Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Pajero, falowanie silnika i przyspieszanie bez wzr
Autor Wiadomość
kkkamil 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019
Posty: 36
Skąd: Koszalin
Wysłany: 07-05-2019, 15:33   [3.2 DID] Pajero, falowanie silnika i przyspieszanie bez wzr

Podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu (automat na ustawieniu ręcznym) po osiągnięciu około 2200 obrotów obrotomierz pozostaje w miejscu a samochód nadal przyspiesza. Na 5 biegu od 60 do ponad 100km/h przyspiesza bez wzrostu obrotów silnika. Po czym wyskakuje błąd niedoładowania turbo. (Właśnie jestem na regulacji, ale nie wiem czy to ma związek).
Mam to uwiecznione na filmie i jak ktoś się podejmie pomocy to chętnie wyślę film whatsapem albo mailem, nie chcę udostępniać publicznie bo w trakcie nagrania wymknęło mi się brzydkie słowo ;)

Jeżeli ktoś ma pomysł co może być przyczyną takiego zachowania pojazdu?
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-05-2019, 10:06   

Dziwne, słychać czy wzrastają obroty silnika? Może to usterka samego obrotomierza.
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
kkkamil 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019
Posty: 36
Skąd: Koszalin
Wysłany: 08-05-2019, 11:00   

Słychać wyraźnie że nie rosną, a drzewa za oknem przesuwają się coraz szybciej więc obstawiam że wskazania obrotomierza i prędkościomierza są prawdziwe. Dla mnie jest to BARDZO dziwne, albo coś się "ślizga", bo przecież koła z silnikiem są połączone na "sztywno" (na danym biegu ma się rozumieć).

Nie ukrywam że jest to najdziwniejsza rzecz jaką widziałem w samochodzie - już głupi jestem....

Pozdrawiam. Kamil
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-05-2019, 12:49   

Daj ten film albo nagraj nowy bez *** :-) A prędkościomierz pokazuje coraz wyższą prędkość czy też w miejscu jak obrotomierz?
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
kkkamil 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019
Posty: 36
Skąd: Koszalin
Wysłany: 08-05-2019, 15:31   

https://youtu.be/UO_jPE3lQds

Wrzucam, może nikt mnie nie zamknie ;)
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-05-2019, 17:13   

Jeżeli obroty faktycznie nie rosną to chyba masz jakieś perpetuum mobile 🤪 Czasami w tym aucie ślizga konwerter, nawet na wybranym manualnie biegu ale to widać po wskazówce obrotomierza że się rusza za chwilę. Ja bym tu obstawiał coś z obrotomierzem raczej bo nie możliwe żeby auto przyspieszało bez wzrostu obrotów
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
hlukasz 
Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 48
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 09-05-2019, 11:33   

Tylko, że na filmie nie słychać żeby obroty wzrastały, zachowuje się to jakbyś miał skrzynię CVT :) Jak jeździsz na D to efekt jest taki sam?
 
 
kkkamil 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019
Posty: 36
Skąd: Koszalin
Wysłany: 09-05-2019, 20:20   

Na D musiałbym przyspieszać na delikatnym gazie żeby nie zredukowało biegu, nie mam koło domu tak długiej i pustej drogi...
Jak daje mu w gaz to idzie dość słabo do 2,5 tys a potem idzie lepiej, biegi przełącza przy 3 lub 4 tys (zależy od ciężkości buta) a na tych obrotach jest ogólnie dobrze - nic się nie "ślizga" tylko przyspiesza i rosną zarówno obroty jak i prędkość.
 
 
hlukasz 
Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 48
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 10-05-2019, 09:11   

Sprawdziłem wczoraj u siebie i wygląda to podobnie, jak wymuszę na skrzyni 5 bieg to przy niskich prędkościach obroty stoją, a samochód przyspiesza - slizga się sprzęgło hydrokinetyczne. Wydaje mi się,że tak to po prostu działa.

Co ciekawe, w poprzednim moim samochodzie z automatem nie było możlwości zablokowania redukcji, tzn. jeżeli się wybrało np. 4 bieg to skrzynia nie zmieniła nigdy na 5, ale w dół zmieniała biegi normalnie, przy mocniejszym wciśnięgu gazu albo jak prędkość spadła. Może to było takie zabezpieczenie,żeby nie jeździć na zbyt wysokim biegu, bo wtedy jest właśnie taki efekt jak opisałeś.
 
 
kkkamil 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019
Posty: 36
Skąd: Koszalin
Wysłany: 10-05-2019, 10:47   

D Z I E K I wielkie!
Nawet nie wiesz jak poprawiłeś mi humor !

Czyli już go nie będę katował :-) do mechanika i tak pojadę bo mam około 2tys obrotów to dziwne falowanie, ale przynajmniej mniej boje się o skrzynie :)
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2019, 15:08   

Muszę też sprawdzić bo to jest nie logiczne. Jak ślizga konwerter to obroty rosną ale auto mniej przyspiesza niż powinno, tak jak przy ślizgającym sprzęgle w manualu. Nie da się aby obroty nie wzrastały a auto przyspieszało no chyba że ze stromej góry kiedy skrzynia włączy żeglowanie ale wtedy obroty są na poziomie wolnych obrotów.
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
kkkamil 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019
Posty: 36
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-05-2019, 10:04   

No to jak możesz to sprawdź. Potrzebna prosta droga, przełączasz na manual i na dość niskich obrotach zmieniasz biegi tak żeby na 5tce mieć poniżej 2tys obrotów, a potem już tylko gaz do dechy i obserwujemy co się dzieje ;-)

[ Dodano: 17-05-2019, 17:06 ]
Byłem w ePajero. Generalnie jest lepiej, ale dalej nie do końca wiadomo co jest nie tak. Generalnie falowanie o którym pisałem wynika ze skrzyni biegów. Zacznę od wymiany oleju, ale mam też kolektor dolotowy do wyczyszczenia. Jak to zrobię to dam znać czy pomogło. Narazie problem nie został rozwiązany, chociaż po wyjeździe z warsztatu już tego falowania prawie nie było, teraz zaczyna się pojawiać ale tak delikatnie jeszcze. No ale narasta, więc temat nadal nie rozwiązany.
(W warsztacie miałem zrobione wypalanie pdf (a byłem pewien że mam wycięty, bo na obudowie jest elegancki spaw w kształcie prostokąta), czyszczenie kolektora dolotowego (lekko z brzegu tam gdzie się dało sięgnąć bez rozbierania), wymieniony wężyk ciśnieniowy gdzieś przy sterowaniu turbiną i kasowanie błędów) Po tych operacjach fura jest znacznie żwawsza, a i spalanie spadło o 3litry na setkę ;)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-05-2019, 14:32   

kkkamil napisał/a:
No to jak możesz to sprawdź. Potrzebna prosta droga, przełączasz na manual i na dość niskich obrotach zmieniasz biegi tak żeby na 5tce mieć poniżej 2tys obrotów, a potem już tylko gaz do dechy i obserwujemy co się dzieje ;-)

[ Dodano: 17-05-2019, 17:06 ]
Byłem w ePajero. Generalnie jest lepiej, ale dalej nie do końca wiadomo co jest nie tak. Generalnie falowanie o którym pisałem wynika ze skrzyni biegów. Zacznę od wymiany oleju, ale mam też kolektor dolotowy do wyczyszczenia. Jak to zrobię to dam znać czy pomogło. Narazie problem nie został rozwiązany, chociaż po wyjeździe z warsztatu już tego falowania prawie nie było, teraz zaczyna się pojawiać ale tak delikatnie jeszcze. No ale narasta, więc temat nadal nie rozwiązany.
(W warsztacie miałem zrobione wypalanie pdf (a byłem pewien że mam wycięty, bo na obudowie jest elegancki spaw w kształcie prostokąta), czyszczenie kolektora dolotowego (lekko z brzegu tam gdzie się dało sięgnąć bez rozbierania), wymieniony wężyk ciśnieniowy gdzieś przy sterowaniu turbiną i kasowanie błędów) Po tych operacjach fura jest znacznie żwawsza, a i spalanie spadło o 3litry na setkę ;)

Cześć, w kwestii sprostowania. :)
Byłeś w Carmont Serwis. E-pajero nie ma serwisu od połowy tamtego roku. Zajmujemy sie tylko częściami.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.