Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jechana Kotwica - Galant GDI
Autor Wiadomość
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 22-06-2019, 20:04   

Aha. Mam taką informację dla posiadaczy GDI.Pamiętacie jak pisałem o trzepaczce podczas jazdy?
Dosłownie chodzi o szarpanie silnika podczas przyspieszania w okolicy 3k obrotów i powyżej. W szczególności mocnego przyspieszania.
No więc...
Ponieważ wiem że nie chcę tego GDI postanowiłem poeksperymentować.
Ok 2 tygodnie temu zmieniłem olej bo był nieładny mimo że przejechałem tylko ok 7k kiometrów i dolałem ok 2-3 litry w międzyczasie.
Przed wymianą wypłukałem płukanką Liqui Molly.
Po wymianie zapodałem Ceramizer.
Jakiś czas później kupiłem dodatek do paliwa "Regeneartor układu paliwowego i wtrysków " Liqui Molly Pro Line500ml za około 70 zł. Zalałem podczas tankowania połowy zbiornika.
Po przejechaniu ok 200 km odnotowałem znaczącą poprawę a teraz praktycznie mam zdrowy silnik. W międzyczasie były symptomy poprawy ale zwaliłem to na kark efektu placebo. :shock:
Odzyskał wigor i kulturę pracy podczas przyspieszania.
Oczywiście ten zabieg zastosowałem wbrew poradom mechaników z którymi rozmawiałem.
Powiem szczerze. Gdybym chciał walczyć o ten motor to zalałbym Regenerator jeszcze raz dla utrwalenia efektu.
Tak tylko piszę jakby kogoś interesowało. :P
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11108
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23-06-2019, 00:05   

BartWiksa napisał/a:
Tak tylko piszę jakby kogoś interesowało.

Wiele osób to interesuje. Niestety w Twoim przypadku, większość przypadłości generuje układ dolotowy, czyli przepustnica, i reszta dziwnego systemu sterującego silnikiem. Żaden cudowny ceramizer nie uzdrowi żadnego silnika. Nie ma takiej możliwości.
_________________

 
 
 
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 23-06-2019, 09:41   

jacek11, Wiem. Zastosowałem ceramizer dlatego że bierze dużo oleju a i dlatego że wcześniej zastosowałem płukankę. Nie ze względu na podane symptomy. Efekty powiązałem przecież z Regeneratorem. Już ten problem przerabiałem w tym silniku. Stawiam na układ paliwowy jednak. Głównie pompa paliwa (jest za głośna mimo że nowa) oraz wtryski.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-06-2019, 09:57   

BartWiksa napisał/a:
bez HC licznika niestety
To nic, kupisz sobie HC z 2,5 V6, przerobisz zasilanie na płytce i będzie śmigać.

Komórki to ja jeszcze pod wykładziną w aucie nie znalazłem...
 
 
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 23-06-2019, 10:30   

Hugo, Hehe niedawno czytałem temat przekładki licznika i mostkowania płytki elektronicznej na forum. Spoko do ogarnięcia. Sam licznik 300 cebulionów. Stosunkowo drogo stoją. Gdyby wpadł z dawcą to super a tak niestety na razie niski priorytet.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-06-2019, 21:46   

BartWiksa napisał/a:
Sam licznik 300 cebulionów
Bez problemu znajdziesz taniej.
 
 
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 19-07-2019, 18:03   

Miało być poszukiwanie przecieków a wyszedł remont kabiny. Korzystając z wolnego wziąłem się za robotę. Wszystkie miejsca mające znamiona rudej szmaty zostały wyszlifowane. Wyczyściem ile umiałem odkurzaczem, benzyną i szmatą wszystkie możliwe zakamarki bo był straszny syf. Co trzeba pospawane. Następnie wszystkie oszlifowane miejsca zostały pomalowane neutralizatorem rdzy. Następnie wymalowane podkładem epoksydowym. Na koniec pokryte masą uszczelniającą. Kupa roboczogodzin tym bardziej dla totalnego amatora jakim jestem. Zrobiłem porządek też w bagażniku tym samym systemem. Troszkę Galowi się żywot przedłużył. Przynajmniej blacharsko...


Niestety ze swapem nadal problemy. Fajny dawca uciekł...
 
 
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 19-07-2019, 18:11   

Walka z wodą dostającą się do kabiny trwa nadal. Po dzisiejszych deszczach jeden przeciek do kabiny i dwa do tylnych błotników.
Stróżka wody płynie ze ściany grodziowej pasażera. Trochę też pogrzebałem...
Na początek parownik.
Przed Po czyszczeniu

Następnie podszybie. Japończyk był fest naćpany jak to projektował. Dramat...


Zacząłem silikonować łączenie ściany grodziowej i impregnować komin neutralizatorem ale niestety po zakończeniu pracy przyszedł ulewny deszcz. Nie wiem co z tego będzie...
 
 
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 19-07-2019, 20:53   

Niestety po ulewie nadal przecieka. Jutro pobawię się z kominem i dociągnę silikon obok komina (tam pominąłem żeby nie ubabrać silikonem komina). Jeżeli nie pomoże no to rozbiórka silnika nawiewu :(
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11108
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-07-2019, 21:43   

Ten kominek, to jakaś tragedia :shock: U mnie to tam tylko kurz jest 8) Mam nadzieję,że silicon który używasz nie jest octowy, bo w przeciwnym wypadku zapewne będziesz miał więcej rdzy niż teraz.
_________________

 
 
 
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 20-07-2019, 09:30   

jacek11, Profesjonalny do uszczelnień silnika odporny na temperatury. Ale mam tylko jedną próbę. Ciężko będzie go z tamtąd wydłubać w razie porażki.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11108
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-07-2019, 10:39   

Nie wiem jak to wszystko zakleisz, bo tam bardzo mało miejsca jest. Widocznie kanalik odprowadzający wodę jest zapchany :roll:
_________________

 
 
 
BartWiksa 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 43
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 20-07-2019, 18:56   

Kanalik drożny. Dodatkowo jeszcze go przeczyściłem. Drut i otworek obok zawiasu maski. Elegancko czyści. Odkurzanie na koniec. Niestety mimo dobrego odpływu woda dostaje się do środka. Jak skończę działać to napiszę o rezultacie. Dziś niestety nie miałem czasu. Wybraliśmy się na MotoShow Bielsko-Biała. To już kolejne motoshow na którym jestem i nie ma nawet śladu Galanta. To straszne :shock:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-07-2019, 20:30   

Ja za każdym razem piszę, żeby ten komin w podszybiu sprawdzać bo to z niego cieknie.
Musisz całą rdzę oczyścić i dać płynną uszczelkę, jest taki preparat np. Boll, ładnie to obsmarować jak mastyką do blach - będzie OK.
Też to przerabiałem u siebie. Dostęp okropny, ale na szczęście nie trzeba robić po tej czwartej stronie, której nie widać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.