SWAP z 2.4 GDI na 6A13TT |
Autor |
Wiadomość |
BartWiksa
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018 Posty: 43 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 09-05-2019, 22:16 SWAP z 2.4 GDI na 6A13TT
|
|
|
Witam
Postanowiłem utworzyć nowy temat gdyż nie bardzo widzę gdzie się skutecznie podpiąć.
Chodzi mi po głowie swap z 2.4 gdi na 6A13TT. Mam tylko pytanie co do skrzyni biegów. Można zapiąć manuala ze zwykłej 2.5 v6? Chodzi mi po głowie taki 2WD.
Wiem że jest wielu świetnych mechaników i pasjonatów na forum.
Odpowie ktoś coś w przedmiocie takiego swapa?
Od razu wiem że nieopłacalne ale cały czas ulepszam mojego Mitsu Gruza Już zaczyna nabierać kształtu. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-05-2019, 07:12
|
|
|
Można zapiac manuala ale bedziesz mial naped na ośke, pozostałbym przy automacie i 4WD |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
BartWiksa
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018 Posty: 43 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 10-05-2019, 08:10
|
|
|
Dzięki za reakcję.
Wydawało mi się że z napędem na ośkę po prostu nie byłoby problemu.
Dokładać wał i dyfer to byłoby duże wyzwanie.
Skoro spasi skrzynia z 6A13 to jest świetna informacja.
Są znane przypadki przeróbki cywilnego Gala na 2WD TT ? |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 10-05-2019, 08:26
|
|
|
4wd i musisz zmienić zbiornik i część zawiechy. Rób 2wd, są takie projekty przyspieszają lepiej niż czterolapy- 0.5s. Da się tym jeździć z głową |
|
|
|
 |
mah00ni
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 v6 Avance 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2014 Posty: 178 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
 |
BartWiksa
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018 Posty: 43 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 10-05-2019, 09:11
|
|
|
|
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-05-2019, 09:50
|
|
|
Ale jednak 280 koni to trochę dużo jak na FWD. Ciekawi mnie jak radziłyby sobie elementy przeniesienia napędu ze zwykłej 6A13, w końcu moment jest znacznie większy. |
|
|
|
 |
mah00ni
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 v6 Avance 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2014 Posty: 178 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 10-05-2019, 10:04
|
|
|
Kolega jeździ tym już 2-3 lata, jedyne co zrobił to zakuł sprzęgło kevlarem. No ale pierwszy bieg praktycznie nie istnieje, dlatego poszukuje skrzyni z FTO z LSD. Były też problemy z trakcją ale zmiana opon na Michelin Pilot Sport rozwiązały problem. |
_________________ Mitsubishi Galant Avance 2.5 v6 2002r. - http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100175 |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-05-2019, 10:07
|
|
|
Ze szperą już trochę więcej sensu to ma. Aczkolwiek manuale w V6 wiadomo jakie są, a półośki też dostają po dupie. Jednak przy takich mocach, ja bym się nie pakował w napęd na jedną oś. |
|
|
|
 |
BartWiksa
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018 Posty: 43 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 10-05-2019, 11:36
|
|
|
Tak. Myślę że szpera jak najbardziej się sprawdzi. Rzeczywiście przy tej mocy i naszych drogach to duży krok w kierunku kontroli nad pojazdem i bezpieczeństwa układu przeniesienia napędu. |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 10-05-2019, 17:53
|
|
|
Np vectra c opc też ma 280km i jeździ, kolega ma kilka lat i nie narzeka na brak trakcji |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-05-2019, 18:24
|
|
|
vectra c to auto nowsze i ma trochę 3literowych skrótów do wspomagania - w przeciwieństwie do Galanta |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-05-2019, 21:23
|
|
|
A ja bym robił napęd tylko na tył. |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 12-05-2019, 00:35
|
|
|
Jeżdżą gale z napędem na ośke i nie narzekają. Na facebboku na grupie mitsumaniaków jest kilka, napisz posta. |
|
|
|
 |
|