 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: cns80 11-02-2009, 14:57 |
[MSS 1.6] Ekonomia a obroty silnika |
Autor |
Wiadomość |
brucem [Usunięty]
|
Wysłany: 22-05-2007, 15:14 [MSS 1.6] Ekonomia a obroty silnika
|
|
|
Witam,
Temat moze juz byl kiedys poruszany ale mysle ze mozna go ponowic.
Przy jakich obrotach zmieniacie biegi (przy wrzucaniu kolejnych) aby jazda byla jak najbardziej ekonomiczna a z drugiej strony aby silnik i sprzeglo zbytnio nie cierpialo gdy wrzucamy wyzszy bieg przy obrotach powiedzmy 2500.
Mam silnik 98KM benzyna i dla tej masy jadac na prostej moge juz wrzucic V przy szybkosci 60km i silnik "jakos to potrafi uciagnac " ale czy to nie jest szkodliwe? Teoretycznie najbardziej ekonomiczna jazda jest na V wiec powinnismy jak najszybciej na tym biegu sie znalezc ale czy aby na pewno spalanie na V przy szybkosci 60 km jest najnizsze?
Przy silniku 75km w Almerze silnik sie totalnie dusi i wskazana jest szybkosc okolo 80km (3000obrotow) aby ladnie pracowal.
Czy mozna ustalic taki zloty srodek nr Biegu i obroty kiedykiedy mozna juz bezpiecznie i ekonomicznie jezdzic?
Pozdrawiam
Niedouczony...:-) |
Ostatnio zmieniony przez cns80 07-05-2008, 08:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22-05-2007, 15:51
|
|
|
brucem napisał/a: | Czy mozna ustalic taki zloty srodek nr Biegu i obroty kiedy mozna juz bezpiecznie i ekonomicznie jezdzic? | Ten "złoty środek" to wykres momentu i mocy silnika - tym się należy sugerować. Zmieniać biegi w przedziale obrotów bliskim maksymalnemu momentowi. Zresztą pewnie zaraz koledzy posiadający MSS 1,6 powiedzą jakie to wartości a może kto wstawi i wykres mocy, momentu. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-05-2007, 16:21
|
|
|
2500-3500 obr/min powinno byc ok-przy mniej wiecej takiej predkosci obrotowej przy zmianie biegow na wyzszy wskazowka nie wychodzi ponizej 2000obr/min-czyli jest ok. W 1,6 jesli dobrze pamietam max moment obr wychodzi kolo 4000obr/min
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 22-05-2007, 17:55
|
|
|
Zgadza się, max. momentu wypada przy 4 tys. obr/min, max. mocy przy bodajże 5,5 tys. obr/min. Szczerze powiem, że mi się nie udało ustalić złotego środka. Kiedy ja jeżdżę, zmieniam bieg przy ok. 4 tys. obr/min i spalanie jest jakie jest. Gdy zmieniam biegi przy niższych obrotach specjalnie różnicy nie zauważyłem w spalaniu. Natomiast odkąd żona jeździ spejsem spalanie drastycznie spadło a zmienia biegi na naprawdę niskich obrotach, że czasem aż żal mi misia, 2500 to max obrotów jakie ostatnio widział
Zresztą test z obrotami i spalaniem przeprowadził brat ze swoim seicieniaskiem i spalanie wyszło lekko większe przy zmianach biegów na niżych obrotach.
Ja bym się bardziej sugerował stylem jazdy. Bo przy niższych obrotach gaz wciskamy, a auto przyspiesza jak przyspiesza, przy wyższych jest mu o wiele łatwiej i krócej ten gaz trzeba trzymać wciśnięty. Wynika to też z tego momentu obrotowego. Wydaje mi się też, że warto by pedałem gazu "podążać" za obrotami, bo metoda wciskam i auto ma przyspieszyć napewno będzie bardziej paliwożerna niż stopniowe wciskanie. Osobiście preferuję jazdę ze zmianami biegów przy 3000-4000 obr/min. W tym zakresie autko jest bardzo żwawe, a spalanie przy moim stylu jazdy jest na poziomie. Próbowałem przy niższych ale nie mogę ścierpieć, jak misiek się męczy przy przyspieszaniu |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
AniołekM
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 COMFORT 2003/2004
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Cze 2006 Posty: 150 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22-05-2007, 22:51
|
|
|
Tak jak koledzy piszą - maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 4tys obr/min a moc maksymalna przy 5 tys obr/min. Czyli najlepsza wydajność z tego ile silnik zabierze paliwa a ile da siły jest przy 4 tys obr/min. Praktycznie z osobistych odczuć staram się przy spokojnej jeździe przy 3-3,5 tys obr/min zmieniac bieg na wyzszy tak aby po zmianie oborty nie spadaly ponizej 2,5 tys obr/min aby nie zamulać silniczka i nie meczyć całości. Teoretycznie aby najlepsze przyśpieszenie osiągnąć to zamina powinna następować przy 4 tys obr/min. W praktyce powyżej 5 tys obr/min nie ma co silnik krecic bo wtedy nawet moc spada i wychodzi na to ze benzyne wylewamy na droge - bo zuzywamy jej o wiele wiecej a nic z tego nie mamy. |
_________________ MSS 1.6 Comfort 2003
 |
|
|
|
 |
agrest [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2007, 11:34
|
|
|
Moominek napisał/a: | odkąd żona jeździ spejsem spalanie drastycznie spadło |
Hehe.. mam to samo. Moja zona jezdzi naprawde bardzo bardzo dobrze ale ma ta wade ze czasami rusza z trojki a pozniej na mnie patrzy z takim cielecym usmiechem i pyta "No co.... - jedynka byla". Spalanie w kazdym badz razie spada i to mocno. Czasami tez zdaza jej sie dlugo jechac na czworce i nie wrzucic piatki bo akurat jest zajeta tlumaczeniem mi jakis tam zawilosci kolezenskich
Jesli chodzi o spalanie to napewno wazniejszy jest czas w jakim osiagniemy te 3/3,5 tys obr niz to kiedy sie przelaczamy. Wieksze przyspieszenie daje ogromne spozycie
Pozdrawiam
J. |
|
|
|
 |
|
|