Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Dziurawy bak albo rozszczelnienie?
Autor Wiadomość
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 20-09-2014, 16:09   [Cari 1.8 GDI] Dziurawy bak albo rozszczelnienie?

Witam mam pytanie. Wczoraj pod pracą słyszałem dziwne syczenie i szukałem przyczyny.
Czy możliwe żeby u mnie wystąpiło jakieś rozszczelnienie układu lub dziura w baku?
Objawy:
1. Na komputerze 6.6l, nie stoje w korkach a ponad polowe drogi jak w trasie jeżdże do pracy a jak podlałem do pełna wyszło 8.3l
2. przy tylnej osi słyszę syczenie jakby powietrze z koła powoli schodziło, ale po wyłączeniu silnika wszystko cichnie a po dodaniu gazu syczenie jest silniejsze po czym znowu wraca do tego słabego syczenia. Najbardziej to słychać przy lewym tylnym kole.
3. Jak otwieram wlew paliwa to nie ma zjawiska zasysania powietrza.
4. Gołym okiem wycieków też nie widzę.
 
 
dexter1992 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 171
Skąd: Siucice
Wysłany: 20-09-2014, 17:12   

hantom napisał/a:
Jak otwieram wlew paliwa to nie ma zjawiska zasysania powietrza.


Ciekawe jak korek. U siebie odkręcam i zasysa powietrze.
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 20-09-2014, 17:12   

dexter1992 napisał/a:
hantom napisał/a:
Jak otwieram wlew paliwa to nie ma zjawiska zasysania powietrza.


Ciekawe jak korek. U siebie odkręcam i zasysa powietrze.


2 tankowania temu u mnie było jeszcze ok.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 20-09-2014, 17:16   

Są jakieś wycieki pod autem ? Śmierdzi benzyną ?
Sprawdzony jest układ hamulcowy ? No i oczywiście opony, czy w którejś nie masz np. gwoździa lub uszkodzonego wentyla ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 20-09-2014, 17:45   

apg2312 napisał/a:
Są jakieś wycieki pod autem ? Śmierdzi benzyną ?
Sprawdzony jest układ hamulcowy ? No i oczywiście opony, czy w którejś nie masz np. gwoździa lub uszkodzonego wentyla ?


1.Opony na pewno nie.
2. Hamulce ok, jakby coś z układem było nie tak to bym pewnie to wyczuł przy hamowaniu.
3. Czuć benzyne w samochodzie na postoju ale to raczej wina dziurawego łącznika pomiedzy katalizatorem a kolektorem.
4. Wycieków nie widze ale podniose go i dokładnie obejrze na tyle ile będę mógł.
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 20-09-2014, 19:56   

Moja sugestia jest taka ,że gdzieś powinien być zawór regulujący podciśnienie w zbiorniku.
_________________
Ross
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 20-09-2014, 20:27   

Wyciekow benzyny raczej nie zaobserwujesz po dluzszym postoju bo benzyna szybko odparowuje. Znam to z wlasnej autopsji :)
Nie jestem pewny jak to jest w gdi, ale odkrec dekiel pod kanapa aby dobrac sie do pompy moze cos bedzie widac.
Dziurawy lacznik elastyczny wydechu nie powoduje zapachu benzyny w aucie.
_________________

 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 20-09-2014, 20:29   

eve1988 napisał/a:

Dziurawy lacznik elastyczny wydechu nie powoduje zapachu benzyny w aucie.


Nawet na postoju gdzie spaliny są wywalane pod silnik? W czasie jazdy nie czuć żadnej benzyny.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 20-09-2014, 20:40   

Wymienialem lacznik bo byl dziurawy, ja zapachu benzyny nie czulem, czasmi zapach spalin jak wiatr zle zawial ;)
W czasie jazdy nie czujesz bo pewnie ped powietrza rozdmuchuje go gdzies za autem.
_________________

 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 21-09-2014, 17:30   

po pierwsze sprawdź korek, po drugie 8,3 to w mieście normalne spalanie carismy gdi nie licząc ewenementów takich jak mój ojciec który nie wiedzieć jakim cudem ma spalanie 6,5-7 w cyklu miejskim, mi GDI paliła w mieście własnie w granicach 8 litrów, kolejna sprawa możesz zalać bak pod korek i obserwować wycieki mając w pogotowiu rurkę żeby po zlokalizowaniu wycieku odciągnąć nadmiar benzyny z szyjki wlewu, jest to niebezpieczne z racji tego że benzyna jest łatwopalna a jej opary wręcz wybuchowe więc radził bym unikać tej metody i po prostu po jeździe sugerować się słuchem i spróbować namierzyć skąd syk dochodzi pod spodem masz bodajże dwa cybanty od łączników oraz łączniki gumowe dodatkowo powinien być odpowietrznik na górze zbiornika który też w jakiś sposób mógłby przeciekać nie wiem jak to jest rozwiązane w cari ale w innych samochodach rurka od tego odpowietrznika zamontowanego na górze baku jest poprowadzona i przyłączona zaraz przy samym wlewie paliwa, może w jakiś sposób rurka się zsunęła, dodatkowo masz wielką plastikową nakrętkę z uszczelką na pompę paliwa ale jak tam nie było od nowości ruszane to ja bym tego nie dotykał
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 22-09-2014, 00:28   

rasiak1980 napisał/a:
po pierwsze sprawdź korek, po drugie 8,3 to w mieście normalne spalanie carismy gdi nie licząc ewenementów takich jak mój ojciec który nie wiedzieć jakim cudem ma spalanie 6,5-7 w cyklu miejskim, mi GDI paliła w mieście własnie w granicach 8 litrów, kolejna sprawa możesz zalać bak pod korek i obserwować wycieki mając w pogotowiu rurkę żeby po zlokalizowaniu wycieku odciągnąć nadmiar benzyny z szyjki wlewu, jest to niebezpieczne z racji tego że benzyna jest łatwopalna a jej opary wręcz wybuchowe więc radził bym unikać tej metody i po prostu po jeździe sugerować się słuchem i spróbować namierzyć skąd syk dochodzi pod spodem masz bodajże dwa cybanty od łączników oraz łączniki gumowe dodatkowo powinien być odpowietrznik na górze zbiornika który też w jakiś sposób mógłby przeciekać nie wiem jak to jest rozwiązane w cari ale w innych samochodach rurka od tego odpowietrznika zamontowanego na górze baku jest poprowadzona i przyłączona zaraz przy samym wlewie paliwa, może w jakiś sposób rurka się zsunęła, dodatkowo masz wielką plastikową nakrętkę z uszczelką na pompę paliwa ale jak tam nie było od nowości ruszane to ja bym tego nie dotykał


1.Tyle że przez miasto przejeżdżałem po godzinie 21:30 wiec ruch mały i niektóe światłą tylko łapałem, potem kilka km expresówki stałym tempem około 100km/h
2. Pod korek to zalałem właśnie ostatnio ale wycieków nie widziałem, widziałem coś mokrego ale raczej przez kałuże.

Rano jak będzie pogoda to sprawdze co będę mógł.
 
 
Tom 82 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2019
Posty: 1
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-05-2019, 18:07   syczenie spod auta

Witam wszystkich. Odkopię trochę temat. Pod osłoną przed tylnym kołem na przewodach paliwowych jest jakiś zaworek z plastikową czapeczką i to z niego jest to syczenie. Wcześniej tego nie było. Nie wiem jak ta część się nazywa nigdzie w necie nie mogę znaleźć. Carisma 1.8
GDI 122km 2000rok lift
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-05-2019, 08:43   

Tom 82, to regulator ciśnienia paliwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.