Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:03
olej do dyfra i skrzyni rozdzielczej - wymiana
Autor Wiadomość
vo2max
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2010, 19:17   olej do dyfra i skrzyni rozdzielczej - wymiana

Hej,

W rozpisce przeglądów wyczytałem, że co 75 tys km powinienem zmienić olej w dyfrach
i w skrzynki rozdzielczej. Robił to ktoś z Was, do kogo się udać z tym- do ASO czy
zakład za rogiem też to zrobi bez problemu - macie jakieś doświadczenia ?

pozdr,
V
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-09-2010, 19:50   

Jak masz kanał to zrobisz to sam bez problemu.
Olej 80W90 GL5 Łącznie do dyfra i tansferu wejdzie nieco ponad litr.
_________________

 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 20-09-2010, 10:12   

tomekrvf napisał/a:
Jak masz kanał to zrobisz to sam bez problemu.
Olej 80W90 GL5 Łącznie do dyfra i tansferu wejdzie nieco ponad litr.


jakiejs konkretnej firmy ten olej jest polecany do Miskow?
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
sionia 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 136 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 24
Skąd: PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
Wysłany: 22-09-2010, 14:57   

ja zalałem wszystko Mobilem, oczywiście o ile dobrze pamiętam to do skrzyni jest inny niż do mostu
 
 
vo2max
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2010, 18:50   

Baza danych Volvoline podaje tak, pytanie - czy w 2.0 jest pozycja 1 czy 2 ?
Bo jeśli 2 , to do dyfra i skrzynki lejemy to samo , czyli GL-5 80W-90 ...


Mechanizm różnicowy, tył, o podwyższonym tarciu
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,55 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 15000 km / 12 miesięcy
: Wymiana 45000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : HP GL-5 80W-90 LS

Mechanizm różnicowy, tył
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,55 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 15000 km / 12 miesięcy
: Wymiana 90000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : HP GL-5 80W-90

Skrzynia rozdzielcza
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,55 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 15000 km / 12 miesięcy
: Wymiana 45000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : HP GL-5 80W-90
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 20-12-2010, 14:47   

vo2max napisał/a:
Baza danych Volvoline podaje tak, pytanie - czy w 2.0 jest pozycja 1 czy 2 ?
Bo jeśli 2 , to do dyfra i skrzynki lejemy to samo , czyli GL-5 80W-90 ...


Mechanizm różnicowy, tył, o podwyższonym tarciu
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,55 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 15000 km / 12 miesięcy
: Wymiana 45000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : HP GL-5 80W-90 LS

Mechanizm różnicowy, tył
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,55 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 15000 km / 12 miesięcy
: Wymiana 90000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : HP GL-5 80W-90

Skrzynia rozdzielcza
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,55 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 15000 km / 12 miesięcy
: Wymiana 45000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : HP GL-5 80W-90
Ja z serwisówki wyczytałem że jeśli masz większe obciążenie samochodu to lejesz inny olej i częściej zmieniasz. Nie było nic o "zwiększonym tarciu", może to błąd w tłumaczeniu (u mnie było "severe usage"). Dziwi mnie też częstość wymiany, wg mitsubishi chyba było 60 albo 72 miesiące, przebiegi podobnego rzędu.

Ja mam pytanko do tematu, w jednej z serwisówek wyczytałem że okresowo się należy wymieniać olej w PRZEDNIM i tylnym dyferencjale oraz w przekładni i skrzyni biegów. Tylny dyferencjał jest łatwy do zlokalizowania, przekładni i skrzyni biegów też nie sposób pomylić, ale co to jest przedni dyferencjał?

U siebie wymieniłem błoto w skrzyni i dyfrach na olej Valvoline. Sprzedawca w sklepie z dużym wyborem polecił mi HP GL-5 80W-90 jak zapytałem o GL5 SAE90
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-01-2011, 14:41   

Przedni dyferencjał to puszka z przodu z której wychodzą półosie.
Polecam produkty Repsol - są dobre cenowo a i wiadomo - Repsol - Mitsubishi - Dakar ;)
_________________

 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 19-01-2011, 19:50   

mstrucz napisał/a:
Przedni dyferencjał to puszka z przodu z której wychodzą półosie.
Przypuszczam że kolega ma rację, tyle że w Outku pól-osie wychodzą ze skrzyni biegów.
 
 
bart_iceland 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.4 mivec sport SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Islandia
Wysłany: 07-03-2011, 16:57   

czy shell spirax asx 75w-90 tez sie nadaje do dyfra i transferu??? bo chyba taki zalalem do swojego. bylo do wyboru cos takiego:
Premium: spirax asx 75w-90
Standard: spirax ax 80w-90
wybralem opcje premium i zalalem zgodnie z danymi po 0,6l tu i tu.
macie moze jakies sugestie lub opinie??? pozdrowionka
 
 
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 26-06-2019, 11:12   Wymiana oleju w dyfrze

Cześć,

Czy wymieniając olej w tylnym dyferencjale konieczne jest jego "płukanie" ?
Czy po prostu zlać stary, wlać nowy i wio :wink:

Pozdrawiam
Paweł
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 28-06-2019, 12:41   

Panowie a co sądzicie o oleju VALVOLINE GEAR OIL 75W90 GL4 do skrzyni biegów i VALVOLINE Heavy Duty Axle Oil 80W-90 GL-5 do transferu i dyfra. W silniku mam olej Valvoline, w skrzyni biegów Total a w dyfrze i transferze nie zmieniałem. Na liczniku 192 tyś więc naszła mnie myśl o wymianie. Przy 160 jak zmieniałem w skrzyni biegów, był mega syf więc kolejna wymiana nie zaszkodzi. Zostać przy Totalu w skrzyni czy przejść na Valvoline.
 
 
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-06-2019, 00:29   

luk2501 napisał/a:
Panowie a co sądzicie o oleju VALVOLINE GEAR OIL 75W90 GL4 do skrzyni biegów i VALVOLINE Heavy Duty Axle Oil 80W-90 GL-5 do transferu i dyfra. W silniku mam olej Valvoline, w skrzyni biegów Total a w dyfrze i transferze nie zmieniałem. Na liczniku 192 tyś więc naszła mnie myśl o wymianie. Przy 160 jak zmieniałem w skrzyni biegów, był mega syf więc kolejna wymiana nie zaszkodzi. Zostać przy Totalu w skrzyni czy przejść na Valvoline.


Ja zalałem do dyfra oraz transferu Motul MotylGear 75W90.
Dodatkowo dyfer "przepłukałem" jeszcze po 4 dniach jazdy (wymieniłem olej 2x) - oto
dlaczego. Przy spuszczaniu oleju z dyfra okazało się, że jakiś artysta-malarz wpakował go tam
zbyt dużo (nie patrzyłem już dokładnie ile go wyleciało, ale na pewno dużo więcej niż 550ml).
Dodatkowo olej był dość mocno przepracowany ("śmierdział") a na korku spustowym było
sporo opiłków metalu. Po wymianie dyfer ucichł i pracuje praktycznie bezszelestnie.
Widać było ewidentnie, że nikt tam długi czas nie zaglądał.
Natomiast w transferze olej był w bdb stanie, ale oczywiście również go wymieniłem.
Przebieg obecnie to 189tkm - więc bardzo podobnie jak u Ciebie.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 30-06-2019, 10:52   

W zasadzie tylko o olejach Motul nie ma skrajnych opini więc padnie na olej Motul motylgear 75w90 gl4 do skrzyni biegów i Motul hd sae80w90 gl5 do dyfra i transferu. Dziękuję za odpowiedź.

[ Dodano: 01-07-2019, 20:52 ]
Pan w hurtowni namówił mnie na motula z dodatkiem molibdenu ,faktycznie po przejechaniu około 15 km jest zauważalna różnica jest ciszej. Do skrzyni dopiero jutro będzie olej więc zobaczę czy będzie różnica.

[ Dodano: 04-07-2019, 19:22 ]
Po wymianie wszystkich olei jest bardzo duża różnica , nie ma już tego uderzenia lewarka przy wyrzucaniu z 1 na 2. Mechanizmy wyraźnie się wyciszyły. Polecam Motul drogo ale warto. Kupiłem w hurtowni a nie na All bo, po wpisaniu nr certyfikatu którym się chwalił sprzedający w bazie danych Motula brak danych na temat takiego certyfikatu, odpowiedź jedna podróba różnica w cenie 25zł na litrze. Skrzynia biegów jak wyżej a do transferu i dyfra Motul Gear Box 80w90 MoS2.
 
 
Chevaller 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 11-07-2019, 22:42   

To ile tego oleju kupić ? Do skrzyni biegów i do dyfra oraz skrzynki ?
 
 
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 12-07-2019, 06:13   

Przecież jest napisane kilka postów wyżej ...
Dodatkowo masz wszystko w instrukcji serwisowej - dostępnej także tutaj na forum.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.