Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Turbosprężarka???
Autor Wiadomość
Mariusz-czeki
[Usunięty]

  Wysłany: 16-05-2007, 19:39   [Cari 1.9DI-D] Turbosprężarka???

Problem jest taki że turbosprężarka nie działa od jakiegoś czasu na niskich obrotach. Powyżej 2500obr/min auto zaczyna dopiero się wkręcać porządnie na obroty a poniżej ledwo rusza. Do niedawna było wszystko ok i nagle tak się stało! Silnik to 1,9 DI-D 115KM 2003r.
Co to może być za przyczyna??? Może ktoś miał taki przypadek???
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-05-2007, 22:05   

Jeśli to turbo ma ruchome kierownice strug (a pewnie ma) to zapewne się zblokowały i czas na regenerację turbawki. Jaki przebieg?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Mariusz-czeki
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2007, 23:11   

przebieg to tylko 79000km. Czy to możliwe że to turbosprężarka jak to się stało z dnia na dzień???
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 17-05-2007, 11:29   

Mariusz-czeki napisał/a:
Czy to możliwe że to turbosprężarka jak to się stało z dnia na dzień???

mozliwe .

turbo wlasine sie tak zabija, jezdzisz autem, konczysz jazde i od razu go gasisz :D (nie dajesz ostygnac turbo ) no to teraz bedziesz miec wydatek, jak sie nie dba o turbo :D
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 17-05-2007, 13:53   

Może od kgoś taką już kupił.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2007, 21:37   

Jeżeli zapiekła Ci się kierownica spalin to płukanie turbiny powinno pomóc koszt ok. 300 PLN, gorzej jak bierze olej bo wtedy turbinka do regeneracji a to juz koszt ok. 1500PLN. Sprawdź szczelność przewodów dolotowych i IC. Zobacz czy wewnątrz tych przewodów nie ma zbyt dużo oleju. Mogą one być lekko zaolejone od środka ale nie cieknące.
_________________
Pieniek
 
 
Mariusz-czeki
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2007, 22:54   

Ok. Dzięki za podpowiedzi. Pojadę na serwis turbosprężarek. A propos jak już kupiłem auto było ok ale zrobiłem tylko nim 3tys km i tak się stało. Pewnie poprzedni właściciel niedbał o auto!
 
 
kaem74
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2007, 22:16   

Ustawienie łopatek w turbinie jest zmieniane albo podciśnieniem albo przez silniczek elektryczny (nie znam rozwiązania w carismie) w związku z czym nie koniecznie masz poważną usterkę, może to być drobiazg, ale serwis to jedyny dobry pomysł
 
 
heckler
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2007, 13:44   

Poniewaz o dieslu wiem tyle że on istnieje,więc pytanko względem turbinki.Od jakich obrotów silnika ona się załącza?czy pracuje od razu?A przy ilu już nie pracuje.Studzenie turbiny??Całe życie jeżdziłem autami benzynowymi,a tu taki news.Jadąc po mieście bez szaleństw przepisowe 50-60km/h i np podjeżdzam pod jakiś market,lub na stacje paliw to też muszę turbince dać chwilkę?Czy dotyczy to tylko wiekszych prędkości?Dzieki za odpowiedzi wyrozumiałość.
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-05-2007, 01:38   

helcker wiele już na ten temat napisano ale w dużym uproszeczeniu przez ok. 2 km od uruchomienia całkiem zimnego silnika staraj się nie przekaraczać 2500 rpm i to nie wicskając na maxa gazu a ostanie 2 km przed celem podróży odpuść i dotocz się na miejce spokojnie.
_________________
Pieniek
 
 
heckler
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2007, 12:26   

A więc,dotaczając,się to mam ją studzić,czy spokojna jazda już wystarczy?Turbinka pracuje cały czas?
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2007, 21:03   

Jak spokojnie dojeżdżasz do celu to turbina się owszem kręci ale nie tak jak przy pełnym obciążeniu i jest to forma chłodzenia. Zasadniczo chodzi o to aby nie cisnąć ostro silnika bezpośrednio przed zgaszeniem.
_________________
Pieniek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.