Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 MPI] Zwiększenie prześwitu Pinin
Autor Wiadomość
tony.zielony 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 29
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-01-2019, 13:03   [1.8 MPI] Zwiększenie prześwitu Pinin

Witam,

Stałem się posiadaczem Pinina z 2004 roku 1.8 Mpi.
Czy znacie sposób na podniesienie pinina bez zestawów za 3000 zł.
Nie musi być to nie wiadomo co. Myślę o paru centymetrach i jak największych gumach.

Znalazłem na stronie zestaw podkładek pod sprężyny:

https://www.spaccer.com/pl_PL/system/technika.html

Nie wiem jak to działa i czy warto. Czy możecie coś podpowiedzieć??
 
 
Mefisto92 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2018
Posty: 13
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-01-2019, 16:11   

Przekop forum, dużo tematów na ten temat się już przewinęło. Podkładki pod sprężyny z Olkusza, mcpersony na przód z x-traila, sprężyny na tył z mazdy 323f.

https://poliuretany.olkusz.pl/pl/mitsubishi_pajero_pinin-1999-2004

Tu masz wszystko co mają. Osobiście kupiłem podkładki na przód + z tyłu sprężyny z mazdy, wynik do oceny


 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 07-01-2019, 12:41   

jeszcze panhard regulowany - bo fizyki nie pokonasz ..
zobacz jak Ci pójdą koła w jedna stronę jak podniesiesz zawieszenie


na podkładkach + sprężynach mazdy 3cm+3cm = 6 cm do góry - w bok też ze 2cm lekko ..

kolejna sprawa to pozytyw przednich kół ;)




a jużna końcu wał



osobiście mam zliftowany .. przód mam pozytywny / tył przekoszony / a krzyżak na wale już zmieniałem ;)

ale trzeba takie rzeczy mówić / pokazywać - bo to nie tylko sprężyny + polibusze kiedy by się chciało to ogarnąć dobrze / zgodnie ze sztuką.

ps. szukam pomysłu na ODpozytywnienie przednich kół.
 
 
tony.zielony 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 29
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-01-2019, 13:18   

I wszystko jasne nic dodać nic ująć. Dzięki za naświetlenie sprawy.
Myślałem tylko o podkładkach sprężyn +50mm przód i tył.

https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Podkladki-sprezyn-przednich-50mm-Mitsubishi-Pajero-Pinin-2szt./23110801

https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Podkladki-sprezyn-tylnych-50mm-Mitsubishi-Pajero-Pinin-2szt./23110802

Rozumiem że geometria ulegnie zmianie ale czy taka modyfikacja będzie problematyczna? Generalnie na początek 5 cm mi wystarczy.

Zadzwoniłem do Olkusza i okazuje się że być może przy 50mm trzeba będzie dokupić nowe dłuższe amortyzatory. Czy ktoś wkładał te podkładki i może się wypowiedzieć?
 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 07-01-2019, 14:01   

większość z nas z tego co czytam - brała 3cm podkładki + dłuższe sprężyny na tył + zmiana amortyzatorów na Xtrail albo Pinin Australia .. ( jak w moim przypadku - mają mocowanie kielichów wyżej - te na europę były pod autostrady ... niższe ) .. czyli mówimy o lifcie całkowitym 60mm co wystarcza aż nadto bo to ponad 2" .. to ma nam umożliwić wsadzenie większych opon co pozwoli znowu podnieść prześwit o kolejne centymetry .. bo de facto po to liftujemy .. i ja za tę całą operację dałem może 1k pln - co jest śmieszną kwotą.. za 60mm liftu .. teraz czekam na to aż zjadę swoje opony żeby założyć wreszcie większe kółka - bo na standardowych wygląda słabo - jak gość co na siłowni nóg nigdy nie robił ;) .. czyli tak

https://photos.app.goo.gl/ypRXydfB1KBJ5YEF8
 
 
tony.zielony 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 29
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-01-2019, 14:43   

No faktycznie może trochę osiołek na kurczakowych nogach, ale chyba przesadzasz jest ok. Rozumiem że właśnie to wszystko zrobiłeś u siebie.
Czyli potrzebuje :
2 podkładki przód 30mm
2 podkładki tył 30mm
4 amortyzatory od pinin Australia, albo xtraila
2 spężyny od mazdy.
Czy mógłbyś podpowiedzieć jakie dokładnie amortyzatory i jakie sprężyny mam kupić?
Przy okazji pokażesz jeszcze auto z boku?
 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 07-01-2019, 15:50   

tony.zielony napisał/a:
No faktycznie może trochę osiołek na kurczakowych nogach, ale chyba przesadzasz jest ok. Rozumiem że właśnie to wszystko zrobiłeś u siebie.
Czyli potrzebuje :
2 podkładki przód 30mm
2 podkładki tył 30mm
4 amortyzatory od pinin Australia, albo xtraila
2 spężyny od mazdy.
Czy mógłbyś podpowiedzieć jakie dokładnie amortyzatory i jakie sprężyny mam kupić?
Przy okazji pokażesz jeszcze auto z boku?



amortyzatory - na forum masz jak dostosować Xtrailowe ..
z Australijskimi jest ten problem, że są w Australii .. nie że pójdę do sklepu i mi dadzą od ręki
- mnie będzie czekać regeneracja .. albo właśnie poleci Xtrail.

link do aukcji : https://www.ebay.com.au/i...Ctz4:rk:49:pf:0

link do forum ze szczegułami
http://pajeroio.com/forum/kyb-lifted-shocks

auto z boku - zobacz ile miejsca zostało nad oponą, i do rantów - szkoda go ..
https://photos.app.goo.gl/yyZyBkaogpZovLdY9
 
 
tony.zielony 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 29
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-01-2019, 17:21   

Piękne tereny masz. Te amorki ponoć w expedycja 4x4 możesz dostać zadzwoń lub napisz.
Tak mi się wydaje czy tył masz wizualnie wyżej niż przód bo na obu zdjęciach da się to zauważyć?

Na tej stronie co mi podałeś wychodzi na to że :
Podniesienie przodu o 25 mm uzyskał przez zastosowanie amortyzatora KYB (pinin australia)
Dodatkowo 31,7mm na włożeniu innej opony.

Nowa 245/70/16 o średnicy 749,4mm
Stara 215/65/16 o średnicy 685,9mm
749,4
-685,9
________
63,5mm
:___2____
31,75mm
Wychodzi że razem daje to 25+31,75= 56,75mm liftu
Z tego co rozumiem gość dał dystanse 30 mm do piast żeby balon nie dotykał sprężyny.
Tyle by mi z przodu wystarczyło a w geometrie to ingerujemy tylko na 25mm.
Chyba że czegoś nie zrozumiałem.
Ostatnio zmieniony przez tony.zielony 07-01-2019, 19:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 07-01-2019, 18:29   

tony.zielony napisał/a:
Piękne tereny masz. Te amorki ponoć w expedycja 4x4 możesz dostać zadzwoń lub napisz.
Tak mi się wydaje czy tył masz wizualnie wyżej niż przód bo na obu zdjęciach da się to zauważyć?


też mam takie wrażenie .. przydałoby się 2 worki z cementem wozić .. ale niema miejsca - może z czasem te sprężyny mazdy siądą.. tam z tyłu właśnie są sprężyny mazda + polibusze 30mm + nowe amory monroow'a ..
 
 
AntonioPL 
Nowy Forumowicz

Auto: Pininfarina
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 13
Skąd: k/ Środy Wlkp
Wysłany: 04-05-2019, 13:20   

Cześć, doklejam się do tematu.
Po montażu LPG z tyłu, butla 65L Pinin długi mi siadł na tyle, że dobija mi jadąc solo na wybojach, nie mówiąc o dziurach lub jeździe w 3-4 osoby.

Chciałbym wymienić tylne sprężyny, żeby lekko go podnieść - 2 cm mi starczą, oraz usztywnić.
Czy sprężyny z Mazdy 323F 98-03 silnik 1,5 będą odpowiednie? Można kupować używane, czy nie ma to sensu?

Czy McPhersony z Lancera są dłuższe od Pininowych? Chciałbym też wyrównać przód przy tym zabiegu.
 
 
Rysiek123 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero pinin 1.8gdi 3d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2019
Posty: 3
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 14-05-2019, 19:46   

Z którego modelu x traila pasują te amortyzatory ? Oraz jaka opona wejdzie po przeróbce przedniego zawieszenia ?
 
 
tony.zielony 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 29
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-09-2019, 17:23   

Po wymianie amortyzatora na ten tym australijski podobno wejdzie 245/70/16. Amortyzator mam oponę sprawdzę pod koniec października i dam znać czy wchodzi.
Z tyłu podłożyłem 5 cm podkładkę bo 3 cm okazała się zbyt mała.
Wymieniłem przy okazji tylne sprężyny (przeznaczone do pinina) i wydaje mi się że teraz tyłek częściej dobija mi do ogranicznika na większych dziurach. Zastanawiam się czy to wina podkładek, sprężyn czy amortyzatorów.

Romek daj znać co o tym myślisz...?
 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 18-09-2019, 19:14   

nie wiem co Ci doradzić w tej konfiguracji ..

ja mam australia z przodu + 3cm polibusz z olkusza
z tyłu ori amortyzatory pinina ale sprężyny od mazdy 323F przednie + 3cm polibusz olkuski
i raczej z przodu mi brakuje - bo równo nie jest - ale z przodu mam ciśnienie 2.2 z tyłu 1,9
i pinina krótkiego i daje radę..

opony to się nie wypowiem .. bo ? najpierw kupiłem opony - wywaliłem pod 2k
a później trafiły mi się amory i reszta - więc jeszcze opony mam na rok by próbować coś zakładać. Myślałem że je zjadę je tak 2 lata temu ... nie udało się.. w tym roku ? nie udało się ..

a z opiniami co tam wchodzi to się pogubiłem - bo są opinie że "ta wejdzie xx/xx/rkosmos - i fotka" a gość ciął przód klepał tył podcinał zderzak - no tak to wejdzie każdy rozmiar .. odpuściłem na razie temat i dojeżdżam swoje general grabbery At2 - w pierwszych latach wydaje mi się więcej ich zeszło niż przez kolejne lata - dziwne .. zużycie się zatrzymało xD a przebieg nie.
 
 
tony.zielony 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 29
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-09-2019, 17:01   

Wracając do dobijania tyłu na większych dziurach...
Tak jak pisałem mam 5cm podkładki, i nowe sprężyny tył. Zastanawiam się czy to dobijanie jest spowodowane zużyciem amortyzatorów czy też źle dobraną sprężyną (zamiennikiem)...
Myśle o zastosowaniu gum do sprężyn żeby zlikwidować to dobijanie...
Co o tym myślicie?
 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 21-09-2019, 20:03   

nie no nie wsadzaj tam gum - co Ty masz za sprężyny na tyle że Ci go dobija - ja mam z mazdy 323f przednie i nie ma opcji zeby dobic - jest bardzo sztywno .. co do kółek ? ja w szerokosć nie chcę iść - raczej w wielkość .. co mi da szerokość jak pinin lekki jest - i tak pójdę w at'ki - szerokośc tę samą bym brał, jedynie wielkość koła.. nie chce mi się doklejek gumowych robć do rantów - tych pożal się boże poszerzeń .. no chyba żebym robił coś do błota .. a to raczej u mnie lekki teren / błota nie widuję. a 90% lata w mieście.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.