Przesunięty przez: Hubeeert 03-06-2007, 23:52 |
[CK1A 1.3] Końcówka drążka kierowniczego |
Autor |
Wiadomość |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2007, 17:11 [CK1A 1.3] Końcówka drążka kierowniczego
|
|
|
Dzisiaj zajrzałem pod samochód i do wymiany lewa końcówka drążka kierowniczego- i mam pytanie.
1. Dzis zadzwoniłem do paru sklepów i japońska końcówka kosztuje 45zł a jakis zamiennik jest po 24zl (oczywiście nie wchodzi w gre).
2. Czy mozna to zrobic samemu( a mniemam ze mozna wszystko ), ale bardziej chodzi mi o to czy trzeba miec kanał czy przez zwyczajne podlewarkowanie i zdjecie koła tez sie da rade
3. Czy po wymianie końcówki trzeba robić zbieżność kół (spotkałem sie kiedyś z opinią że trzeba)
4. Wiem ze w manualu sa informacje - najwazniejsza to chyba ta aby pamietac po dokręceniu o odległości
5. Czy coś jeszcze musze wiedzieć lub na coś uważać czy zwykle sie odkręca starą i zamienia na nową
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez akbi 29-05-2007, 22:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-05-2007, 17:38
|
|
|
Możesz samemu .
Odkręcasz koło
Odkręcasz nakrętkę zabezpieczającą
Luzujesz nakrętkę kontrującą na drążku
Podkładasz jakiś klocek pod drążek
Wybijasz sworzeń
Wykręcasz końcówkę
Wkręcasz nową (staraj się aby w miarę dokładnie wkręcić tyle samo co starą)
Zakręcasz nakrętkę zabezpieczającą
Zakręcasz nakrętkę kontrującą
Przykręcasz koło
Jedziesz na zbieżność
Końcówkę kupuj japońską
PS Ja wymieniam parami (szkoda kasę dwa razy na zbieżność wydawać)
Pozdrav |
|
|
|
 |
matt81
Mitsumaniak RED DIAMOND

Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-05-2007, 20:59
|
|
|
dm17 napisał/a: |
4. Wiem ze w manualu sa informacje - najwazniejsza to chyba ta aby pamietac po dokręceniu o odległości |
Przy odkręcaniu starej końcówki liczyłem ilość obrotów, i nawet udało mi się zamontować nową bez robienia zbieżności ( nie cięło opon, położenie kierownicy ok.) No nie ma co się oszukiwać jest to taki trochę partyzancki sposób i nie zawsze zadziała , ale próbować można . Nie wiem jak to jest z tymi zamiennikami bo jesli pod względem wymiarów końcówka będzie miała jakiś drobny odchył od oryginal , to nie da rady w ten sposób |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-05-2007, 00:52
|
|
|
Kup końcówkę firmy 555. Jeśli chodzi o wybicie starej to jest dobry sposób:
1. Zapierasz jakąś breszkę pomiędzy drążkiem kierowniczym a miejscem gdzie jest przykręcana końcówka (część piasty z otworem na końcówkę drążka) i naciskasz breszkę w dół tak jakbyś chciał wypchnąć starą końcówkę do góry.
2. bierzesz Ty (albo druga) osoba 0,5 kg młotek i walisz w piastę w okolicach mocowania końcówki. Po pierwszym, no max. trzecim walnięciu końcówka musi wyskoczyć.
3. Pamiętaj aby najpierw odkontrować śrubę na drążku kierowniczym. Później będziesz miał spory problem. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2007, 15:15
|
|
|
Misja wykonana
Obie koncówki zakupione i zamontowane -cena jedej to 43 zł -czyli 86 ( ze znizka bo było 96 )
Zrobiełem następująco:
1. Zdjęcie koła
2. Odkręcenie śruby kontrującej - na rysunki nr 1
3. Ponieważ "zawleczki" blokującej nakrędkę od dołu nie mogłem wyjąć uciałem ja najblizej śruby jak mogłem i siłowo skręciłem nakrętkę.
4. Młotkiem wybiłem sworzeń od dołu
5. Wkręciłem nową-nasmarowałem gwint smarem przed wkręceniem.
6. Zakręcenie nakrętki od spodu na nasmarowany gwint i włożenie "zawleczki" zabezpieczającej
7. Rano ustawienie zbieżności
Wymieniłem obie koncówki-co prawda druga była jeszcze dobra i nie kwalifikowała sie do wymiany ale przynajmniej mam spokój i nie musze wydawac podwójnie kasy na zbieżność.(oczywiście starą zatrzymałem na wszelaki )
KOSZT CAŁKOWITY 86zł + 40 zbieżność + 45 min pracy |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2007, 15:46
|
|
|
W czy nie wkręciłeś tego odwrotnie? Nawet schemat pokazuje, że nakrętka powinna być na górze. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-05-2007, 16:03
|
|
|
gregorbu napisał/a: | czy nie wkręciłeś tego odwrotnie? |
Dobrze ma - we wszystkich autach jakie widziałem tak jest |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2007, 16:08
|
|
|
Dobrze jest schemat jest dogóry nogami |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2007, 20:46
|
|
|
Zagadka rozwikłana. W Colcie CJ0 końcówka drążka jest montowana śrubą do dołu, zaś w CA0 - odwrotnie. |
|
|
|
 |
|