Słabsze wspomaganie po dłuższej trasie |
Autor |
Wiadomość |
telefaks
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2003 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-05-2019, 21:52 Słabsze wspomaganie po dłuższej trasie
|
|
|
Cześć wszystkim!
Mam problem ze swoim Galantem z 2003 roku 2.5 V6. Problemem jest zauważalnie słabsze wspomaganie kierownicy po 1-2 godzinach użytkowania samochodu. Na zimnym silniku, tuż po odpaleniu wszystko jest w jak największym porządku. Zauważyłem również głuche puknięcie z nieznanego mi miejsca przy powrocie kierownicy. Z tego co wiem i widziałem maglownica jest absolutnie sucha, pompa wspomagania nie wyje, nie poci się i nie stuka, płyn jest ledwo co 3-letni a jego poziom i kolor niezmienny. Jedyne do czego można się przyczepić to pęknięta gumka końcówki drążka kierowniczego, ale tak jak pisałem wcześniej problem występuje wyłącznie po rozgrzaniu. Jakieś pomysły? Byłbym ogromnie wdzięczny.
Pozdrawiam
A.D
P.S
Jeżeli ktoś zna lub sam jest chętny do zdiagnozowania problemu w Krakowie to niech da obowiązkowo znać! |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11183 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 05-05-2019, 21:55
|
|
|
Zmieniłbym płyn na początek |
_________________
 |
|
|
|
 |
telefaks
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2003 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-05-2019, 22:01
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź
Miałem to w planach, więc warto je chyba przyspieszyć. A to puknięcie to raczej problem drążka czy upiornego krzyżaka kolumny? Samochód ma ledwo co przejechane 140 tys km, może skręcał nadzwyczajnie często |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11183 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 05-05-2019, 22:02
|
|
|
telefaks napisał/a: | Samochód ma ledwo co przejechane 140 tys km, może skręcał nadzwyczajnie często |
Masz go od nowości ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
telefaks
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2003 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-05-2019, 22:06
|
|
|
Chciałbym, ale będąc szczerym mam go od 3 lat. Wszystkie niemieckie papierki popierają tę liczbę, ale to też nie jest pewne w tym kraju. Bądźmy dobrej myśli
[ Dodano: 13-07-2019, 16:32 ]
Cześć wszystkim.
Płyn wymieniony, dłuższa trasa zrobiona, niestety problem ciągle występuje. Jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 13-07-2019, 23:33
|
|
|
Ile wlałeś nowego oleju, jak odpowietrzałeś. Myślę że pompa traci ciśnienie po nagrzaniu oleju, sugeruje wymianę pompy lub zmianę chłodnicy oleju na inną. Fabryczna przy 30 stopniowym upale daje radę na tyle że w zbiorniku kipi płyn. |
|
|
|
 |
telefaks
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2003 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-07-2019, 22:13
|
|
|
Olej wymieniony bez większych odstępstw od tego co piszą na forum, układ odpowietrzony z przechylonym zbiorniczkiem. Weszło około litra. Myślę że warto byłoby dodać że maglownica jest sucha, pompa nie wyje, a dodawanie gazu zupełnie nie pomaga podczas skręcania. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11183 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-07-2019, 22:25
|
|
|
telefaks napisał/a: | dodawanie gazu zupełnie nie pomaga podczas skręcania. |
Ten parametr reguluje zawór w pompie, który może być uszkodzony. |
_________________
 |
|
|
|
 |
telefaks
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2003 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-07-2019, 22:44
|
|
|
Dzięki za odpowiedź!
Czyli co wypadałoby zrobić? Zmienić pompę czy jest możliwość przełożenia samego zaworu? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11183 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-07-2019, 22:55
|
|
|
Zawór można wymienić bez wyjmowania pompy, tylko trzeba płyn wypuścić. Ale dobrze by było sprawdzić jakie ciśnienie wytwarza pompa, a tego bez przyrządów nie da się wykonać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-07-2019, 20:46
|
|
|
telefaks napisał/a: | układ odpowietrzony z przechylonym zbiorniczkiem | Układ odpowietrza bez zbednych kombinacji (odpalenie i zgaszenie silnika - dolanie płynu - poprawka z operacji, max skret, lewo, prawo, zgaszenie silnika, kontrola stanu, po kilku minutach poprawka az do skutku) trzeba my tylko dac czas i nie odpowietrzac na sile bo jak sie płyn spieni to na siłe nic nie pojdzie. jacek11 napisał/a: | Zawór można wymienić bez wyjmowania pompy, tylko trzeba płyn wypuścić. |
Wyrabia sie sprezyna w zaworze, w pierwszej kolejnosci warto sie tym zajac |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|