Brak konieczności wymiany oleju w skrzyni AT? |
Autor |
Wiadomość |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-07-2019, 09:33
|
|
|
klapek napisał/a: | Wymieniałem w zeszły weekend rurkę magistrali olejowej przy chłodnicy oleju od AT (kupiona u Zbyszka).
Widać że olej lekko nie ma - wręcz czarny... Wystarczyło spojrzeć na niego, aby zdecydować o wymianie oleju wraz z filtrem.
Jak widzę u Zbyszka jest oryginał Mitsubishi a także Castrol.
Rozumiem że jest to akceptowany, przez tą skrzynię zamiennik? |
jak najbardziej akceptowany. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 19-07-2019, 12:26
|
|
|
Dziękuję za info, w sierpniu będzie trochę czasu na dłubanie, to złożę zamówienie
Pozdrawiam
edit.
Olej i filtr kupione u Zbyszka, jak będzie czas w weekend to skrzynia odetchnie pełną piersią
|
|
|
|
 |
Miły
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 2009 200KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2019 Posty: 12 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-08-2019, 11:52
|
|
|
Mały update dla osób, które pewnie niedługo trafią na ten wątek - W moim P4 zdecydowałem się na wymianę oleju - na pewno nie był wymieniany wczęsniej. Pierwsza wymiana przy przebiegu 243000, aktualnie 245000, więc przebieg znikomy ale nie odczuwam różnicy w pracy skrzyni. Jak przejadę trochę więcej lub zacznie się coś dziać na pewno tu napiszę. Mechanik stwierdził, że w skrzyni brakowało 1,5l oleju. Olej był czarny ja smoła. |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 21-08-2019, 11:56
|
|
|
U mnie bardzo ciemny brąz, na liczniku 360 tyś km - druga wymiana w ten weekend. |
|
|
|
 |
bandegras
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018 Posty: 51 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25-08-2019, 21:49
|
|
|
Witam,
widziałem ostatnio na jednym z kanałów na youtube film w którym poruszany był temat właśnie interwałów wymian olejów i płynów eksploatacyjnych. Na przykładzie BMW podano że w Europie interwał wymiany oleju w silniku jest co 30000 km a w automacie się nie wymienia. Natomiast w takim samym samochodzie z takim samym silnikiem i taką samą skrzynią ale produkowanym na rynek amerykański interwały są odpowiednio co 15000 km w silniku i co 45000 km w skrzyni. Związane jest to z normami europejskimi odnośnie ochrony środowiska i takie tam.
Na każdym forum na którym czytałem o dożywotnich płynach w automatach, pisano że nie ma czegoś takiego. Oczywiście nie wymienia się płynu do końca żywota skrzyni, ale ten żywot jest znacznie skrócony przez zużyty czynnik:)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bullmastif
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV, 3.2, 2014r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2019 Posty: 4 Skąd: Polańczyk
|
Wysłany: 27-08-2019, 07:32
|
|
|
Witam, podepnę się pod temat. Mam 120k przebiegu, samochód od 4 miesięcy. Zabieram się do wymiany oleju oczywiście, i pytanie do Was jaką wymianę zrobić ? statyczną czy dynamiczną ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-08-2019, 08:28
|
|
|
Dynamiczna lepsza bo wymieniasz od razu cały olej ale jest kosztowniejsza, statyczna gorsza bo nie wymieniasz całego oleju od razu ale jest tańsza
Wybór należy do ciebie |
|
|
|
 |
bullmastif
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV, 3.2, 2014r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2019 Posty: 4 Skąd: Polańczyk
|
Wysłany: 27-08-2019, 08:57
|
|
|
dzięki ! zrobię dynamiczną , dobrze żeby wozik służył nie ma co oszczędzać.jakieś trudności ewentualnie? |
|
|
|
 |
|