Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
03-06-2007, 23:52
[CK1A 1.3] Końcówka drążka kierowniczego
Autor Wiadomość
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2007, 17:11   [CK1A 1.3] Końcówka drążka kierowniczego

Dzisiaj zajrzałem pod samochód i do wymiany lewa końcówka drążka kierowniczego- i mam pytanie.

1. Dzis zadzwoniłem do paru sklepów i japońska końcówka kosztuje 45zł a jakis zamiennik jest po 24zl (oczywiście nie wchodzi w gre).

2. Czy mozna to zrobic samemu( a mniemam ze mozna wszystko :wink: ), ale bardziej chodzi mi o to czy trzeba miec kanał czy przez zwyczajne podlewarkowanie i zdjecie koła tez sie da rade :?: :?:

3. Czy po wymianie końcówki trzeba robić zbieżność kół :?: (spotkałem sie kiedyś z opinią że trzeba)

4. Wiem ze w manualu sa informacje - najwazniejsza to chyba ta aby pamietac po dokręceniu o odległości

5. Czy coś jeszcze musze wiedzieć lub na coś uważać czy zwykle sie odkręca starą i zamienia na nową :?:

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez akbi 29-05-2007, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-05-2007, 17:38   

Możesz samemu .

Odkręcasz koło
Odkręcasz nakrętkę zabezpieczającą
Luzujesz nakrętkę kontrującą na drążku
Podkładasz jakiś klocek pod drążek
Wybijasz sworzeń
Wykręcasz końcówkę
Wkręcasz nową (staraj się aby w miarę dokładnie wkręcić tyle samo co starą)
Zakręcasz nakrętkę zabezpieczającą
Zakręcasz nakrętkę kontrującą
Przykręcasz koło
Jedziesz na zbieżność

Końcówkę kupuj japońską

PS Ja wymieniam parami (szkoda kasę dwa razy na zbieżność wydawać)

Pozdrav
 
 
matt81 
Mitsumaniak
RED DIAMOND


Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 18-05-2007, 20:59   

dm17 napisał/a:

4. Wiem ze w manualu sa informacje - najwazniejsza to chyba ta aby pamietac po dokręceniu o odległości



Przy odkręcaniu starej końcówki liczyłem ilość obrotów, i nawet udało mi się zamontować nową bez robienia zbieżności ( nie cięło opon, położenie kierownicy ok.) No nie ma co się oszukiwać jest to taki trochę partyzancki sposób i nie zawsze zadziała , ale próbować można :mrgreen: . Nie wiem jak to jest z tymi zamiennikami bo jesli pod względem wymiarów końcówka będzie miała jakiś drobny odchył od oryginal , to nie da rady w ten sposób :wink:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-05-2007, 00:52   

Kup końcówkę firmy 555. Jeśli chodzi o wybicie starej to jest dobry sposób:
1. Zapierasz jakąś breszkę pomiędzy drążkiem kierowniczym a miejscem gdzie jest przykręcana końcówka (część piasty z otworem na końcówkę drążka) i naciskasz breszkę w dół tak jakbyś chciał wypchnąć starą końcówkę do góry.
2. bierzesz Ty (albo druga) osoba 0,5 kg młotek i walisz w piastę w okolicach mocowania końcówki. Po pierwszym, no max. trzecim walnięciu końcówka musi wyskoczyć.
3. Pamiętaj aby najpierw odkontrować śrubę na drążku kierowniczym. Później będziesz miał spory problem.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2007, 15:15   

Misja wykonana

Obie koncówki zakupione i zamontowane -cena jedej to 43 zł -czyli 86 :wink: ( ze znizka bo było 96 )



Zrobiełem następująco:
1. Zdjęcie koła :biggrin:
2. Odkręcenie śruby kontrującej - na rysunki nr 1
3. Ponieważ "zawleczki" blokującej nakrędkę od dołu nie mogłem wyjąć uciałem ja najblizej śruby jak mogłem i siłowo skręciłem nakrętkę.
4. Młotkiem wybiłem sworzeń od dołu
5. Wkręciłem nową-nasmarowałem gwint smarem przed wkręceniem.
6. Zakręcenie nakrętki od spodu na nasmarowany gwint i włożenie "zawleczki" zabezpieczającej
7. Rano ustawienie zbieżności

Wymieniłem obie koncówki-co prawda druga była jeszcze dobra i nie kwalifikowała sie do wymiany ale przynajmniej mam spokój i nie musze wydawac podwójnie kasy na zbieżność.(oczywiście starą zatrzymałem na wszelaki :mrgreen: )

KOSZT CAŁKOWITY 86zł + 40 zbieżność + 45 min pracy
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2007, 15:46   

W czy nie wkręciłeś tego odwrotnie? Nawet schemat pokazuje, że nakrętka powinna być na górze. :?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-05-2007, 16:03   

gregorbu napisał/a:
czy nie wkręciłeś tego odwrotnie?


Dobrze ma - we wszystkich autach jakie widziałem tak jest :wink:
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2007, 16:08   

Dobrze jest :wink: schemat jest dogóry nogami :mrgreen:
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2007, 20:46   

Zagadka rozwikłana. W Colcie CJ0 końcówka drążka jest montowana śrubą do dołu, zaś w CA0 - odwrotnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.