z odpaleniem. Gasl po 2 sekundach.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-04-2019, 20:09   

To że kontrolka się nie włącza to wcale nie musi oznaczać że nie ma błędów. Dodatkowo trzeba by sprawdzić jak pracuje sonda kiedy silnik źle pracuje, jakie są korekty paliwowe i jakie odczyty daje przepływka. Po 2001 do diagnostyki wystarczy interfejs Elm327 za max 50zł i darmowa apka pod androida i da się tym bardzo wiele sprawdzić.
Ps. Jak na pewno masz auto z 2001 to silnik ma 103KM a nie 99.
 
 
Andmacz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 99KM Pb/LPG 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: Tczew
Wysłany: 17-04-2019, 12:28   

Samochód (rocznik) jak i moc silnika podana jest poprawnie. Nie ma mowy o pomylce. Potwierdza to raport vin i karta pojazdu
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-04-2019, 14:12   

Czy auto masz od nowości, kupiłeś je w polskim salonie? Carisma po 2001 czyli po drugim lifcie (znaczki już srebrne) miała 103KM, widocznie odnośnie Twojego auta ktoś gdzieś zrobił błąd. Często jak auto jest sprowadzane to na pierwszym przeglądzie w Polsce diagnosta może się pomylić, szczególnie jak auto przyjechało do nas z 10 lat temu czy jeszcze wcześniej.
Ale w sumie to nie jest związane z tematem. Jak pisałem wcześniej, aby się dokładnie dowiedzieć co mu dolega trzeba zrobić diagnostykę.
Sprawdź też czy nie ma tam oleju w świecach bo to też dość częsty problem jak uszczelka pokrywy zaworów jest już wiekowa. Może też być problem ze świecami bądź z cewkami ale na początek warto wykluczyć te najtańsze opcje i najłatwiejsze do sprawdzenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.