0w40 lepkość oleju dla benzyny 4j11 |
Autor |
Wiadomość |
congito
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 23 Skąd: Żary
|
Wysłany: 19-07-2018, 22:48 0w40 lepkość oleju dla benzyny 4j11
|
|
|
Witam.
Zmiana lepkości z 5w30 na 0w40 ma sens?
Czy MM zaleca wyłącznie 5w30?
Czy ktoś z drogich posiadaczy silnika 4j11 jeździ na oleju 0w40? |
|
|
|
 |
spirosun
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017 Posty: 145 Skąd: Warszawa, Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2019, 15:09
|
|
|
Ja jezdzę na 5w30 i narazie jest ok |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-05-2019, 15:14
|
|
|
A po co? 5W30 jest odpowiednie... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-05-2019, 15:35
|
|
|
0w40 to lepsza płynność w zimie i lepsza ochrona w wysokiej temperaturze. Carismą na takim jeździłem i dobrze się sprawował. Do obecnego auta też taki mam zamiar zalać. Przy 5w30 w wysokich temperaturach może się zrywać film olejowy. |
|
|
|
 |
tomo63
Forumowicz
Auto: Outlander III '16 2.0 MT FWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2018 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-05-2019, 21:48
|
|
|
Hmm jestem zaskoczony, że ktoś jeżdzi na 5W30, fabrycznie O3 (przynajmniej z tego co wiem 2.0 benzyna) wychodzą na 0w20 (SN, GF-5) i takie też producent chyba zaleca w instrukcji.
Na pierwszy przegląd w ASO u mnie został zalany Idemitsu, teraz zaleję Eneos. |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-05-2019, 20:37
|
|
|
tomo63 napisał/a: | Hmm jestem zaskoczony, że ktoś jeżdzi na 5W30, fabrycznie O3 (przynajmniej z tego co wiem 2.0 benzyna) wychodzą na 0w20 (SN, GF-5) i takie też producent chyba zaleca w instrukcji.
Na pierwszy przegląd w ASO u mnie został zalany Idemitsu, teraz zaleję Eneos. |
A to u mnie to samo... Nic nie się nie dzieje.. 0w20...
Poszukam czegoś co będzie w normalnej cenie w stosunku do tego od mitsu... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 17-05-2019, 23:06
|
|
|
Proponuję pojechać na 0W20 w trasę po autostradzie....... Ten olej może i się nadaje, ale do miasta na krórtkie odcinki, gdzie oliwa w miarę szybko musi się nagrzać.
Jak się jeździ miasto i czasami trasy (ekspresówki/autostrady) to przynajmniej xW30.
Jeśli ma się zamiar przycisnąć po obrotach i poganiać po autostradzie, to niestety, ale xW40 to minimum
Olej 0W20 to woda, która raczej chronić nie będzie przy wyższych prędkościach obrotowych silnika. No i jeszcze taki olej w lecie - no po prostu recepta na zarżniecie silnika....... |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-05-2019, 05:17
|
|
|
Janq napisał/a: | Proponuję pojechać na 0W20 w trasę po autostradzie....... Ten olej może i się nadaje, ale do miasta na krórtkie odcinki, gdzie oliwa w miarę szybko musi się nagrzać.
Jak się jeździ miasto i czasami trasy (ekspresówki/autostrady) to przynajmniej xW30.
Jeśli ma się zamiar przycisnąć po obrotach i poganiać po autostradzie, to niestety, ale xW40 to minimum
Olej 0W20 to woda, która raczej chronić nie będzie przy wyższych prędkościach obrotowych silnika. No i jeszcze taki olej w lecie - no po prostu recepta na zarżniecie silnika....... |
W sumie... To masz pewnie rację... Ale czy producent chciałby pomoc wykończyć nam silnik sugerując rzadki olej 0w20?
Parę lat temu dyskutowalismy na forum motocyklowym o olejach.
Mimo mnogosci olejów w tych samych silnikach, realnie zauważono że niektóre się bardziej "spalały" (np Castrola dolewalem, a motul od wymiany do wymiany zostawal w takiej samej ilości).
Jedne ciszej chodziły na danym oleju, inne głośniej. I tak szczerze to przez parę ładnych lat nie pamiętam... Aby komuś silnik padł przez olej... Raczej przez kręcenie w czerwonym polu |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-05-2019, 08:10
|
|
|
Janq napisał/a: |
Jeśli ma się zamiar przycisnąć po obrotach i poganiać po autostradzie, to niestety, ale xW40 to minimum |
xW40 są zalecana do silników wysokoobrotowych (co się kręcą do np. 7-8 tys i więcej) lub z długim skokiem tłoka. A na autostradzie teraz samochody mają coraz niższe obroty (EURO6 to załatwiło).
Oleje 0W20 to raczej wymysł ekologów w pogoni za urwaniem 0,01l w teście spalania.
Moim zdaniem 5W30 jest optymalny na nasze warunki. |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-05-2019, 09:48
|
|
|
krzychu napisał/a: | Moim zdaniem 5W30 jest optymalny na nasze warunki. |
Chyba faktycznie decydujące tutaj jest zdanie właściciela.
Mój Misiek zimuje na zewnątrz, palę go na mrozie.
W lecie na autostradzie jadę max 140, co przy cvt daje 2,5k rpm...
Zostaję zatem przy 0w20. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 18-05-2019, 23:49
|
|
|
Brodzins, ja w swojej SR20 przerobiłem oleje 0W30, 5W30, 5W40, 5W40, 5W50, 5W60, 10W40 - różnych producentów, i na okres wiosenno/letnio/jesienny IMO najlepiej się sprawuje się 5W40. Zima 5W30.
Brodzins napisał/a: | Ale czy producent chciałby pomoc wykończyć nam silnik sugerując rzadki olej 0w20? |
Tak, bo to dla niego biznes. Zresztą, aktualnie to Ty jesteś królikiem doświadczalnym i testujesz produkt. To nie jest to co kiedyś, że samochód był projektowany i testowany przez producenta, i cały ten proces trwał 6 lub więcej lat. Aktualnie to Ty testujesz coś co powstało w przeciągu 2-3 lat, i to księgowy ma więcej do gadania niż inżynier. Inżynier ma a zrobić to, co ma zrobić, i dalej siedzieć cicho i nic nie mówić, bo firma nie zarobi.
Jak nie chcesz mieć problemów, to 5W30 to minimum i wymiana co max 10kkm, a jak jeździsz jakieś 90% po mieście, na krótkich odcinkach to max 8kkm.
Dla mnie 0W20 to jest tylko do jazdy po mieście, na krótkich odcinkach. Autostrada i ciągłe trzymanie na >2,5krpm to jest pretekst na szybkie przegrzanie oleju, i zerwanie filmu olejowego - efekt wiadomo.....Ja na Twoim miejscu to zalałbym 0W30/5W30 minimum. A jak ganiasz po autostradach i ekspresówkach to >60% to 5W40. Zresztą zobacz sobie wykresy do SAE. Olej, który ma 20 po W stosuje się, gdy temperatura otoczenie nie przekracza - jak dobrze pamiętam (aczkolwiek mogę się mylić) 10 lub 15°C - czyli Skandynawia wiosna/jesień/zima albo Rosja i pokrewne
Na nasze warunki, to minimum 5W30 albo jak się gania sporo w trasie to 5W40 - ale to jest moje zdanie :d |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-05-2019, 07:18
|
|
|
Dlatego najlepsze optimum to 0W40. |
|
|
|
 |
eeprom-7
Nowy Forumowicz eeprom-7
Auto: Outlander III, 2.0 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 10 Skąd: Legnica, Ludwigshafen
|
Wysłany: 27-05-2019, 22:03
|
|
|
U mnie na pierwszym serwisie przy 20tk zalali mi w niemczech 5W40 |
|
|
|
 |
mnerd
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 cvt 4WD '16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2016 Posty: 37 Skąd: Wawa zone
|
Wysłany: 30-05-2019, 13:20 Olej castrol do 4J11
|
|
|
Też miałem zawsze zagwozdkę przy kupowaniu oleju do mojego outlandera, więc postanowiłem podzielić się swoimi ustaleniami w tym temacie. Zakładam nowy wątek, żeby post był widoczny na górze.
Instrukcja dopuszcza klasy SAE 0W30, 5W30 i 5W40 przy jednoczesnym spełnieniu ACEA A5/B5 i API SM. (strona 10-07)
Na przykład zalecany przez wyszukiwarkę castrola do outlandera edge 0W30 A5/B5 posiada takie parametry deklarowane
lepkość kinematyczna:
– w 100°C – 9,9 mm2/s
–w 40°C – 52 mm2/s
lepkość CCS -30°C – 5708 mPa.s (cP)
temp. płynięcia –45°C
link do wyszukiwarki
zwykły edge 0W30
lepkość kinematyczna w:
– w 100°C – 12,3 mm2/s (to jest więcej o 24% niż A5/B5)
– w 40°C – 72 mm2/s (to jest więcej o 38% niż A5/B5)
lepkość CCS -30°C – 5708 mPa.s (cP)
temp. płynięcia –51°C
Lepkości są sporo wyższe. Mając na uwadze trwalość mivec-a zawahałem się czy można zastosować taki olej.
Problemem jest, że edge 0W30 A5/B5 spełnia API SL a mitsubishi wymaga spełnienia jednocześnie warunków: API SM + ACEA A5/B5. Stąd można domniemywać, że ważniejsza jest lepkość kinematyczna niż klasa API. Jednak w przypadku problemów z silnikiem, jeśli zostanie udowodnione stosowanie niewłaściwego oleju, może to być podstawą do odrzucenia reklamacji.
Jedynym olejem castrola, który spełnia wymagania Mitsubishi podane w instrukcji obsługi, a jaki znalazłem ręcznie przeszukując karty techniczne, jest castrol EDGE Professional A5 5W-30, spełniający:
ACEA A1/B1, A5/B5
API SN/CF
ILSAC GF4
Meets Ford WSS-M2C913-C
Jaguar Land Rover engine oil specification STJLR.03.5003
wyszukiwarka dobiera go do forda S-MAX z silnikiem SEBA (Duratec HE)
link do wyszukiwarki
Lepkość kinematyczna w 100°C – 9.53 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 40°C – 53 mm2/s
Lepkość CCS -30°C – 4775 mPa.s (cP)
Indeks Lepkości 164
Temperatura płynięcia -45°C
Ten olej ma sporo mniejszą lepkość w niskich temperaturach niż rekomendowany przez castrola. W wysokich podobną. Nie wiem, dlaczego nie jest proponowany przez wyszukiwarkę, natomiast SPEŁNIA wszystkie rygory producenta samochodu.
Nie podaję linków do pdf–ów bo są dynamiczne. Można ściągnąć klikając Dane techniczne na podanych linkach
Ceny tych wszystkich olejów są podobne, różnice w granicach +/- 3 zł za litr. |
Ostatnio zmieniony przez Bzyk_R1 30-05-2019, 19:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-05-2019, 13:29
|
|
|
Poszukaj w innych firmach niż castrol…
Temat byłby na górze nawet jakbyś go nie założył tylko w nim odpowiedział... |
|
|
|
 |
|