Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szyberdach cieknie
Autor Wiadomość
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-05-2019, 08:51   Szyberdach cieknie

Po ostatnich ulewach na Bałkanach zaczął u mnie cieknąć szyberdach. Ma ktoś jakieś doświadczenia i wskazówki od czego zacząć poszukiwania? Którędy prowadzą kanały odprowadzające wodę i czy w ogóle są w tym modelu?
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 07-05-2019, 09:06   

Przednie odpływy widać jak otworzysz szyberdach.
Tylne daleko z tyłu niestety.
Mi kiedyś przeciekało z powodu niedokładnego przykręcenia przez kogoś tylnej rynienki poprzecznej (przy zamkniętym szyberdachu to ta poprzeczka z tyłu szyby.
Sprawdzałem szyberdach lejąc bezpośrednio wodę w rynienki boczne, pod samochodem widać którym odpływem woda schodzi a którym nie. Są 4 rurki jak na rys poniżej.
http://mmc-manuals.ru/man...3133AB00ENG.pdf
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-05-2019, 09:27   

Świetne wskazówki, dziękuję! Będę sprawdzał najpierw odpływy, można to przedmuchać powietrzem w razie czego?
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 07-05-2019, 09:36   

wg mnie raczej można, tym bardziej że z przodu masz dojście bezpośrednie do wejścia drenu. Ja jak sprawdzałem to postawiłem auto na pochyleniu , żeby mieć pewność że woda zejdzie tylko drenami z przodu albo z tyłu ... no albo przez tapicerkę dachu... Jak auto stoi przodem w dół i wleję wodę w prawą rynienkę, to selektywnie sprawdzam prawy przedni dren. I tak kolejno.
ps.
Właśnie kilka dni temu smarowałem uszczelkę szyberdachu bo się nie chciał domykać (wózki prawy i lewy się przestawiły o około 1cm względem siebie z powodu oporów ruchu przy domykaniu szybra (prawy tył się nie domykał i był szum w aucie). Po nasmarowaniu uszczelki i zaprogramowaniu na nowo szybra chodzi jak nowy.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-05-2019, 10:18   

Wygląda na to że wszystkie odpływy są drożne. Na szyberdachu pod uszczelka widać trochę brudu i rdzy, czy to może być przyczyną? Chyba że po prostu było na tyle dużo deszczu ze odpływy nie nadążały... Wymieniać uszczelkę albo ją czymś zakonserwować? U mnie ciekło z przodu do środka ale też auto chyba stało nieco pochylone do przodu.
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 08-05-2019, 10:32   

Sprawdzenie szczelnosci szybra wg manuala:
Cytat:
Check if there are any leaks in the sunroof by the following procedure.
1.Fully close the sunroof lid glass.
2.Adjust the water pressure so that water comes out of the hose to a height of approximately 50 cm when the hose is held vertically facing upwards.
3.Hold the end of the hose approximately 30 cm above the roof and let the water run onto the weatherstrip for 5 minutes or more.
4.Check if any water leaks can be found in the room while watering. Even though there are any water leaks around the sunroof lid glass, it can be acceptable as long as water is caught in the drip area.

Co do szczelności: ostatnio jak posmarowałem dość obficie smarem suchym gumę szybra oraz blachę dookoła w otworze szybra i porządnie ustawiłem szyber żeby równo się domykał, to mam dużo mniejsze szumy w czasie jazdy w deszczu (słychać wtedy opony na wodzie mocno). Więc nasmarowanie jednak w jakiś sposób uszczelnia lub izoluje od otoczenia.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-05-2019, 12:44   

Będę robił kolejne testy. Rozumiem że w pkt 4 uważa się dach za szczelny o ile cała woda, która dostanie się do środka auta spływa do odpływów?
Czym dokładnie smarowałeś?
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 08-05-2019, 21:05   

dokładnie to smarowałem "suchym smarem 100% PTFE" Technicqll
 
 
Patant 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3,2 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-05-2019, 18:26   

Panowie podobny problem z szybrem wyregulowalem go na tzw fasolkach tych po prawej i lewej stronie łącznie tych śrub jest 6 ale tył dachu ciagle chowa się zbyt nisko dachu idzie go jeszcze jakoś przeregulowania lub zaprogramować aby domykał się dokładniej ???
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 25-05-2019, 16:56   

Patant napisał/a:
tył dachu ciagle chowa się zbyt nisko dachu idzie go jeszcze jakoś przeregulowania lub zaprogramować aby domykał się dokładniej ???

Miałem podobny problem, u mnie nie zamykał się tylny lewy róg.
Winne były nierówno pracujące wózki.
Pomogło "programowanie" (to bardzo szumna nazwa), robi się to przyciskiem szyberdachu.



Jak na zdjęciach widać, przy (chyba, było to jakiś czas temu) podniesionym (uchylonym) dachu wózki stoją nierówno. Stąd po zamknięciu dachu, również nierówno dach się zamyka. na czerwono różnica położenia wózków (tak ja to rozumiem, ale ja tylko elektronik jestem, nie mechanik).
Różnica, mierząc przy uchylonym szyberdachu, była tylko około 3...4 mm w odległości uchylonej szyby od dachu auta, ale to wystarczyło, żeby dach się nie zamknął prawidłowo.
Pomogło "programowanie" (to bardzo szumna nazwa). Jest to gdzieś na forum opisane.
Programowanie uruchomiłem przy zdjętej szybie (przypadek, nie zamiar że zdjęta) i po prostu dach odjechał do tyłu , chrupnął ( :D , nie wiedziałem czy go straciłem i czy wróci spod tylnej części samochodu :!: ). Jak przyjechał do pozycji zamknięcia to wózki były w identycznie równych miejscach, więc widać było że coś się zmieniło.
Obecnie szyberdach działa jak nowy, idealnie się zamyka, ale też dobrze posmarowany jest, bo to konieczne.
ps. bywa że szyba szyberdachu "pęcznieje" pod uszczelką, czyli że jest tam rdza. Wtedy o problemy z szybrem nietrudno.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.