Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Intercooler czy "ten typ tak ma" (32stC)
Autor Wiadomość
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 25-06-2019, 21:10   [3.2 DID] Intercooler czy "ten typ tak ma" (32stC)

Warunki: autostrada, 140km/h, temperatura powietrza 32stC, tempomat, płaska droga.
Zobaczcie ma przepływkę i ciśnienie doładowania, to była równa jazda a nie przyspieszanie. EGR się całkiem zamknął, być może to wynika w programu, ale myślę że z lekko uchylonym nie utrzymałby prędkości zadanej tempomatem.
Obstawiam że gdybym ustawił na tempomacie 155km/h to by jej nie utrzymał.
Dzisiaj gorąco było i nawet kiepsko przyspieszał , a przyspieszenie w okolicach 140km/h prawie nie istniało.
Zapchany intercooler, czy jakaś inna przyczyna. Auto dotychczas zachowywało się oki, ale w upał mało jeździłem i nie pamiętam jak powinno jeździć.
To normalne że Pajero w upały się nie zbiera ?
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 26-06-2019, 11:24   

Robiłem różne trasy, często cały dzień jazdy w takim upale nawet ostatnio i nigdy nie odczuwałem problemów z osiągami. Po ustabilizowaniu prędkości, nawet przy 140 na autostradzie EGR się u mnie otwiera na 20 a nawet 30% - zresztą jak zauważyłem im wyższa temperatura otoczenia tym szerzej jest zwykle otwarty.
Trudno cokolwiek wyrokować ale trzeba pamiętać ze zamkniecie EGR jest najczęstsza reakcją na zakłócone sygnały praktycznie ze wszystkich czujników - nawet gdy nie ma stałych błędów (tak pierwsza linia ochrony silnika) -działa lepiej niż sama kontrolka silnika :)
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 26-06-2019, 12:04   

z tym że Ty masz inną moc silnika, DPF i być może inaczej pracuje u Ciebie EGR.
U mnie przy stałej prędkości w jeździe po mieście i w trasie do 70-80km/h EGR mam ustawiony na 67% , wczoraj przy 120km/h był tylko niewiele uchylony, ale przy 140 na tempomacie ustawił się tak jakbym przyspieszał, to właśnie skojarzyło mi się z brakiem mocy.
Sprawdzę to jutro, ma być chłodniej, jak się ustawi EGR w tych samych warunkach, ale wydaje mi się że mojemu PIV jak gorąco to brakuje mocy. Na ELM żadnych błędów.
Jechałem tym autem już 160km/h i bez większych problemów taką prędkość osiągał i utrzymywał, ale wczoraj to była klęska w dostępności mocy.

[ Dodano: 30-06-2019, 12:54 ]
Troszkę sprawa się wyjaśniła:
Tak wyglądał mój EGR 20tys km od ostatniego czyszczenia:





a tak po czyszczeniu:



Nie chcę widzieć jak wygląda VTG w turbinie i kolektor dolotowy wraz z intercoolerem.
Ale wydaje mi się że przydało by się to wszystko wyczyścić raz na jakiś czas, żeby silnik miał czym oddychać.

Teraz auto zbiera się lepiej, choć wahania ciśnienia ładowania są spore i to czuć w mocy generowanej przez silnik. Ale jest dużo lepiej, z tym że myślałem że ciśnienie commonrail jest odcinane na poziomie 200MPa , a max jakie widziałem u mnie przy max bucie max obrotach na 3 lub 4 biegu to 175MPa.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 01-07-2019, 11:29   

Wszystko w porządku - dopuszczalna różnica odczytu +/- 15 MPa - odcięcia nie zarejestrujesz bo odcina na podstawie obrotów silnika a nie ciśnienia na common rail - musi być jakiś zapas.

Gdyby cokolwiek było nie tak z ciśnieniem w stosunku do zadanego przez ECU wywaliłoby Ci błąd P1272 do p1275.
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 02-07-2019, 10:09   

Wczoraj zrobiłem próbe na 3 biegu od 1,5tys obr/min do odcięcia, prawie cały czas ciśnienie 2,0..2,2 i MAF 120g/s - bardzo ładnie utrzymuje ciśnienie i przepływkę równo, super, aż zaskoczony pozytywnie jestem. Taka duża pozytywna zmiana po wyczyszczeniu EGR. Teraz by sie przydało nie 441Nm ale ponad 500Nm i już by to jakoś jeździło.
Szkoda że nie wiem jak można by zlogować mitsu na ELM (do cvs), niestety MUTa nie mam.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 02-07-2019, 10:17   

Ale co dokładnie chcesz zalogować ?
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 02-07-2019, 10:23   

Ok, juz widzę że można to robić w torque. Wartości ciśnienia i MAF, żeby za jakiś czas można było porównać stan po czyszczeniu. Oczyścicie w funkcji obrotów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.