Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Poprawa hamulców/swap hamulcy
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-03-2019, 07:28   

jacek11, ciężko ogarnąć, że człowiek chce aby auto reagowało na pedał hamulca jak normalny samochód, a nie jak
Żuk? :mrgreen: Gdybym nie miał na co dzień drugiego auta, które zachowuje się pod tym względem wzorowo to bym pewnie nie drążył, ale tak to nie spocznę póki nie doprowadzę tego końca. Wydaje mi się, że już niewiele mi zostało, jak sobie pomyślę, że mój Galant reaguje na naciśnięcie hamulca jak normalny samochód to aż mnie nosi :mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-03-2019, 12:41   

tak jak ci pisałem - robiłem różne zamiany i nie było problemu
jak masz miejsce to możesz śmiało wpychać
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11180
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-03-2019, 14:54   

Wiem o co chodzi. Jak wsiadam w firmowe ducato to boję się hebla wciskać bo można zęby na kierownicy zostawić. Potem jak wsiadam w galanta to też nie chce mi hamować :mrgreen:
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-03-2019, 15:35   

Mam to samo po przesiadce że Space Stara żony :mrgreen:

A jak żonie Galanta ostatnio dałem to mówiła, że myślała, że się nie zatrzyma przed skrzyżowaniem takie kiepskie hamulce ma Galant. Za każdym razem jak nim jedzie mi to powtarza, ale ja jej jeszcze pokaże :mrgreen: :mrgreen:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11180
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-03-2019, 17:39   

To może serwo z SS wpakować? W komplecie z pompą :?:
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-03-2019, 21:11   

Patrzyłem na serwo ze SS i wygląda identycznie jak to z Galanta 2,0 16V i 2,5 V6, czyli małe i grube. Dlatego stwierdziłem, że nie ma sensu go montować. Ale z pompą to nie głupi pomysł, tylko muszę sprawdzić jak są wyjścia rurek hamulcowych. Na razie jednak zmiana serwa na to, które jutro będzie już u mnie i zobaczymy, może akurat będzie OK.
 
 
Greg TimaskA 
Nowy Forumowicz
Greg

Auto: Mitsubishi Galant EA 2,5 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 13
Skąd: Wrocek
Wysłany: 22-04-2019, 13:49   

Witam,
Starając się być w temacie w moim Galantku JMBLNEA5WXZ000800 99r są marne hamulce [jak zdaje się u wielu?] "gąbczaste" itp. [Jak w poprzedniej mojej Mazdzie 626 GE]. Mówią, niejaki Kicktest/ster z/na You Tube] że najlepiej podmienić od Lancera...? Którego? Prawda ci to? i Jakieś szczegóły [które elementy itp.]. Z góry dziękuję i Pozdrawiam.
_________________
TimaskA
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-04-2019, 14:34   

Greg TimaskA napisał/a:
Jak w poprzedniej mojej Mazdzie 626 GE
Hmm, też miałem przed Galantem Mazdę 626 GE, wersja GLE Special. Tam były z tego co pamiętam z przodu zaciski jednotłoczkowe i tarcze 257/24 mm, czyli praktycznie to samo co W Galantach 1996-1998 r. Jeździłem nią tylko rok, ale za cholerę nie mogę sobie przypomnieć jak to hamowało, jaki był pedał hamulca... Wiem, że hamulców nawet nie dotykałem, bo nic nie biło, nie wichrowało, nie trzeszczało tak jak w Galantach.

Jeśli chodzi o hamulce z Lancera, to kickster ma na myśli hamulce z Lancera EVO, ale zmiana na takie hamulce to łączny koszt bliski 10 000 zł.
 
 
Greg TimaskA 
Nowy Forumowicz
Greg

Auto: Mitsubishi Galant EA 2,5 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 13
Skąd: Wrocek
Wysłany: 22-04-2019, 15:31   

Dzięki za odpo. "Hugo" ...Taaaa... z tymi hamulcami z Lancera sobie jednak... odpuszczę. Jakaś alternatywa? Ten Outlander? Wkurzają mnie te "gąbczaste"...Nie pamiętasz ale wierzaj mi, w Mazdzie były do d..y, nawet bardziej niż tu w Galancie.. To w 323F mamy [żona] lepsze, choć z tyłu "bębny". Ten mój Galant jest z 1999r , to coś zmienia? Coś można zrobić? Dzięki.
_________________
TimaskA
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-04-2019, 18:58   

To, że Twój Galant jest z 1999 r. mówi tyle, że najlepiej jakbyć zmienił korektor siły hamowania na taki, który występował po II lifcie, czyli od połowy 2000 r., on nie ma zwężki na tylne zaciski tylko równy przelot. Ewentualnie możesz go wywalić zupełnie i zastosować zwykłe złączki do rurek. Ja mam Galanta z 2001 r., więc korektora nawet nie ruszałem.

Do tego wymiana serwa hamulcwego na większe z Galanta z silnikiem 2,4 GDI (oryginalnie w 2,5 V6 jest dwukomorowe serwo 7+8", w GDI jest 8+9").

Miałem przednie zaciski dwutłoczkowe z Outlandera z tarczami 294/24 mm, a tylne zaciski, tarczobębny wentylowane 284/20 mm i klocki ze Space Wagona po 1998 r. i ostatecznie najlepiej hamuje na przednich hamulcach z Mitsubishi ASX (tarcze 294/26 mm i zaciski jednotłoczkowe). Tył pozostał ten sam. No i wygląd tych hamulców względem oryginalnych bez porównania, nie ma takiego obciachu :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-04-2019, 19:10   

Trzeba pamiętać, że tarcze outka - te 294mm - mają identyczny klocek jak tarcze 276/24 z Galanta, więc powierzchnia cierna jest ta sama, ale dzięki przesunięciu zacisku bardziej na zewnątrz piasty do hamowania potrzebna jest mniejsza siła. Można próbować z tarczami od Carismy po lifcie, tam są zdaje się 283 mm, ale zupełnie inny system hamulcowy - jest Lucas a nie Akebono, dużo większa skuteczność.
 
 
Greg TimaskA 
Nowy Forumowicz
Greg

Auto: Mitsubishi Galant EA 2,5 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 13
Skąd: Wrocek
  Wysłany: 22-04-2019, 23:13   

Dzięki "obydwom", za porady. :D
_________________
TimaskA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.