Carisma - bardzo ciężki przypadek |
Autor |
Wiadomość |
pwwr
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2019 Posty: 4 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 19-06-2019, 07:32 Carisma - bardzo ciężki przypadek
|
|
|
Dzień Dobry
Temat dotyczy Carismy 2001r. 1,6 16V benzyna z gazem.
Auto od czasu zakupu chodziło bardzo ładnie ale po ok. 2 miesiącach podczas parkowania i podjeżdżania pod krawężnik przednim prawym kołem nagle zgasło i już nie chciało odpalić. Wymieniłem wtedy świece i cewki, sprawdziłem pompę paliwa ale auto dalej nie odpalało. Następnie carisma trafiła do mechanika który stwierdził że rozrząd jest ok, pompa paliwa również, iskra jest ale wtryskiwacze nie rozpylają paliwa do silnika i dlatego nie odpala. Auto stało 2 tygodnie po czym odebraliśmy sprawne auto, mechanik nic nie wymienił, sam nie wiedział co zrobił ale auto odpalało.
Jeden dzień auto pojeździło mając czasami szarpania i na benzynie i na LPG po czym następnego dnia ponownie zdechło całkowicie.Ogólnie auto stoi już ok. miesiąca i dalej nie wiadomo co się dzieje, co wymienić by było ok.
W aucie zostało wymienione jak do tej pory:
- Świece
- Cewki + kable zapłonowe
- Czujnik położenia wału
- Czujnik położenia wałka rozrządu
- Czujnik przepustnicy (wyczyszczona przepustnica)
- Moduł zapłonu
- Sprawdzona kompresja silnika (bardzo dobra)
- Rozrząd na znakach
Obecnie auto w sumie nie odpala, czasami próbuje ale zaraz gaśnie, jak czasem uda się by pochodził chwilę to w sumie nie reaguje na dodawanie gazu, dusi się i dławi wtedy, obroty silnika. Proszę Was o jakieś wskazówki co może powodować takie objawi i wariacje auta, czy może to być coś ze sterownikiem gazu czy ma to wpływ że nawet na benzynie nie pracuje ?
Gaz w tym aucie był zakładany dwa lata temu, czy przepływomierz mógłby tak unieruchomić auto czy już mi tylko pozostaje myśleć o uszkodzonym ECU ?
Bardzo proszę o zainteresowanie i jakieś porady. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-06-2019, 07:47
|
|
|
A pod kompa była podpinana, jakieś błedy są
Może jest jakiś problem z immobilaizerem. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
pwwr
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2019 Posty: 4 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 19-06-2019, 10:00
|
|
|
Pod komputer nie była podpinana ponieważ nie mają kompa do tego auta, a pomarańczowa kontrolka silnika się nie pali. Też myślałem o IMO ale czy wtedy auto tak by się zachowywało zamiast tego że albo odpali, albo nie a jeśli odpali i nagle IMO rozłączy to auto zgasło by w sposób normalny ?
Jeśli ewentualnie próbować wymienić IMO to muszę kupić tą pętlę na kierownicę, kluczyki i moduł IMO ? Co wtedy z ECU, też coś z nim trzeba robić ?
Panowie czy można samemu w jakiś sposób ominąć IMO aby sprawdzić i upewnić się czy to nie jest wina właśnie tego, mnie to nie potrzebne więc nawet mógłbym to całkowicie usunąć. |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 19-06-2019, 10:43 Re: Carisma - bardzo ciężki przypadek
|
|
|
pwwr napisał/a: |
Auto stało 2 tygodnie po czym odebraliśmy sprawne ...
...sam nie wiedział co zrobił ...
...ale auto odpalało...
...jak czasem uda się by pochodził chwilę... |
wiec to na pewno nie imo
[ Dodano: 19-06-2019, 11:00 ]
pwwr napisał/a: | czy może to być coś ze sterownikiem gazu czy ma to wpływ że nawet na benzynie nie pracuje ?
|
może tak być ale nie wymieniaj kolejnej części bez sensu
ogarnięty mechanik bez problemu dokona diagnozy
pwwr napisał/a: |
Bardzo proszę o jakieś porady. |
najlepsza rada oddaj samochód osobie która potrafi to zrobić a nie wymieniaj sam bez sensu części , taniej wyjdzie dać komuś zarobić niż samemu kombinować . Ile już popłynąłeś ?
tylko mechanikowi - nie wymieniaczowi
. |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
|
|
|
 |
pwwr
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2019 Posty: 4 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 19-06-2019, 12:20
|
|
|
To nie jest takie proste trafić dziś na mechanika który taki przypadek chce, są niechętni.
Mechanik skasował 200 zł. chyba za to że auto postało nieco ponad 2 tygodnie u niego. Gdy zadzwoniłem do niego drugiego dnia po odbiorze niby sprawnego auta z informacją że auto ponownie zgasło na mieście i znowu ma to samo przed wstawieniem do niego to on na to powiedział: ,,no odpalił to oddałem ''
Do tej pory kombinuję sam do czegoś dość, wymienione części wymieniałem sam więc bez kosztów robocizny. Dziś podjadę do znajomych od gazu aby zaczerpnąć wiedzy czy sterownik gazu może powodować takie problemy.
Panowie a czy jeśli sterownik gazu się uszkodzi to czy komputer silnika jest w stanie wyświetlić błąd pomarańczową kontrolką ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-06-2019, 12:35
|
|
|
Podstawa to podpięcie pod komputer auta i instalacji LPG. Masz auto z 2001 i jak znaczki Mitsubishi są koloru srebrnego to do podpięcia pod sterownik silnika wystarczy interfejs typu ELM327 bluetooth za około 50zł czego pełno na Alledrogo oraz jakaś darmowa apka na androida np. Piston czy Torque czy masa innych. To że teraz kontrolka się nie świeci to nie znaczy cze w pamięci sterownika nie będą żadne zapisane. Sterownik LPG może powodować takie problemy bo jest wpięty w przewody idące od sterownika silnika do wtryskiwaczy benzynowych a dokładniej przewody te są rozcięte i puszczone przez sterownik LPG. Jak wypniesz sterownik LPG z auta to rozłączysz jednocześnie wtryskiwacze benzynowe więc jak coś w tym obwodzie w sterowniku LPG padło to silnik nie odpali. Podpięcie pod LPG i pod OBD auta może wiele podpowiedzieć, warto było zrobić to na początku a nie wymieniać części po omacku. |
|
|
|
 |
pwwr
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2019 Posty: 4 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 29-06-2019, 11:41
|
|
|
Panowie też bym tak chciał ale proszę mi uwierzyć że to nie jest takie proste dziś bo ciężko o mechanika który chce zająć się autem w którym nie wiadomo co się dzieje.
Gazownik sprawdził instalację gazową i powiedział że jest w pełni sprawna, jego zdaniem auto ma problem z przestawionym zapłonem i mówi że albo to sterownik silnika albo przestawiony rozrząd.
Choć robią również mechanikę nie chcą nic więcej w aucie sprawdzać, nawet tego rozrządu.
Czy przepływomierz byłby w stanie powodować takie problemy z autem ?
Proszę więc o dokładne porady, wskazówki gdzie szukać znaków rozrządu w silniku 1,6 16V 103KM Chcę sam sprawdzić czy znaki się pokrywają bo mechanicy po prostu nie chcą się zajmować takim przypadkiem.
Jeśli uszkodzony jest komputer to czy jest możliwość naprawienia go przez jakiegoś elektronika czy w grę wchodzi tylko wymiana na taki sam o identycznych numerach i wtedy usuwanie z niego u specjalisty jakiegoś IMO ? |
|
|
|
 |
Raoul Duke
Nowy Forumowicz Kanjo
Auto: 2002 Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2019 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-07-2019, 15:07
|
|
|
Może problem z masami? Może gubić gdzies napięcie, stad problemy z odpalaniem i praca silnika. |
_________________ JDM Love
Honda CRX ED9
Mitsubishi Carisma 1.6 benzyna/gaz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-07-2019, 16:11
|
|
|
Tu masz schemat rozrządu http://www.akbi.pl/mp/pdf...ohc_rozrzad.pdf
Dodatkowo zakup ten interfejs aby podejrzeć błędy i parametry pracy silnika. W ciemno bez diagnostyki nikt Ci nie powie czy to wina przepływki. |
|
|
|
 |
|