| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [Pajero II 2.5TD] Zegary nie działają |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | zubs0n   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Pajero II 2.5TDic
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Cze 2019
 Posty: 5
 Skąd: ZKA
 
 | 
            
               |    Wysłany: 14-06-2019, 07:51   [Pajero II 2.5TD] Zegary nie działają |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam szanowne grono, 
 w moim bardzo niedawno nabytym Pajero II z roku 1995 (2.5TDic, easyselect) padł prędkościomierz i obrotomierz, na raz. Temperatura, paliwo i kontrolki działają.
 
 Oto rzeczone zegary:
 
 
   
   
   
 Co już zrobiłem:
 - poprawiłem wszystkie widoczne luty na "plecach" zegarów
 - wymieniłem zegary na inne, rzekomo działające, o dokładnie takich samych numerach i parametrach
 - sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w aucie
 - wyczyściłem kostki konektorem
 - poprzedni właściciel podobno wymienił czujnik na impulsatorze w skrzyni
 
 Jak się domyślacie, bez reakcji. Gdzie w następnej kolejności szukać usterki? Czy zegary od 2.8 i od 2.5 są takie same, albo chociaż powinny działać? To pytanie wynika z tego, że gdy wpisałem numery z moich zegarów w google wyskoczyły wyniki z 2.8.
 
 Obejrzałem schematy elektryczne - niewiele niestety znalazłem. Wg mnie to mało prawdopodobne że oba czujniki padły na raz. Może te dwa zegary mają np. wspólną masę, która mogła się odłączyć?
 
 Z góry dziękuję za podpowiedzi.
 
 P.S. Szukacz nie zwrócił mi nic ciekawego, jeżeli źle szukam to z góry przepraszam
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-06-2019, 20:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie o tym samym pomyślałem, poszukaj miernikiem kabla/i masowego/ych i po nitce do kłębka sprawdź czy mają połączenie z masą auta. 	  | zubs0n napisał/a: |  	  | Może te dwa zegary mają np. wspólną masę, która mogła się odłączyć? | 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | zubs0n   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Pajero II 2.5TDic
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Cze 2019
 Posty: 5
 Skąd: ZKA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-06-2019, 21:16 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Dokładnie o tym samym pomyślałem, poszukaj miernikiem kabla/i masowego/ych i po nitce do kłębka sprawdź czy mają połączenie z masą auta. 	  | zubs0n napisał/a: |  	  | Może te dwa zegary mają np. wspólną masę, która mogła się odłączyć? | 
 | 
 
 Dzięki za poparcie mojego myślenia
   
 W sumie to by się zgadzało... Tylko co oznacza na trzynastka przy kablach masowych of obrotomierza i prędkościomierza? Gdzie szukać? Raczej nie numer pinu na kostce, bo każda kostka jest numerowana od 1...
 
 
   
 @edit
 I czy dobrze czytam ten schemat, że w silniku 4D56 (który pracuje u mnie) masa obu wcale nie jest pod trzynastką, jak w silniku 6G72?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-06-2019, 11:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli chodzi o pogrubione numery na zrzucie to są to numery punktu masowego auta. W manualu a dokładniej w części elektrycznej powinno być pokazane gdzie one się znajdują
  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | zubs0n   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Pajero II 2.5TDic
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Cze 2019
 Posty: 5
 Skąd: ZKA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-06-2019, 20:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | W manualu znajdę powiadasz... A więc, z racji że zejść pod auto i zdemontować cokolwiek będę miał czas i okazję dopiero za jakieś 2 tygodnie, zbieram sobie wiedzę teoretyczną. 
 Dorwałem się do rozpiski elektrycznej mojego Pajerko (wersja 1991-1994, suplement z 1995 wskazuje że nic się w instalacji zegarów nie zmieniło) znalazłem takie smaczki... Sądząc po tym co wrzuciłem powyżej, interesuje mnie punkt masowy 13 (przynajmniej jeżeli chodzi o prędkościomierz, bo obrotomierz w 4D56 bierze masę z ósemki jak dobrze rozumiem). I o ile w RHD jest wszystko w porząsiu, i po prawo mamy 13-tkę:
 
   
 To w LHD... no cóż. Albo jestem ślepy albo ona nie występuje
  : 
   
   
 Ktoś, coś?
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |