[EAxx] Hamulec reczny |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-02-2018, 19:31
|
|
|
Demontuje sie zawleczke, korpus linki osadzony jest w tulei, zerdzewial i trzyma - dodatkowo w srodku jest oring, linka od bebna sie rozni |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-02-2018, 20:08
|
|
|
slawkoo94 napisał/a: | czy po prostu tak bardzo przyrdzewiała | tak, przyrdzewiała |
|
|
|
 |
slawkoo94
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 12-02-2018, 20:13
|
|
|
A w którym miejscu ja podważyć zeby wyszla? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-02-2018, 20:31
|
|
|
Cytat: | A w którym miejscu ja podważyć zeby wyszla? | Ja zawsze wyciągam przy użyciu takich szczypiec: http://allegro.pl/knipex-...24.html#thumb/4 i każda wychodzi bez problemu. Możesz wziąć jakiś pobijak lub płaski śrubokręt ze stalową końcówką do pobijania i uderzać w kołnierz pancerza linki w kierunku przodu auta (w miejscu styku z tulejką w tarczy kotwicznej). Ruszy na pewno. |
|
|
|
 |
slawkoo94
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 12-02-2018, 20:56
|
|
|
Patrze teraz po katalogach i z tego co widze to linki pomiedzy galami z tarczobebnami a tym ze zwykłymi bębnami sie nie różnią czy aby napewno to cos innego? |
|
|
|
 |
freekill
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2019 Posty: 8 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 30-05-2019, 19:28
|
|
|
Po wymianie szczęk ręcznego nie mogę wsadzić tarczy,jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-05-2019, 21:32
|
|
|
freekill napisał/a: | Po wymianie szczęk ręcznego nie mogę wsadzić tarczy,jakieś pomysły? |
Skręć regulatory do zera i poluzuj nac iag linki, jak wejda nowe tarczobebny to regulatory rozkrec przez otwór wizjera tak aby tarcza sie zachamowala, po czym cofnij 2-3 zabki, reszte skoryguj naciagiem linki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-05-2019, 22:20
|
|
|
Cytat: |
Po wymianie szczęk ręcznego nie mogę wsadzić tarczy,jakieś pomysły? | Szczęki nowe w zamienniku? Jeśli tak to niektóre w ogóle nie pasują do tego auta. Lepiej je dobrze porównaj ze starymi. |
|
|
|
 |
freekill
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2019 Posty: 8 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 31-05-2019, 08:12
|
|
|
Porównywałem niby takie same, regulator na 0, a luz na lince był i nie dało rady wcisnąć. Nie miałem czasu robić i mój ojciec się zaoferował pomocą. Koniec końców zrobione, trze delikatnie, ręczny trzeba mocno pociągnąć, w sensie użyć dużo siły. Jedna strona nie robiona (narazie)trzyma jak powinna, a ta robiona delikatnie coś tam trzyma, ale szału nie ma. Zakupiłem nowy zestaw sprężyn i tych bolczykow i mam pytanie/mój tok myślenia miejsce gdzie boleć z tą sprężyna dociska szczękę powinno być stabilne, a nie latać? U mnie tak jakby wychodziło, że ten bolczyk jest za długi, startego brak zjadła go ruda, z tego co mi ojciec tłumaczył bez druciarstwa sie nie obyło i dał jakieś podkładki i zaczęło siedziec sztywno. Z drugiej strony jeszcze nie patrzyłem. Ma ktoś wymiar ile długości powinien miec ten boleć. Moe macie jakieś sprawdzone szczęki i te sprężynki? Bo mnie szlag trafia. Prosta robota, a tyle problemów.
Edit: tak zamiennik, nie pamiętam co za firma(kampol czy jakoś tak), to miał być tylko ręczny do zostawiania na postoju, także nie chciałem się nie wiadomo jak wykosztować. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-05-2019, 18:52
|
|
|
Smutna prawda, niestety nie spotkałem zamienników pasujących. Próbowałem chyba z 3 producentów.
Ale wziąłem gruby papier ścierny i tak lekko starałem z milimetr a ponadto zjechałem na tokarce bęben o 1 mm i wtedy wchodzi. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11181 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 31-05-2019, 21:55
|
|
|
Do E88A kupiłem kiedyś z ATE, i pasowały idealnie. Ale to było 11 lat temu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-06-2019, 06:45
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Smutna prawda, niestety nie spotkałem zamienników pasujących. Próbowałem chyba z 3 producentów.
Ale wziąłem gruby papier ścierny i tak lekko starałem z milimetr a ponadto zjechałem na tokarce bęben o 1 mm i wtedy wchodzi. | Zakładałem zestawy QB, Ashika, BluePrint, ABE, TRW, reszty nie pamietam - o dziwo pasowalo jak należy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
freekill
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2019 Posty: 8 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 01-06-2019, 07:49
|
|
|
Powiem tak, no z takim bublem się nie spotkałem... sprawdziłem dokładniej szczeki nowe i stare(ściągnąłem z drugiej strony te nieruszane) i te nowe są dłuższe o jakieś 4/5mm moje niedopatrzenie, bolczyki trzymające szczeki te nowe są dłuższe o długość tego końca co się zapiera o blaszkę... Jadę zaraz do motoryzacyjnego zabieram stare szczęki i bolczyki i idę dopasowywać. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-06-2019, 08:55
|
|
|
freekill, wiedziałem, że to szczęki badziewne. |
|
|
|
 |
Maciejos
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 412 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-06-2019, 11:38
|
|
|
robertdg napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | Smutna prawda, niestety nie spotkałem zamienników pasujących. Próbowałem chyba z 3 producentów.
Ale wziąłem gruby papier ścierny i tak lekko starałem z milimetr a ponadto zjechałem na tokarce bęben o 1 mm i wtedy wchodzi. | Zakładałem zestawy QB, Ashika, BluePrint, ABE, TRW, reszty nie pamietam - o dziwo pasowalo jak należy |
robertdg - a możesz podesłać jakiś link do tych pasujących?
Mnie też czeka niedługo wymiana szczęki i trochę się denerwuję czytając ten temat.
Kupiłem te z poniższego linku - podany jest tam wymiar: Szerokość [mm]: 32 -
Średnica [mm]: 167, ale już na innej aukcji (szczęki Brembo) podany jest wymiar 203.2 x 37 mm. Taki sam wymiar (203x37) napisany jest w aukcji ze szczekami TRW.
https://allegro.pl/oferta/szczeki-hamulca-mitsubishi-3000-gt-eclipse-galant-7909478569 |
_________________ Przygoda z Mitsu nadal trwa
Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal... |
|
|
|
 |
|