Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Moment dokręcania głowicy w 4G63 w wózku
Autor Wiadomość
BKK 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-03-2019, 15:40   Moment dokręcania głowicy w 4G63 w wózku

Silnik 4G63, głowica SOHC, dwa zawory. I to w zasadzie wszystko, co wiem o silniku. Silnik ten siedzi w wózku widłowym typu FG 15 z 1997 roku. Głowica nieco się różni od samochodowej, ale chyba nie na tyle, by wartości dokręcania były inne. W każdym bądź razie silnik zasilany jedynie gazem. Możecie mi podać, jaka jest procedura i momenty dokręcania śrub głowicy w tym silniku? Bo wyczytałem tu już kilka wersji, a przyznam że w oznaczeniach kodowych słabo się orientuję. I czy od razu kupować nowe śruby? Bo piszecie tu, że lubią pękać przy powtórnym wykorzystaniu.
Dziękuję.

[ Dodano: 28-03-2019, 21:57 ]
Dopowiem jeszcze, że zestaw uszczelek, w tym uszczelka pod głowicę, taki sam, jak do samochodowej wersji, więc wychodzi, że można to traktować, jako zwykły silnik samochodowy.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 30-03-2019, 20:36   

W manualu jest taka informacja:

78 Nm- 0 Nm - 20 Nm - +90 stopni - +90 stopni.
_________________

 
 
 
BKK 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-03-2019, 20:44   

Dziękuję Ci Jacku bardzo.

[ Dodano: 03-04-2019, 11:34 ]
Kolega przysłał mi jeszcze taką procedurę.
Krok 1. dokręcić 39 Nm.
Krok 2. Dokręcić 78 Nm.
Krok 3. Poluzować 360 stopni.
Krok 4. Dokręcić 20 Nm.
Krok 5. Dokręcić 90 stopni.
Krok 6. Dokręcić 90 stopni.

Maksymalna długość śrub głowicy - 99.4 mm.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-04-2019, 15:56   

Też będzie dobrze, a nawet lepiej.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-04-2019, 16:54   

Manual do 2.0 SOHC:
80Nm->0->20Nm->90°->90°
 
 
BKK 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-05-2019, 18:15   

No i w głowicy wózkowej śruby mają 118 mm długości. Niby to samo, a jednak...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.