Galant 2.5 V6 |
Autor |
Wiadomość |
KrisNO
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-06-2019, 22:13
|
|
|
Faza tam nie pytałem. Ale znalazłem tutaj i niby dostępne wg. ich strony.
https://e-autoparts.pl/70e5011-cewka-zaplonowa-p-1992516.html?review=true
Sprawdzę jeszcze oporność cewki czy na pewno to ona na padła.
Wg tego co znalazłem to
Opór
Układ pierwotny 0,3oma - 2oma
Wtórny 5k -20k ona
Wtórny sprawdziłem między masa i tym czpieniem co wystaje z cewki i idzie na kopułkę wychodzi 9k z groszem.
A między dwoma pierwszymi pinami z wtyku cewki (od góry) dają oporność 1om
To pierwotny.
Dobrze sprawdziłem? Bo w takim razie ona jest dobra? Hmm |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
|
|
|
 |
KrisNO
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-06-2019, 23:57
|
|
|
Faza dzięki wielkie za zainteresowanie.
Temat z linku daje do myślenia. W moim wypadku zastanawiam się czy cewka nie lata od fabryki. Niestety oscyloskopu nie mam na stanie.
I już sam pewien nie jestem swojej diagnozy bo coś tam gdzieś poczytałem i natknęło mnie by sprawdzić na takie sposoby...
Co do wtórnego co ma wachać się od 5k -20k oma
Po zapłonie,
Sprawdziłem trzpień cewki (ten co wchodzi w kopułkę ) do dodatniego na akumulatorze i tak mi wychodzi 3k więc poza normą.
I napięcie akumulatora powinno być takie same jak na wyjściu cewki.
Więc sprawdziłem ile ma Aku i minus Aku do trzpienia cewki (tam ci wchodzi w kopułkę) i tu mam stratę poniżej pół wolta ale była.
Tylko już sam nie wiem czy dobrze wszystko sprawdzam
乁_(ツ)_ㄏ |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20984 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-06-2019, 05:30
|
|
|
Co do manuala to tutaj trochę informacji .
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
KrisNO
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-06-2019, 13:47
|
|
|
Dzięki wielkie za odpowiednie strony manuala.
Zamówiłem i zapłaciłem już za cewkę z strony co podlinkowalem wcześniej. Oczywiście po wcześniejszej rozmowie telefonicznej no ale dostałem właśnie email że tej cewki nie mają. Qr...
Janmor na tą chwilę nie ma, w przyszłym tygodniu trzeba się dowiadywać. Myślę że znam już odpowiedz. Został mi zakup chyba używki.
Edit:
Firma Japanze często przewija się tu przez forum, to ciągle aktualne?
Ktoś jakiś pomysł gdzie cewkę można nową nabyć? Poza tą z allegro za 400? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-06-2019, 15:30
|
|
|
Cytat: | Krzyżak pisał, że opór może być ok ale iskry brak a Ty piszesz, że ją masz. | sam tak miałem, to wiem
co więcej, iskra była, ale słaba, pomarańczowa wręcz...
a dynamicznie zapłony wypadały okrutnie
co innego w sedanie, gdzie cewka padła na amen nagle, podczas jazdy - to była czysta sytuacja, ale mając w pamięci że podobny los spotkał cewkę w kombi to pierwsze co zmieniłem na próbę to był aparat |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-06-2019, 22:24
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Jakie są różnice w starszych to może Hugo się wypowie | Nie ma żadnych, pasują zamiennie z przedlifta do polifta i na odwrót. Numery części są różne, ale mogą wynikać z np. różnic w palcach rozdzielacza zapłonu, w przedlifcie styk był miedziany, w polifcie był z grafitu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-06-2019, 15:06
|
|
|
Hugo napisał/a: | w polifcie był z grafitu | otóż to i często się kruszył... ale pomimo tego działał bez najmniejszego problemu |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-06-2019, 21:32
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | otóż to i często się kruszył... ale pomimo tego działał bez najmniejszego problemu | Zgadza się, w moim zostały może 2/5 tego grafitu a silnik pracował bez najmniejszego zarzutu. |
|
|
|
 |
KrisNO
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30-06-2019, 20:37
|
|
|
Nówki cewki trafić nie mogłem, kupiłem druga używaną w apacie który był uszkodzony 250zl. Z gala wykręciłem aparat na stole cewka do mojego aparatu i do auta. Chwila strachu i zagadał od strzała. Na początku poszarpał zgasł ale później się wyrównało.
Trzeba jakoś adoptować czy z czasem sam sobie poustawia?
Przy okazji dziękuję za podpowiedzi. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-06-2019, 21:06
|
|
|
Nie ma nic do adaptacji. Gaśnięcie mogło być z innej przyczyny - może musiał przepalił benzynę, która się tam zgromadziła... |
|
|
|
 |
KrisNO
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30-06-2019, 21:35
|
|
|
To oczywiście rozumiem że zgasł za pierwszym razem. Także nic nie mam mu do zarzucenia
Czyli wszystko jasne. Dziękuję. |
|
|
|
 |
|