Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Miganie kontrolki centralnego mechanizmu różnicowego
Autor Wiadomość
Wasyl1969 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Parjero 4 3,2 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 39
Skąd: pomorskie
Wysłany: 27-11-2018, 20:23   Miganie kontrolki centralnego mechanizmu różnicowego

Witam, jestem świeżym nabywcą Pajero IV, 2008 rok. Przy jeździe z napędem na tylną oś po przejechaniu około 30 km kontrolka centralnego mechanizmu różnicowego (kwadratowa dioda pomiędzy kołami na wskaźniku napędów) zaczyna sygnalizować przerywanie świecąc, przy czym dwie diody określające napęd na tylną oś gasną. Nie ma możliwości zmiany rodzaju napędu. Stan taki jest opisany w instrukcji obsługi. Wg autora w takim przypadku należy zatrzymać pojazd i unieruchomić silnik. Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolki wracają do prawidłowego stanu. I wszystko byłoby ok tylko zdarza mi się to po każdych kilkudziesięciu dalszych kilometrach. I co mam tak stawać co 30 km? Jaka może być tego przyczyna. Jeśli pytanie jest banalne to przepraszam ale samochód mam od kilku dni i trochę się obawiam że czeka mnie jakaś poważna naprawa. Macie jakieś rozwiązanie, podpowiedź?

[ Dodano: 29-11-2018, 18:33 ]
Nie, no nie musicie się martwić... jakoś sobie z kosztami dam radę... :D Ale wiedzieć co to oznacza... dla mnie droższa niż złoto :)
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 30-11-2018, 11:52   

Jak jedzie bez problemów to pewnie któryś z czujników (reduktor/koła). Da się włączyć 4x4 po zatrzymaniu i ustabilizowaniu kontrolek ? ABS/Kontrola trakcji się nie świeci ? Jak ze piszesz ze gasną tylne koła i dzieje się to przy napędzie na tył to może czujniki prędkości obrotowej kół tylnych. A nie masz czasem różnych kół/opon założonych ?
 
 
Wasyl1969 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Parjero 4 3,2 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 39
Skąd: pomorskie
Wysłany: 30-11-2018, 18:10   

jepm napisał/a:
Jak jedzie bez problemów to pewnie któryś z czujników (reduktor/koła). Da się włączyć 4x4 po zatrzymaniu i ustabilizowaniu kontrolek ? ABS/Kontrola trakcji się nie świeci ? Jak ze piszesz ze gasną tylne koła i dzieje się to przy napędzie na tył to może czujniki prędkości obrotowej kół tylnych. A nie masz czasem różnych kół/opon założonych ?


Po wyłączeniu zapłonu, nawet na sekundę, kontrolki wracają do prawidłowych wskazań. Kontrolki zadziałania ABS/kontrola trakcji śpią spokojnie. Po spokojnej jeździe z napędem na tylną oś około 30 km od nocnego postoju gasną kontrolki wskazujące napęd tylnych kół w zapala się przerywając (sygnały w częstotliwością ok 1s) żółta kontrolka blokady centralnego mechanizmu różnicowego. W tym momencie nie ma już możliwości jakichkolwiek zmian dźwignią napędów. Dopiero po wyłączeniu zapłonu kontrolki wracają do prawidłowych wskazań. Co ciekawe jadąc z napędem na cztery koła na tym odcinku (ok 35 km) nic się nie dzieje -wszystko jest ok. Opony takie same na tylnej osi, na przedniej trochę bardziej zużyte choć marka i bieżnik ten sam co na tylnych.
_________________
Troszkę zwariowany (już po pobycie na oddziale newcicowym w Otwocku) posiadacz Pajero IV
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-12-2018, 10:21   Re: Miganie kontrolki centralnego mechanizmu różnicowego

Wasyl1969 napisał/a:
Witam, jestem świeżym nabywcą Pajero IV, 2008 rok. Przy jeździe z napędem na tylną oś po przejechaniu około 30 km kontrolka centralnego mechanizmu różnicowego (kwadratowa dioda pomiędzy kołami na wskaźniku napędów) zaczyna sygnalizować przerywanie świecąc, przy czym dwie diody określające napęd na tylną oś gasną. Nie ma możliwości zmiany rodzaju napędu. Stan taki jest opisany w instrukcji obsługi. Wg autora w takim przypadku należy zatrzymać pojazd i unieruchomić silnik. Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolki wracają do prawidłowego stanu. I wszystko byłoby ok tylko zdarza mi się to po każdych kilkudziesięciu dalszych kilometrach. I co mam tak stawać co 30 km? Jaka może być tego przyczyna. Jeśli pytanie jest banalne to przepraszam ale samochód mam od kilku dni i trochę się obawiam że czeka mnie jakaś poważna naprawa. Macie jakieś rozwiązanie, podpowiedź?

[ Dodano: 29-11-2018, 18:33 ]
Nie, no nie musicie się martwić... jakoś sobie z kosztami dam radę... :D Ale wiedzieć co to oznacza... dla mnie droższa niż złoto :)

przełacz na 4 H i zobacz czy zacznie migać pomaranczowa po 30 km. Jesli nie to elektrozawory pod filtrem powietrtza
albo padły albo coż z węzykami.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wasyl1969 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Parjero 4 3,2 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 39
Skąd: pomorskie
Wysłany: 06-12-2018, 22:28   

Ten elektrozawór znajduje się przy filtrze powietrza? Mam tam w okolicach wolną (nigdzie niepodpiętą wtyczkę - jej przewody wychodzą z wiązki którch część podpięta jest do obudowy filtra powietrza) Zupełnie nie mam pomysłu gdzie powinna być podpięta. Muszę to obejrzeć dokładnie. Może później wrzucę jakieś zdjęcia. Ale podpowiedź Zbyszka chyba jest trafna bo rzeczywiście przy napędzie na cztery koła nic złego się nie dzieje - żółta kontrolka się nie załącza.
_________________
Troszkę zwariowany (już po pobycie na oddziale newcicowym w Otwocku) posiadacz Pajero IV
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-12-2018, 10:01   

Wasyl1969 napisał/a:
Ten elektrozawór znajduje się przy filtrze powietrza? Mam tam w okolicach wolną (nigdzie niepodpiętą wtyczkę - jej przewody wychodzą z wiązki którch część podpięta jest do obudowy filtra powietrza) Zupełnie nie mam pomysłu gdzie powinna być podpięta. Muszę to obejrzeć dokładnie. Może później wrzucę jakieś zdjęcia. Ale podpowiedź Zbyszka chyba jest trafna bo rzeczywiście przy napędzie na cztery koła nic złego się nie dzieje - żółta kontrolka się nie załącza.

Wić albo nie podpięte elektrozawory albo sa uszkodzone, przyślij fotkę tej wtyczki i elektrozaworów na 602673905
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wasyl1969 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Parjero 4 3,2 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 39
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-12-2018, 20:34   

zbyszekm2 napisał/a:
Wasyl1969 napisał/a:
Ten elektrozawór znajduje się przy filtrze powietrza? Mam tam w okolicach wolną (nigdzie niepodpiętą wtyczkę - jej przewody wychodzą z wiązki którch część podpięta jest do obudowy filtra powietrza) Zupełnie nie mam pomysłu gdzie powinna być podpięta. Muszę to obejrzeć dokładnie. Może później wrzucę jakieś zdjęcia. Ale podpowiedź Zbyszka chyba jest trafna bo rzeczywiście przy napędzie na cztery koła nic złego się nie dzieje - żółta kontrolka się nie załącza.

Wić albo nie podpięte elektrozawory albo sa uszkodzone, przyślij fotkę tej wtyczki i elektrozaworów na 602673905

Panie Zbszku dziś przyslalem na numer podany wyżej zdjęcia. Zastanawia mnie ten chyba urwany przewód na króćcu z ostatniego zdjęcia... Tam chyba czegoś brakuje?
_________________
Troszkę zwariowany (już po pobycie na oddziale newcicowym w Otwocku) posiadacz Pajero IV
 
 
borocds 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2010 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2018
Posty: 9
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 08-12-2018, 22:26   

Ja tez mam jeden wolny kabel zakonczony wtyczka, wychodzi od przeplywowierza. Wiadomo od czego on jest?
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 10-12-2018, 09:57   

Ten kabel (druga wiązka wychodząca od przepływomierza) w większości modeli pozostaje nie podłączony. Służy do obsługi rzadko spotykanego na naszym rynku "blow-by-heater" - to takie rozwiązanie na mroźne klimaty o ile pamiętam wykorzystujące gorące powietrze z odmy do ponownej recyrkulacji.
 
 
Wasyl1969 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Parjero 4 3,2 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 39
Skąd: pomorskie
Wysłany: 11-12-2018, 21:22   

Wasyl1969 napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Wasyl1969 napisał/a:
Ten elektrozawór znajduje się przy filtrze powietrza? Mam tam w okolicach wolną (nigdzie niepodpiętą wtyczkę - jej przewody wychodzą z wiązki którch część podpięta jest do obudowy filtra powietrza) Zupełnie nie mam pomysłu gdzie powinna być podpięta. Muszę to obejrzeć dokładnie. Może później wrzucę jakieś zdjęcia. Ale podpowiedź Zbyszka chyba jest trafna bo rzeczywiście przy napędzie na cztery koła nic złego się nie dzieje - żółta kontrolka się nie załącza.

Wić albo nie podpięte elektrozawory albo sa uszkodzone, przyślij fotkę tej wtyczki i elektrozaworów na 602673905

Panie Zbszku dziś przyslalem na numer podany wyżej zdjęcia. Zastanawia mnie ten chyba urwany przewód na króćcu z ostatniego zdjęcia... Tam chyba czegoś brakuje?

No i Pan Zbyszek nie odpowiada... Nie wie? Tak tylko zaczepiam :idea: :D :D

[ Dodano: 11-12-2018, 21:24 ]
jepm napisał/a:
Ten kabel (druga wiązka wychodząca od przepływomierza) w większości modeli pozostaje nie podłączony. Służy do obsługi rzadko spotykanego na naszym rynku "blow-by-heater" - to takie rozwiązanie na mroźne klimaty o ile pamiętam wykorzystujące gorące powietrze z odmy do ponownej recyrkulacji.

A tu widzę pomoc po raz drugi! Dzięki!!!
_________________
Troszkę zwariowany (już po pobycie na oddziale newcicowym w Otwocku) posiadacz Pajero IV
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-12-2018, 12:54   

nie zawsze mam czas

[ Dodano: 12-12-2018, 12:55 ]
Ale wydaje mi sie ze naprowadziłem na rozwiaznie :)
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dziobaku 
Nowy Forumowicz
dziobaku

Auto: pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2018
Posty: 16
Skąd: chrzanów
Wysłany: 09-03-2019, 22:18   

Odgrzeje temat bo kontrolka mruga tak samo, choć warunki inne. Ale do rzeczy.
Ostatnio tylko krótkie trasy i jazda tylko 2H, ale raz dłuższa i jak w opisie wyżej po ok. 40km mruga kontrolna, gaszę silnik i wszstko OK znowu na ok 30 -40km.
Prz okazji sprawdzam pozostałe funkcje i problem, świeżo odpalony wrzucam 4H - OK, chce wrzucić następną funkcje (blokada miedz osiowa) od razu mruga kontrolka.
Na zgaszonym silniku wrzcam 4H - brzeczy pod spodem (kontrolki zielone kół przednich mrugają) przestaje brzeczeć (kontrolki 4x koła swiecą na zielono)
Wrzucam 4HLc - znowu brzęcz (mrugają zielone kontrolki kół i pomarańczowa w środku) przestaje brzęczeć od razu gasną zielone koła i mruga tylko pomarańczowa środkowa.
dziś zerknąłem na wężki pod obudową filtra i faktycznie pęknięcie na wygięciu przy zaworkach. Wymiana na nowy i sprawdzenie zejścia w dół kilku wężyków w kierunku przedniej osi, tam wyglądają dobrze. Sprawdzam sterowanie napędem ponownie i znowu błąd. Ruszam wtyczkami przy zaworkach i na skrzyni (te co są w zasięgu reki koło plastikowej puszki na końcu skrzyni) i bez poprawy. Widzę wężyk podciśnienia wchodzący do tego plastikowego pudełka, ale biegnie górą skrzyni i nie mam dostępu a nie wiem gdzie ma początek żeby sprawdzić szczelność.
Ktoś wie gdzie zlokalizować początek tego wężyka w komorze silnika, żeby wkluczyć jego nieszczelność.
czy można jeszcze coś sprawdzić samemu, czy zostało już tylko podpięcie do komputera

3,2DID 160KM 2006r manual,
 
 
Gruby_50 
Nowy Forumowicz
Gruby_50

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: Bedzin
Wysłany: 27-04-2019, 10:22   

Mam to samo - , ponieważ auto kupiłem niedawno proszę o odpowiedź - czy tylko serwis mnie ratuje:
Może ktoś podeśle jak wyglądają te elektrozawory i w którym są miejscu
Silnik 3,2 rok produkcji grudzień 2007

Może mi ktoś odpisze jeszcze na jedno pytanie - jak skasować i wgrać pliki mp3 na dysk HDD?
Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich
 
 
Wasyl1969 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Parjero 4 3,2 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 39
Skąd: pomorskie
Wysłany: 12-05-2019, 00:27   

Panie Zbyszku... Pomocy! W kilku słowach! Ja cały czas mam ten sam problem z migającą kontrolką...

[ Dodano: 06-06-2019, 18:40 ]
Zakupiłem nowe elektrozawory, wymieniłem i po kłopocie. Pan Zbyszek dobrze nakierował. Dzięki. :mrgreen:

[ Dodano: 06-06-2019, 18:51 ]
Gruby_50 napisał/a:
Mam to samo - , ponieważ auto kupiłem niedawno proszę o odpowiedź - czy tylko serwis mnie ratuje:
Może ktoś podeśle jak wyglądają te elektrozawory i w którym są miejscu
Silnik 3,2 rok produkcji grudzień 2007

Może mi ktoś odpisze jeszcze na jedno pytanie - jak skasować i wgrać pliki mp3 na dysk HDD?
Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich

Elektrozawory masz przy odbudowie filtra powietrza. To takie czarne dwa zaworki do których doprowadzone są dwie wtyczki elektryczne i czarne wężyki. Całość zamocowana na jednej blaszce i przykręcona jest dwiema śrubami do prawego boku komory silnikowej.
Co do plików MP3 to mam wrażenie że nie ma możliwości zapisu w tym formacie na dysku twardym stacji. Ale tu nie mam pewności
_________________
Troszkę zwariowany (już po pobycie na oddziale newcicowym w Otwocku) posiadacz Pajero IV
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-06-2019, 07:54   

Wasyl1969 napisał/a:
Panie Zbyszku... Pomocy! W kilku słowach! Ja cały czas mam ten sam problem z migającą kontrolką...

[ Dodano: 06-06-2019, 18:40 ]
Zakupiłem nowe elektrozawory, wymieniłem i po kłopocie. Pan Zbyszek dobrze nakierował. Dzięki. :mrgreen:

[ Dodano: 06-06-2019, 18:51 ]
Gruby_50 napisał/a:
Mam to samo - , ponieważ auto kupiłem niedawno proszę o odpowiedź - czy tylko serwis mnie ratuje:
Może ktoś podeśle jak wyglądają te elektrozawory i w którym są miejscu
Silnik 3,2 rok produkcji grudzień 2007

Może mi ktoś odpisze jeszcze na jedno pytanie - jak skasować i wgrać pliki mp3 na dysk HDD?
Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich

Elektrozawory masz przy odbudowie filtra powietrza. To takie czarne dwa zaworki do których doprowadzone są dwie wtyczki elektryczne i czarne wężyki. Całość zamocowana na jednej blaszce i przykręcona jest dwiema śrubami do prawego boku komory silnikowej.
Co do plików MP3 to mam wrażenie że nie ma możliwości zapisu w tym formacie na dysku twardym stacji. Ale tu nie mam pewności

Pogubiłem sie w tym poście, już nie wiem kto i co? :)
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.