 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kupno a koszty |
Autor |
Wiadomość |
Dumro
Nowy Forumowicz
Auto: Fiat (planuję mitsu)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2019 Posty: 2 Skąd: Bełk
|
Wysłany: 08-07-2019, 22:03 Kupno a koszty
|
|
|
Witam
Na wstępie jestem nowy na tym forum - znajomy mi je polecił
Mam taki dylemat , a dokładniej ; planuję zakupić Mitsubishi Lancer ralliart lub Evo ewentualnie zwykłą wersję.
Tylko mam taki dylemat - chodzi o utrzymanie - jak z awaryjnościa - tych modeli oczywiście. Co najczęściej ulega uszkodzeniu i jak będzie to wyglądało z moim portfelem .
Już objaśniam czemu napisałem temat w tym dziale - zależy mi na pakiecie wygladowym z Evo , autem zamierzam jeździć na codzień - myślę nad zagazowaniem gdybym kupił zwykłego Lancera lub ralliarta wiadomo Evo byłoby szkoda zagazować, na samochodach mitsu mało się znam jedynie czasami zobaczę jakieś na drodze.
Dla moich codziennych potrzeb wystarczy już 150 koni a taką posiadają już zwykle lancery.
Prosiłbym także o rady w jakich cenach szukać poszczególnych modeli i na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie żeby się nie nadziać na wysokie ukryte koszta napraw.
Oraz nasuwa się pytanie czy w tych modelach jestem w stanie samemu wykonać roboty konserwacyjne typu wymiana olejów, filtrów jakieś drobne naprawy czy będę uzależniony od specjalistów; czy części są ogólnodostępne w sieci/ sklepach czy trzeba raczej na zamówienie sprowadzać.
Chodzi mi o taką chlodną kalkulacje i rady.
Do jazdy dziennej normalnie kupiłbym zwykłego Lancera lecz pociąga mnie w ralliarcie i Evo ten napęd 4x4 który w zime w moich okolicach byłby bardzo przydatny i moc która bez żadnego kopania w silniku jest super.
Proszę o szczere rady ,
Na porady typu co ty relliarta i Evo chcesz gazować co ty [Edit] nie będę zwracać uwagi
Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc nie byłem co do tej marki przekonany lecz polecił mi ją znajomy który cały czas kupuje mitsu i mówi że prawie każde jest bezawaryjne. |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 08-07-2019, 22:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 08-07-2019, 22:33
|
|
|
Tu masz pare tematów:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93753
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108829
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108918
Dumro napisał/a: | myślę nad zagazowaniem gdybym kupił zwykłego Lancera lub ralliarta wiadomo Evo byłoby szkoda zagazować |
Że tak zapytam: dlaczego Evo Ci szkoda gazować a RA już nie? przecież silnik ten sam:P W jednym i drugim mało miejsca na butle. Aczkolwiek poczytaj te tematy. Są tam odpowiedzi na wiele nurtujących Cie pytań.
Dumro napisał/a: | czy w tych modelach jestem w stanie samemu wykonać roboty konserwacyjne typu wymiana olejów, filtrów jakieś drobne naprawy czy będę uzależniony od specjalistów; czy części są ogólnodostępne w sieci/ sklepach czy trzeba raczej na zamówienie sprowadzać. |
Spokojnie sam ogarniesz. Części takie jak czujniki czy eksploatacyjne są ogólniedostępne tylko niektóre z nich są nieco droższe niż do "normalnego" lancera.
Jeżeli liczysz bardzo koszty i szukasz taniego w eksploatacji auta - odpuść RA i Evo. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-07-2019, 22:40
|
|
|
Kiedyś tak między wierszami przeczytałem, że jak martwisz się o portfel to nie kupuj EVO... Jeszcze do jazdy na co dzień tym bardziej.
Szczerze to może poszukaj sobie z USA lub Kanady 2,4 AWD wersję... Będziesz chyba z tego najszczęśliwszy... Gaz założysz, palić za dużo nie będzie, nie ma skomplikowanych awaryjnych mechanizmów, bokami też można polatać... Swoją drogą będzie to dużo bardziej egzotyczna konfiguracja niż RA czy EVO. A jak się uprzesz to pewnie lotkę, maskę, zderzaki można przełożyć na takie z RA.... |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 08-07-2019, 22:44
|
|
|
Tylko ciekaw jestem jak z miejscem w bagażniku na butle w 2.4 z AWD. Czy wejdzie w miejsce koła zapasowego czy "bojler".
krzychu napisał/a: | Kiedyś tak między wierszami przeczytałem, że jak martwisz się o portfel to nie kupuj EVO... Jeszcze do jazdy na co dzień tym bardziej. |
Dobrze przeczytałeś. Jest drogo. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-07-2019, 08:24
|
|
|
Mazin89 napisał/a: | Tylko ciekaw jestem jak z miejscem w bagażniku na butle w 2.4 z AWD. Czy wejdzie w miejsce koła zapasowego czy "bojler".
|
Myślę, że nawet z "bojlerem" jest wtedy większy bagażnik niż w CX-3 |
|
|
|
 |
Dumro
Nowy Forumowicz
Auto: Fiat (planuję mitsu)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2019 Posty: 2 Skąd: Bełk
|
Wysłany: 18-07-2019, 17:10
|
|
|
Witam
To jeszcze raz ja
Chciałbym prosić o jeszcze jedna przysługę - jednak kupuje Mitsubishi Lancera Evo X trafiła się okazja od kolegi w idealnym stanie - tylko prosiłbym o vademecum wiedzy jakiś link czy porady , na co zwracac uwagę przy jeździe jak często się serwisuje jakie są najczęstsze usterki , jak to wygląda z eksploatacją .
Dziękuję z góry |
|
|
|
 |
apollo99
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-07-2019, 17:25
|
|
|
Proponuję poczytać forum evo .org ,tam chłopaki mają więcej doczynienia z tymi autami ,i szybciej znajdziesz odpowiedzi.
Napweno dużym kosztem będzie paliwo ,pewnie jakieś min 15 litrów 98 oct, więc jazda na codzień może być kosztowna , olej wymiana max co 7,500 km ,a jak będziesz jeździł agresywnie to częściej, droższe ubezpieczenie bo auto o wyższym ryzyku wypadku (szybsza jazda).
Moim zdaniem evo to nie jest najlepszy samochód na codzień ,ale jako auto jest super |
|
|
|
 |
|
|