Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Spadek mocy silnika na trasie
Autor Wiadomość
rob13 
Nowy Forumowicz

Auto: OPEL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-04-2019, 22:23   [II 2.0 DID] Spadek mocy silnika na trasie

Witam wszystkich

Na wstępie nadmienię, że nie jestem posiadaczem Mitsubishi natomiast znajomy poproszono mnie abym się zastanowił co się dzieje z jego samochodem.
Chodzi o Mitsubishi Outlander 2008 2,0.

Objawy są takie, że na trasie przy dodawaniu gazu nagle traci moc - tyle dowiedziałem się od właściciela. Sprawdziłem błędy i był jeden dotyczący turbiny (niestety nie pamiętam nr).

Sprawdziłem parametry bieżące: temperaturę i ciśnienie MAP.
Tem. OK, Natomiast ciśnienie - 0,1 - 0,05 na wolnych obrotach.
Przy silnikach benzynowych (do których jestem przyzwyczajony) - to o wiele za mało (jeśli chodzi o wartość bezwzględną).

Posprawdzałem przewody ciśnieniowe i jeden wychodzący z silnika "wisiał", nie był nigdzie podpięty.

Ponieważ nie znam tego silnika a jestem mechanikiem amatorem - mam pytanie i prośbę o pomoc.
Czy takie ciśnienie jest poprawne? A jeśli nie to jakie powinno być?
Oraz gdzie powinien wchodzić przewód podciśnieniowy wychodzący z prawego, górnego rogu. Górnej części silnika patrząc od przodu samochodu. Najprawdopodobniej wychodzący z kolektora dolotowego. Silnik jest pod osłoną więc trudno powiedzieć gdzie wchodzi od strony silnika.

Może ktoś ma jakieś schematy silnika, rysunki techniczne układu podciśnieniwego. Aby się dowiedzieć jak jest podłączony MAP, czy jest poza silnikiem czy wbudowany w silnik.

pozdrawiam
robert
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 22-04-2019, 00:44   

nie masz zielonego pojecia o mechanice ale .... :P
to dobrze

tam nie ma przewodow cisnieniowych tylko podcisnieniowe (odwrotnosc cisnienia) ktore steruje tam wszystkimi zaworami itp.
najprawdopodobniej ten wezyk ktory wisi wypial sie z gruszki przy turbinie (1wszy od wewnatrz patrzac na rurki )
nastepny wezyk (troszke cienszy ) idzie do zawory chlodnicy EGR


nie napisales czym sprawdzales cisnienie ale przy mocnym depnieciu w gaz (auto musi najlepiej jechac na 3 biegu ) nie powinno przekraczac 1,4 bar (na programach bedzie pokazywac okolo 2,3 bo dochodzi cisnienie w atmoslferze)

silniki diesla maja inne prawidlowe parametry niz benzynowe

jak by co dalej pytaj ale najprawdopodobniej to bedzie ten wezyk :wink:
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
rob13 
Nowy Forumowicz

Auto: OPEL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-04-2019, 20:05   

Szkoda, że nie mogę dodać zdjęcia. Mógłbym pokazać o które rurki chodzi.
Znalazłem zdjęcia tego silnika gdzie dobrze widać te rurki i gdzie wchodzą.

Dzięki.
Zobaczę czy się poprawi.
Ostatnio zmieniony przez rob13 22-04-2019, 20:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-04-2019, 20:07   

Wrzuć fotkę do 2MB na www.tinypic.pl i zapoznaj linka.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rob13 
Nowy Forumowicz

Auto: OPEL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-04-2019, 20:21   

Dzięki. Nie mam zdjęć egzemplarza, którego opisałem.
Natomiast odnoszę wrażenie, że to dokładnie taka jednostka jak ta na zdjęciu poniżej.
https://tinypic.pl/8p72cj12xs5i

Jeśli dobrze pamiętam to ta dolna rurka.
Wisiała w dół więc zasugerowany byłem aby szukać czegoś poniżej poziomu mocowania jej do silnika.
Natomiast widać gdzie one wchodzą.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 22-04-2019, 20:45   

kajos napisał/a:
nie masz zielonego pojecia o mechanice ale .... :P
to dobrze

...

(auto musi najlepiej jechac na 3 biegu ) nie powinno przekraczac 1,4 bar



:roll:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 23-04-2019, 13:29   

Bzyk_R1 napisał/a:
kajos napisał/a:
nie masz zielonego pojecia o mechanice ale .... :P
to dobrze

...

(auto musi najlepiej jechac na 3 biegu ) nie powinno przekraczac 1,4 bar



:roll:

?

nigdy nie robiles logow ? :p

https://www.youtube.com/watch?v=t0QazXcVVXs

oczywiscie to jest robione VAGiem ktory niestety nie wspolpracuje z miskiem :axe:
ale innym programem tak samo sie robi :rolleyes:
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 23-04-2019, 16:22   

kajos, auto nie musi jechać na 3 biegu, do badania doładowania potrzebne jest duże obciążenie a więc może to być 5 bieg z dołu obrotomierza, albo 4 bieg pod górkę. Im większe obciążenie tym lepiej sprawdzić peak i sposób ładowania turbo.

Co do Twoich porad to trzeba poznać kod błędu. Jeżeli proponujesz że pewnie zdjął się wężyk z WG to nie podaj doładowania 1,4 jako prawidłowe bo sam wiesz ile w takim przypadku może spompować. Trzeba odczytać czy jest undercharging, czy overload, nie wiem jak to nazywa sterownik VW. Wtedy można szukać po której stronie mocy ten wężyk wypadł :wink:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 25-04-2019, 20:44   

rob13 napisał/a:
Dzięki. Nie mam zdjęć egzemplarza, którego opisałem.
Natomiast odnoszę wrażenie, że to dokładnie taka jednostka jak ta na zdjęciu poniżej.
https://tinypic.pl/8p72cj12xs5i

Jeśli dobrze pamiętam to ta dolna rurka.
Wisiała w dół więc zasugerowany byłem aby szukać czegoś poniżej poziomu mocowania jej do silnika.
Natomiast widać gdzie one wchodzą.


z tamtad od pompy poprzez trojnik idzie 1 gruby waz do wspomagania chamulcow (do tylu) i do (poprzez rurke) calego sterownika podcisnieniami
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 25-04-2019, 21:50   

A czy podcisnienie sie samo odpowietrza po wyłączeniu stacyjki?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 25-04-2019, 23:26   

po 30s zawor puszcza w sterowniku podcisnien
takie pierniecie slychac

zreszta opisywane to bylo na forum i jest to normalny objaw w tym aucie
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 26-04-2019, 08:15   

Ja nie mam tylko pyknięcie, jak przekręce stacyjkę kilka razy to wtedy jest...
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 26-04-2019, 09:01   

to sprawdz czy masz prawidlowe podcicnienie
jesli jest to jak dlugo trzyma

pykniecie to pewnie przekaznik pradu lub sprzeglo sprezarki klimatyzacji
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.