Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Słabsze wspomaganie po dłuższej trasie
Autor Wiadomość
telefaks 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2003 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2019, 21:52   Słabsze wspomaganie po dłuższej trasie

Cześć wszystkim!

Mam problem ze swoim Galantem z 2003 roku 2.5 V6. Problemem jest zauważalnie słabsze wspomaganie kierownicy po 1-2 godzinach użytkowania samochodu. Na zimnym silniku, tuż po odpaleniu wszystko jest w jak największym porządku. Zauważyłem również głuche puknięcie z nieznanego mi miejsca przy powrocie kierownicy. Z tego co wiem i widziałem maglownica jest absolutnie sucha, pompa wspomagania nie wyje, nie poci się i nie stuka, płyn jest ledwo co 3-letni a jego poziom i kolor niezmienny. Jedyne do czego można się przyczepić to pęknięta gumka końcówki drążka kierowniczego, ale tak jak pisałem wcześniej problem występuje wyłącznie po rozgrzaniu. Jakieś pomysły? Byłbym ogromnie wdzięczny.

Pozdrawiam
A.D

P.S
Jeżeli ktoś zna lub sam jest chętny do zdiagnozowania problemu w Krakowie to niech da obowiązkowo znać!
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11183
Skąd: Radomsko
Wysłany: 05-05-2019, 21:55   

Zmieniłbym płyn na początek :wink:
_________________

 
 
 
telefaks 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2003 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2019, 22:01   

Dzięki za szybką odpowiedź :)

Miałem to w planach, więc warto je chyba przyspieszyć. A to puknięcie to raczej problem drążka czy upiornego krzyżaka kolumny? Samochód ma ledwo co przejechane 140 tys km, może skręcał nadzwyczajnie często ;)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11183
Skąd: Radomsko
Wysłany: 05-05-2019, 22:02   

telefaks napisał/a:
Samochód ma ledwo co przejechane 140 tys km, może skręcał nadzwyczajnie często

Masz go od nowości ?
_________________

 
 
 
telefaks 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2003 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2019, 22:06   

Chciałbym, ale będąc szczerym mam go od 3 lat. Wszystkie niemieckie papierki popierają tę liczbę, ale to też nie jest pewne w tym kraju. Bądźmy dobrej myśli ;)

[ Dodano: 13-07-2019, 16:32 ]
Cześć wszystkim.

Płyn wymieniony, dłuższa trasa zrobiona, niestety problem ciągle występuje. Jakieś pomysły?
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 13-07-2019, 23:33   

Ile wlałeś nowego oleju, jak odpowietrzałeś. Myślę że pompa traci ciśnienie po nagrzaniu oleju, sugeruje wymianę pompy lub zmianę chłodnicy oleju na inną. Fabryczna przy 30 stopniowym upale daje radę na tyle że w zbiorniku kipi płyn.
 
 
telefaks 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2003 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2019, 22:13   

Olej wymieniony bez większych odstępstw od tego co piszą na forum, układ odpowietrzony z przechylonym zbiorniczkiem. Weszło około litra. Myślę że warto byłoby dodać że maglownica jest sucha, pompa nie wyje, a dodawanie gazu zupełnie nie pomaga podczas skręcania.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11183
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-07-2019, 22:25   

telefaks napisał/a:
dodawanie gazu zupełnie nie pomaga podczas skręcania.

Ten parametr reguluje zawór w pompie, który może być uszkodzony.
_________________

 
 
 
telefaks 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2003 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2019, 22:44   

Dzięki za odpowiedź!

Czyli co wypadałoby zrobić? Zmienić pompę czy jest możliwość przełożenia samego zaworu?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11183
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-07-2019, 22:55   

Zawór można wymienić bez wyjmowania pompy, tylko trzeba płyn wypuścić. Ale dobrze by było sprawdzić jakie ciśnienie wytwarza pompa, a tego bez przyrządów nie da się wykonać.
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-07-2019, 20:46   

telefaks napisał/a:
układ odpowietrzony z przechylonym zbiorniczkiem
Układ odpowietrza bez zbednych kombinacji (odpalenie i zgaszenie silnika - dolanie płynu - poprawka z operacji, max skret, lewo, prawo, zgaszenie silnika, kontrola stanu, po kilku minutach poprawka az do skutku) trzeba my tylko dac czas i nie odpowietrzac na sile bo jak sie płyn spieni to na siłe nic nie pojdzie.
jacek11 napisał/a:
Zawór można wymienić bez wyjmowania pompy, tylko trzeba płyn wypuścić.

Wyrabia sie sprezyna w zaworze, w pierwszej kolejnosci warto sie tym zajac
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.