[E52A 1.8] urwana śruba przy kole |
Autor |
Wiadomość |
Kacper150985
Forumowicz Kacper
Auto: mitsubishi galant 1.8glsi 1994
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Świerczek
|
Wysłany: 12-02-2010, 18:07 [E52A 1.8] urwana śruba przy kole
|
|
|
Witam
mam taki problem próbowałem dzisiaj odkręcić tylne koło bo mam tam jakieś stuki w zawieszeniu ale piątek jest chyba jakiś pechowy. oczywiście śruby były zapieczone jak to w zimie więc użyłem wd-40 mimo tego jak próbowałem jedną odkręcić to chyba użyłem za dużej siły bo urwała się śruba tak że jej część została w nakrętce.
Mam teraz pytanko czy da się tą urwaną śrubę jakoś wyjąć z piasty nie rozkręcając tego wszystkiego tak jakoś w miarę bezproblemowo i druga sprawa to czy można jeździć z trzema śrubami bo jutro mam pilny wyjazd i samochód jest mi niezbędny. Powiedzcie mi jeszcze czy można bez problemu dokupić taką śrubę.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-02-2010, 18:36
|
|
|
ja bym nie polecał jazdy na 3 szpilkach jednak... szpilki są jak najbardziej wymienialne i można je kupić tak samo jak nakrętki tylko nie wiem czy dasz rade je wymienić sobie je sam tutaj liczę że koledzy dopowiedzą coś w tej sprawie |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-02-2010, 20:03
|
|
|
Szpilki sa jak najbardziej wymienne, wybija je sie z piasty i wbija nowe, nakretki idzie dokupic bez problemu ze szpilkami az tak troche latwo nie jest, ale jak trafisz na dobry sklep z artykulami do kół to cos napewno dobierzesz, ostatecznie mozna jezdic na 3 szpilkach, znam nawet takich co jezdzili na 2, ale nie polecam na dluga mete tego rozwiazania |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 12-02-2010, 20:09
|
|
|
Kacper150985, a masz bębny czy tarcze? W starym galu mi w wulkanizacji obrócili to założyłem używaną od mazdy, ale dodatkowo zrobiłem ulepszenie podspawując delikatnie, gdyż nie siedziała mocno. Brat w galu taki jak twój normalnie dokupił szpilkę u wulkanizatora i bez problemu założył... Najszybciej znajdziesz coś takiego u wulkanizatora. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Kacper150985
Forumowicz Kacper
Auto: mitsubishi galant 1.8glsi 1994
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Świerczek
|
Wysłany: 12-02-2010, 20:53
|
|
|
mam tarcze na tylnej osi, dzięki chłopaki za pomoc mam nadzieję że sobie z tym szybko poradzę ale niestety jutro będę musiał na trzech szpilkach jeździć bo wyjazd jest pilny mam tylko nadzieję że wszystko będzie ok. a po niedzieli zabieram się za zrobienie tego i oczywiście tez zawieszenia bo w tym celu odkręcałem koło.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję! |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 12-02-2010, 21:02
|
|
|
Kacper150985, nie martw się ja na przodzie jeździłem kilka dni na 3 szpilkach i było ok, u Ciebie też będzie. Tylko sprawdź czy koło dobrze dokręcone i śmiało śmigaj... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Cieniu
Forumowicz Cieniu

Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2010, 21:35
|
|
|
co do zwrotnicy wahacza to sie nie przejmuj zbytnio. teraz i tak będziesz musiał jechać delikatnie. omijaj poprzeczne przeszkody (studzienki i dziurska zimowe), to nie będzie "walenia". ahhh i najistotniejsze. przeciążenia - gdy nie masz jednej śruby w kole - najgorsze są podczas wchodzenia w zakręty. wiec delikatnie! na prostej i gładkiej drodze raczej problemu nie ma. problem raczej jest ze znalezieniem gładkiej:D
szerokiej! |
_________________ "I'm just a musical prostitute..." |
|
|
|
 |
Kacper150985
Forumowicz Kacper
Auto: mitsubishi galant 1.8glsi 1994
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Świerczek
|
Wysłany: 13-02-2010, 21:04
|
|
|
Panowie powiem wam że wyjazd się udał i wszystko jest ok bo sprawdzałem koło po powrocie oczywiście ostrożnie jechałem. mam jeszcze takie pytanko czy aby wymienić tą szpilkę będę musiał (tak jak mi się bynajmniej wydaje) zdejmować tarczę hamulcową aby się dostac do piasty czy da się to jakoś zrobić bez większego rozkręcania.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-02-2010, 21:45
|
|
|
Kacper150985, musisz sciagnac tarcze i dobrac sie do piasty, inaczej nie ma szans na wymiane, wiecej roboty jest z rozkrecaniem elementów pośrednich niz z wymiana szpilki. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Cieniu
Forumowicz Cieniu

Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2010, 21:52
|
|
|
robertdg. powiedz mi - bym sam wiedział na wszelki wypadek - czy jest tam dostęp, czy trzeba ściągać piastę? w Galu tego nie robiłem, wiec się tym nie interesowałem. |
_________________ "I'm just a musical prostitute..." |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-02-2010, 22:20
|
|
|
Cieniu, wygląda to mniej wiecej tak
jak widzisz trzeba ściągnąć docisk hamulcowy z jarzmem, tarcze, oraz najlepiej odkręcić piaste, bo pomiedzy szpilkami i szczekami hamulca recznego jest na tyle mało miejsca ze podejrzewam iz tak latwo sie nie wypchnie szpilki, oczywiscie mozna jeszcze porozpinac szczeki, ale trzeba miec dobre narzedzia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 13-02-2010, 22:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Cieniu
Forumowicz Cieniu

Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2010, 22:34
|
|
|
dzieki kolego za schemacik. |
_________________ "I'm just a musical prostitute..." |
|
|
|
 |
Kacper150985
Forumowicz Kacper
Auto: mitsubishi galant 1.8glsi 1994
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Świerczek
|
Wysłany: 14-02-2010, 08:36
|
|
|
Dziękuje bardzo robertdg za schemat widzę że będę miał trochę zabawy ale jutro zabieram się do pracy bo samochód jest mi potrzebny sprawny w 100%.
pozdrawiam
napisz jak jak mi poszło jak już będzie po wszystkim |
|
|
|
 |
pawel253
Forumowicz $winka Justynka
Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2012 Posty: 58 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 18-05-2019, 10:47
|
|
|
ponawiam temat u mnie szpilka ulamana w lewym przednim kole mam szpilke na wymiane czy dam rade sam to zmienic bez specjalistycznych narzedzi |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-05-2019, 07:32
|
|
|
pawel253, oczywiście, że sam wymienisz. Potrzebujesz tylko odpowiednio ciężki młotek. Zdejmujesz koło, zacisk i tarcze hamulcową, obracasz piastę tak by urwana szpilka miała miejsce aby wypaść z drugiej strony i jeden dobry strzał z młotka i wypadnie. Wkładasz nową, najlepiej podłożyć dużą nakrętkę, większą niż gwint szpilki, i oryginalną nakrętką felgi "wciągnąć" nową szpilkę w piastę. |
|
|
|
 |
|