Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP z 2.4 GDI na 6A13TT
Autor Wiadomość
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 09-05-2019, 22:16   SWAP z 2.4 GDI na 6A13TT

Witam

Postanowiłem utworzyć nowy temat gdyż nie bardzo widzę gdzie się skutecznie podpiąć.
Chodzi mi po głowie swap z 2.4 gdi na 6A13TT. Mam tylko pytanie co do skrzyni biegów. Można zapiąć manuala ze zwykłej 2.5 v6? Chodzi mi po głowie taki 2WD.
Wiem że jest wielu świetnych mechaników i pasjonatów na forum.
Odpowie ktoś coś w przedmiocie takiego swapa?

Od razu wiem że nieopłacalne ale cały czas ulepszam mojego Mitsu Gruza :P Już zaczyna :mrgreen: nabierać kształtu. :lol:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-05-2019, 07:12   

Można zapiac manuala ale bedziesz mial naped na ośke, pozostałbym przy automacie i 4WD
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 10-05-2019, 08:10   

Dzięki za reakcję.

Wydawało mi się że z napędem na ośkę po prostu nie byłoby problemu.
Dokładać wał i dyfer to byłoby duże wyzwanie.
Skoro spasi skrzynia z 6A13 to jest świetna informacja.

Są znane przypadki przeróbki cywilnego Gala na 2WD TT ?
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 10-05-2019, 08:26   

4wd i musisz zmienić zbiornik i część zawiechy. Rób 2wd, są takie projekty przyspieszają lepiej niż czterolapy- 0.5s. Da się tym jeździć z głową
 
 
mah00ni 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 v6 Avance 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 178
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10-05-2019, 08:33   

Jeden 6a13tt 2WD w Zabrzu jeździ.
_________________
Mitsubishi Galant Avance 2.5 v6 2002r. - http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100175
 
 
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 10-05-2019, 09:11   

:thumbleft: :salute:
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-05-2019, 09:50   

Ale jednak 280 koni to trochę dużo jak na FWD. Ciekawi mnie jak radziłyby sobie elementy przeniesienia napędu ze zwykłej 6A13, w końcu moment jest znacznie większy.
 
 
mah00ni 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 v6 Avance 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 178
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10-05-2019, 10:04   

Kolega jeździ tym już 2-3 lata, jedyne co zrobił to zakuł sprzęgło kevlarem. No ale pierwszy bieg praktycznie nie istnieje, dlatego poszukuje skrzyni z FTO z LSD. Były też problemy z trakcją ale zmiana opon na Michelin Pilot Sport rozwiązały problem.
_________________
Mitsubishi Galant Avance 2.5 v6 2002r. - http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100175
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-05-2019, 10:07   

Ze szperą już trochę więcej sensu to ma. Aczkolwiek manuale w V6 wiadomo jakie są, a półośki też dostają po dupie. Jednak przy takich mocach, ja bym się nie pakował w napęd na jedną oś.
 
 
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 10-05-2019, 11:36   

Tak. Myślę że szpera jak najbardziej się sprawdzi. Rzeczywiście przy tej mocy i naszych drogach to duży krok w kierunku kontroli nad pojazdem i bezpieczeństwa układu przeniesienia napędu.
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 10-05-2019, 17:53   

Np vectra c opc też ma 280km i jeździ, kolega ma kilka lat i nie narzeka na brak trakcji
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-05-2019, 18:24   

vectra c to auto nowsze i ma trochę 3literowych skrótów do wspomagania :) - w przeciwieństwie do Galanta
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-05-2019, 21:23   

A ja bym robił napęd tylko na tył.
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 12-05-2019, 00:35   

Jeżdżą gale z napędem na ośke i nie narzekają. Na facebboku na grupie mitsumaniaków jest kilka, napisz posta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.