Check engine po zmianie oleju |
Autor |
Wiadomość |
coltjaro
Mitsumaniak
Auto: colt CJO 1,6 2000r. 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 70 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 25-04-2019, 13:55 Check engine po zmianie oleju
|
|
|
Witam. Proszę o pomoc - dotychczas nie paliła mi się nigdy ikonka check engine, niedawno pojechałem do mechanika wymienic olej i filtr - obydwa zakupiłem sam, wymienił przy mnie mechanik. Zalał jak się okazało troche za duzo - ok.4mm za wskazaniem najwyzszego stanu oleju na wskaźniku. Nie widziałem też by zalał filtr oleju olejem przed założeniem (tak się chyba powinno robić ?).Wyjechałem od niego - nic się nie paliło, michu pracował normalnie.
Potem zrobiłem 1 jazdę ok 8km (nic się nie świeciło, 0 problemów).Po godzinie odpaliłem go i zaraz pokazał się check engine.Dojechałem do domu, na noc odłączyłem aku. Rano odpaliłem, przejechałem 3km dla testu - ok. Dwa dni potem odpalam - od razu check engine Co to może być, nie mam mozliwości sprawdzenia kodów błedów, chyba że wymigam (jak i gdzie złącze ? - nie robiłem tego nigdy.Olej odciągnałem już. Ile trzeba czasu na reset komputera ?
Będę wdzięczny za informacje.Colt 1,6 90km, 16v 2000r. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-04-2019, 15:39
|
|
|
Takie przelanie raczej nie powinno wywołać jakiegoś błędu silnika, jest to raczej zbieg okoliczności. Błędy oczywiście trzeba sprawdzić a nie tylko kasować bo kasowanie nie rozwiązuje problemu. Najprawdopodobniej w Twoim aucie powinno się dać wymrugać bo jest starsze niż 2001. Aby to zrobić trzeba zmostkować ze sobą piny 1 z 4 w złaczu OBD. Znajdź w sieci rozpiskę pinów złącza OBD i zmostkuj 1 z 4 i włącz zapłon. Po prawidłowym zmostkowaniu jak nie ma błędów to kontrolka powinna mrugać jednostajnie a jak błędy są zapisane w sterowniku silnika to kontrolka powinna mrugać dłuższe i krótsze odcinki czasu np. 2 dłuższe i trzy krótsze to błąd 23. Jak będziesz miał problem z interpretacją to nagraj filmik telefonem i pokaż go tu w temacie.
Tu masz to opisane na przykładzie Carismy wraz z listą błędów https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 |
|
|
|
 |
coltjaro
Mitsumaniak
Auto: colt CJO 1,6 2000r. 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 70 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 25-04-2019, 19:50
|
|
|
Dziękuję bardzo za informacje, czy to to złącze ?
http://pinoutguide.com/Ca...ag_pinout.shtml
W "1" nie widzę pinu ?
Złącza szukam rozumiem "przed" swoim prawym kolanem jak siedzę na miejscu kierowcy. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
coltjaro
Mitsumaniak
Auto: colt CJO 1,6 2000r. 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 70 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 25-04-2019, 21:00
|
|
|
Ok. Więc tak :
1.Wczoraj wieczorem odciągnąłem olej strzykawką 100ml i wężykiem oleju poprzez miejsce gdzie tkwi pręt miernika oleju - ok 300ml - teraz jest oleju więcej niż połowa zakresu min/max.
2.Dziś odłączyłem na 3 minuty akumulator.
3.Dojrzałem pewnego podejrzanego przyglądając się wnętrzom - kabel od sondy lambda tej dolnej , poruszałem kablem - fotka poniżej.
4.Załączyłem aku, zwarłem piny 1 i 4
5.Załączyłem stacyjkę - brak kontrolki "check engine", nic nie miga, nic nie świeci.
6.Rozłączyłem stacyjkę, wyjąłem zworkę,
7.Załączyłem stacyjke - bark check engine, odpaliłem, nadal brak check engine.
Na ten moment skończyłem testy, czy to kabel pożarty przez kuny od sondy lambda, czy sam kabel jeżeli to ta przyczyna można wymienić ?
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-04-2019, 21:26
|
|
|
Jeśli podpiąłeś Aku i od razu zrobiłeś zworkę to w ECU nie ma błędów.
Musisz pojeździć i jak zapali się CE to dopiero zrobić zworkę.
Tylko pytanie po zrobieniu zworki i przekręceniu stacyjki na zapłon kontrolka CE wogóle nie migała?
Twój rocznik może być taki, że będziesz już potrzebował zwykłego elma327.
Co do kabli sondy to warto ocenić po zdjęciu izolacji czy coś jest przetarte.
Kable można połączyć za pomocą metalowych zaciskowych tulejek, podobno nie powinno się ich lutować. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
coltjaro
Mitsumaniak
Auto: colt CJO 1,6 2000r. 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 70 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 25-04-2019, 22:30
|
|
|
Bizi78
"Tylko pytanie po zrobieniu zworki i przekręceniu stacyjki na zapłon kontrolka CE wogóle nie migała?"
No właśnie nic a nic. Sprawdzę potem jeszcze raz, tj pojeżdżę i jak się zapali to ponownie zrobię zworkę.
"Twój rocznik może być taki, że będziesz już potrzebował zwykłego elma327"
- co wtedy ?Coś muszę kupić by odczytać - co ?
"Kable można połączyć za pomocą metalowych zaciskowych tulejek, podobno nie powinno się ich lutować."
Grozi uszkodzeniem sondy ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-04-2019, 22:50
|
|
|
A przy zwykłym odpaleniu auta kontrolka CE się zapala i gaśnie?
Do sprawdzenia wystarczy zwykły elm327 bluetooth + program na androida typu piston lub torque.
Co do łączenia tulejkami to są trwalszym połączeniem. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-04-2019, 06:38
|
|
|
Właśnie niepotrzebnie odłączałeś akumulator, powinno się to zrobić dopiero po sprawdzeniu błędów a nie przed bo tak je najzwyczajniej wykasowałeś. Jakoś dziwnie zachowuje się ta kontrolka że w ogóle się nie zapala. Jeśli teraz w ogóle się nie zapala to może przepaliła się żarówka. Nie jestem pewien na 100% bo dobrze nie pamiętam ale chyba jak nie działa już mruganie to chyba w pinie nr.1 nie ma wtedy w ogóle konektora i auto ma już OBD2 czyli od rocznika 2001. Dodatkowo auto powinno mieć wtedy dwie sondy lambda czyli jedną regulacyjną przed katalizatorem i drugą diagnostyczną za katalizatorem badającą stan katalizatora. A jak jest ten konektor do auto ma jeszcze JOBD i mruganie błędów powinno działać i dodatkowo nie powinno być tej drugiej sondy diagnostycznej za katalizatorem. Napisz więc czy masz jedną sondę czy dwie bo to pozwoli wyjaśnić czy mruganie powinno działać czy też potrzebny będzie Elm327. |
|
|
|
 |
coltjaro
Mitsumaniak
Auto: colt CJO 1,6 2000r. 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 70 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 26-04-2019, 09:43
|
|
|
Bizi78
Tak kontrolka zapala się i gaśnie, wczesniej zapalała się i po odpaleniu zostawala zapalona.
plecho1
Jak założyłem zworkę i przekręciłem stacyjkę - nic się nie paliła ani razu. Nie odpalałem potem ze zworką. Bez zworki - normalnie j.w.(po resecie)
W pinie 1 jest konektor - widać na zdjęciu.
Sondy mam chyba dwie - jedna na zdjęciu za siateczkową rurą (przed katalizatorem) , druga wczesniej na kolektorze (czy to sonda ? ), za katalizatorem muszę jakos stanąć lub zrobie zdjęcie tel komórkowym od spodu czy jest. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-04-2019, 10:24
|
|
|
Wpisz na stronie http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi vin auta i zobacz na schemacie ile masz sond.
Co do kontrolki CE jeśli przy odpalaniu zapala się i gaśnie a po zrobieniu zworki nie miga to pewnie zostaje podpięcie Elma.
Możesz zapytać na regionalnym forum może ktoś ma Elma i spróbuję podpiąć twoją cj-kę. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-04-2019, 11:01
|
|
|
Więc raczej warto spróbować sprawdzić Elmem lub kablem VAG KKL od autek z grupy VW i programem Evoscan. |
|
|
|
 |
coltjaro
Mitsumaniak
Auto: colt CJO 1,6 2000r. 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 70 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 27-04-2019, 19:37
|
|
|
Dziękuję za wskazówki.
Byłem dziś na kanale, mam dwie sondy i chyba dwa (?) katalizatory , w sumie 4 puszki w układzie wydechowym, kable od sondy były podziabane zębami , ale nie przerwane, poizolowałem każdą osobno tasmą izolacyjną, i odpiąłem aku. Po uruchomieniu ikonka check normalnie zapaliła się i zgasła, po odpaleniu nie paliła się. Niestety po ponownym odpaleniu zapaliła się na stałe znów.:-(
Już się zakręciłem - to w tym przypadku - jaki rodzaj mam odczytu błędów ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-04-2019, 20:56
|
|
|
Prawdopodobnie masz jednak EOBD czy tam OBD2 i odczyt tylko interfejsem. Powinien więc zadziałać Elm327 bluetooth i jakiś program pod niego na tel z androidem, może to być Piston lub Torque lub wiele innych pod Elma. Powinien też zadziałać kabel VAG KKL na USB i program Evoscan na komputer z windowsem. |
|
|
|
 |
coltjaro
Mitsumaniak
Auto: colt CJO 1,6 2000r. 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 70 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 30-04-2019, 22:11
|
|
|
plecho1
Dziękuję również za cenne wskazówki. Dam info co było.
Ostatnie pytanie - czy odłączenie aku na noc - całkowicie resetuje komputer i usuwa błędy (na 100% ) ?Czy pewnych błędów nie da się inaczej usunąć jak tylko podłączając pod komputer ? |
|
|
|
 |
|