Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.5 V6
Autor Wiadomość
KrisNO 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-06-2019, 22:13   

Faza tam nie pytałem. Ale znalazłem tutaj i niby dostępne wg. ich strony.
https://e-autoparts.pl/70e5011-cewka-zaplonowa-p-1992516.html?review=true
Sprawdzę jeszcze oporność cewki czy na pewno to ona na padła.
Wg tego co znalazłem to
Opór
Układ pierwotny 0,3oma - 2oma
Wtórny 5k -20k ona

Wtórny sprawdziłem między masa i tym czpieniem co wystaje z cewki i idzie na kopułkę wychodzi 9k z groszem.
A między dwoma pierwszymi pinami z wtyku cewki (od góry) dają oporność 1om
To pierwotny.
Dobrze sprawdziłem? Bo w takim razie ona jest dobra? Hmm
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 18-06-2019, 23:25   

Może tak, może nie, nie mogę znaleźć gdzie to w manualu jest:D
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107816&highlight=op%F3r
Krzyżak pisał, że opór może być ok ale iskry brak a Ty piszesz, że ją masz.
Oscyloskop by się przydał to byś elegancko zobaczył czy z iskrą jest wszystko ok.
 
 
KrisNO 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-06-2019, 23:57   

Faza dzięki wielkie za zainteresowanie.
Temat z linku daje do myślenia. W moim wypadku zastanawiam się czy cewka nie lata od fabryki. Niestety oscyloskopu nie mam na stanie.
I już sam pewien nie jestem swojej diagnozy bo coś tam gdzieś poczytałem i natknęło mnie by sprawdzić na takie sposoby...
Co do wtórnego co ma wachać się od 5k -20k oma
Po zapłonie,
Sprawdziłem trzpień cewki (ten co wchodzi w kopułkę ) do dodatniego na akumulatorze i tak mi wychodzi 3k więc poza normą.

I napięcie akumulatora powinno być takie same jak na wyjściu cewki.
Więc sprawdziłem ile ma Aku i minus Aku do trzpienia cewki (tam ci wchodzi w kopułkę) i tu mam stratę poniżej pół wolta ale była.

Tylko już sam nie wiem czy dobrze wszystko sprawdzam
乁_(ツ)_ㄏ
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-06-2019, 05:30   

Co do manuala to tutaj trochę informacji 8) .


_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
KrisNO 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-06-2019, 13:47   

Dzięki wielkie za odpowiednie strony manuala. :wink:
Zamówiłem i zapłaciłem już za cewkę z strony co podlinkowalem wcześniej. Oczywiście po wcześniejszej rozmowie telefonicznej no ale dostałem właśnie email że tej cewki nie mają. Qr... :-X
Janmor na tą chwilę nie ma, w przyszłym tygodniu trzeba się dowiadywać. Myślę że znam już odpowiedz. Został mi zakup chyba używki. :-X

Edit:
Firma Japanze często przewija się tu przez forum, to ciągle aktualne?
Ktoś jakiś pomysł gdzie cewkę można nową nabyć? Poza tą z allegro za 400?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-06-2019, 15:30   

Cytat:
Krzyżak pisał, że opór może być ok ale iskry brak a Ty piszesz, że ją masz.
sam tak miałem, to wiem :)
co więcej, iskra była, ale słaba, pomarańczowa wręcz...
a dynamicznie zapłony wypadały okrutnie
co innego w sedanie, gdzie cewka padła na amen nagle, podczas jazdy - to była czysta sytuacja, ale mając w pamięci że podobny los spotkał cewkę w kombi to pierwsze co zmieniłem na próbę to był aparat
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-06-2019, 22:24   

Bizi78 napisał/a:
Jakie są różnice w starszych to może Hugo się wypowie
Nie ma żadnych, pasują zamiennie z przedlifta do polifta i na odwrót. Numery części są różne, ale mogą wynikać z np. różnic w palcach rozdzielacza zapłonu, w przedlifcie styk był miedziany, w polifcie był z grafitu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-06-2019, 15:06   

Hugo napisał/a:
w polifcie był z grafitu
otóż to i często się kruszył... ale pomimo tego działał bez najmniejszego problemu
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-06-2019, 21:32   

Krzyzak napisał/a:
otóż to i często się kruszył... ale pomimo tego działał bez najmniejszego problemu
Zgadza się, w moim zostały może 2/5 tego grafitu a silnik pracował bez najmniejszego zarzutu.
 
 
KrisNO 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30-06-2019, 20:37   

Nówki cewki trafić nie mogłem, kupiłem druga używaną w apacie który był uszkodzony 250zl. Z gala wykręciłem aparat na stole cewka do mojego aparatu i do auta. Chwila strachu i zagadał od strzała. Na początku poszarpał zgasł ale później się wyrównało.
Trzeba jakoś adoptować czy z czasem sam sobie poustawia?

Przy okazji dziękuję za podpowiedzi. :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-06-2019, 21:06   

Nie ma nic do adaptacji. Gaśnięcie mogło być z innej przyczyny - może musiał przepalił benzynę, która się tam zgromadziła...
 
 
KrisNO 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30-06-2019, 21:35   

To oczywiście rozumiem że zgasł za pierwszym razem. Także nic nie mam mu do zarzucenia ;)
Czyli wszystko jasne. Dziękuję. 8)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.