Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E52A 1.8] urwana śruba przy kole
Autor Wiadomość
Kacper150985 
Forumowicz
Kacper

Auto: mitsubishi galant 1.8glsi 1994
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Świerczek
Wysłany: 12-02-2010, 18:07   [E52A 1.8] urwana śruba przy kole

Witam

mam taki problem próbowałem dzisiaj odkręcić tylne koło bo mam tam jakieś stuki w zawieszeniu ale piątek jest chyba jakiś pechowy. oczywiście śruby były zapieczone jak to w zimie więc użyłem wd-40 mimo tego jak próbowałem jedną odkręcić to chyba użyłem za dużej siły bo urwała się śruba tak że jej część została w nakrętce.
Mam teraz pytanko czy da się tą urwaną śrubę jakoś wyjąć z piasty nie rozkręcając tego wszystkiego tak jakoś w miarę bezproblemowo i druga sprawa to czy można jeździć z trzema śrubami bo jutro mam pilny wyjazd i samochód jest mi niezbędny. Powiedzcie mi jeszcze czy można bez problemu dokupić taką śrubę.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-02-2010, 18:36   

ja bym nie polecał jazdy na 3 szpilkach jednak... szpilki są jak najbardziej wymienialne i można je kupić tak samo jak nakrętki tylko nie wiem czy dasz rade je wymienić sobie je sam tutaj liczę że koledzy dopowiedzą coś w tej sprawie
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-02-2010, 20:03   

Szpilki sa jak najbardziej wymienne, wybija je sie z piasty i wbija nowe, nakretki idzie dokupic bez problemu ze szpilkami az tak troche latwo nie jest, ale jak trafisz na dobry sklep z artykulami do kół to cos napewno dobierzesz, ostatecznie mozna jezdic na 3 szpilkach, znam nawet takich co jezdzili na 2, ale nie polecam na dluga mete tego rozwiazania
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 12-02-2010, 20:09   

Kacper150985, a masz bębny czy tarcze? W starym galu mi w wulkanizacji obrócili to założyłem używaną od mazdy, ale dodatkowo zrobiłem ulepszenie podspawując delikatnie, gdyż nie siedziała mocno. Brat w galu taki jak twój normalnie dokupił szpilkę u wulkanizatora i bez problemu założył... Najszybciej znajdziesz coś takiego u wulkanizatora.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Kacper150985 
Forumowicz
Kacper

Auto: mitsubishi galant 1.8glsi 1994
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Świerczek
Wysłany: 12-02-2010, 20:53   

mam tarcze na tylnej osi, dzięki chłopaki za pomoc mam nadzieję że sobie z tym szybko poradzę ale niestety jutro będę musiał na trzech szpilkach jeździć bo wyjazd jest pilny mam tylko nadzieję że wszystko będzie ok. a po niedzieli zabieram się za zrobienie tego i oczywiście tez zawieszenia bo w tym celu odkręcałem koło.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 12-02-2010, 21:02   

Kacper150985, nie martw się ja na przodzie jeździłem kilka dni na 3 szpilkach i było ok, u Ciebie też będzie. Tylko sprawdź czy koło dobrze dokręcone i śmiało śmigaj...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Cieniu 
Forumowicz
Cieniu


Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2010, 21:35   

co do zwrotnicy wahacza to sie nie przejmuj zbytnio. teraz i tak będziesz musiał jechać delikatnie. omijaj poprzeczne przeszkody (studzienki i dziurska zimowe), to nie będzie "walenia". ahhh i najistotniejsze. przeciążenia - gdy nie masz jednej śruby w kole - najgorsze są podczas wchodzenia w zakręty. wiec delikatnie! na prostej i gładkiej drodze raczej problemu nie ma. problem raczej jest ze znalezieniem gładkiej:D
szerokiej!
_________________
"I'm just a musical prostitute..."
 
 
 
Kacper150985 
Forumowicz
Kacper

Auto: mitsubishi galant 1.8glsi 1994
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Świerczek
Wysłany: 13-02-2010, 21:04   

Panowie powiem wam że wyjazd się udał i wszystko jest ok bo sprawdzałem koło po powrocie oczywiście ostrożnie jechałem. mam jeszcze takie pytanko czy aby wymienić tą szpilkę będę musiał (tak jak mi się bynajmniej wydaje) zdejmować tarczę hamulcową aby się dostac do piasty czy da się to jakoś zrobić bez większego rozkręcania.
Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-02-2010, 21:45   

Kacper150985, musisz sciagnac tarcze i dobrac sie do piasty, inaczej nie ma szans na wymiane, wiecej roboty jest z rozkrecaniem elementów pośrednich niz z wymiana szpilki.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Cieniu 
Forumowicz
Cieniu


Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2010, 21:52   

robertdg. powiedz mi - bym sam wiedział na wszelki wypadek - czy jest tam dostęp, czy trzeba ściągać piastę? w Galu tego nie robiłem, wiec się tym nie interesowałem.
_________________
"I'm just a musical prostitute..."
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-02-2010, 22:20   

Cieniu, wygląda to mniej wiecej tak

jak widzisz trzeba ściągnąć docisk hamulcowy z jarzmem, tarcze, oraz najlepiej odkręcić piaste, bo pomiedzy szpilkami i szczekami hamulca recznego jest na tyle mało miejsca ze podejrzewam iz tak latwo sie nie wypchnie szpilki, oczywiscie mozna jeszcze porozpinac szczeki, ale trzeba miec dobre narzedzia
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 13-02-2010, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cieniu 
Forumowicz
Cieniu


Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2010, 22:34   

dzieki kolego za schemacik.
_________________
"I'm just a musical prostitute..."
 
 
 
Kacper150985 
Forumowicz
Kacper

Auto: mitsubishi galant 1.8glsi 1994
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Świerczek
Wysłany: 14-02-2010, 08:36   

Dziękuje bardzo robertdg za schemat widzę że będę miał trochę zabawy ale jutro zabieram się do pracy bo samochód jest mi potrzebny sprawny w 100%.
pozdrawiam
napisz jak jak mi poszło jak już będzie po wszystkim
 
 
pawel253 
Forumowicz
$winka Justynka

Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 58
Skąd: Tychy
Wysłany: 18-05-2019, 10:47   

ponawiam temat u mnie szpilka ulamana w lewym przednim kole mam szpilke na wymiane czy dam rade sam to zmienic bez specjalistycznych narzedzi
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-05-2019, 07:32   

pawel253, oczywiście, że sam wymienisz. Potrzebujesz tylko odpowiednio ciężki młotek. Zdejmujesz koło, zacisk i tarcze hamulcową, obracasz piastę tak by urwana szpilka miała miejsce aby wypaść z drugiej strony i jeden dobry strzał z młotka i wypadnie. Wkładasz nową, najlepiej podłożyć dużą nakrętkę, większą niż gwint szpilki, i oryginalną nakrętką felgi "wciągnąć" nową szpilkę w piastę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.