Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Chooper
11-01-2009, 22:56
[Carisma] FAQ Nauka obrotów
Autor Wiadomość
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-06-2019, 12:50   

godles, co do czyszczenia przepustnicy w GDi to konieczność czy jak to ktoś powiedział, oczywista oczywistość :mrgreen: .

Przy czyszczeniu przepustnicy nie kręć sam żadnymi śrubkami.
Uważaj na bypass w gardzieli (dwa otwory), nie zapchaj ich.
Najlepiej mieć zapasową uszczelkę, chyba że jest metalowa.
Nie odkręcaj czujnika położenia przepustnicy TPS.
Wyczyść silniczek krokowy.
Po montażu odłącz akumulator na parę minut i po ponownym podłączeniu przeprowadź naukę obrotów jak w temacie.

Dodatkowo w GDi warto wymienić filterki w pompie WC.

Jeśli nie ogarniasz tematu to zgłoś się do serwisu mitsumaniaków w Warszawie, pewnie ogarną temat 8) .
https://pl-pl.facebook.com/SerwisMitsuManiakow
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
godles 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2019
Posty: 15
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 04-06-2019, 14:37   

no i klasa. Takich odpowiedzi się oczekuje.
 
 
Mitsu-Karol 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Działdowo
Wysłany: 03-08-2019, 11:57   

Witam. Przeczytałem cały temat o nauce obrotów i niestety ale w moim samochodzie to nie działa. Robiłem już kilka razy opisano umyto dół i rezultaty są takie że ponocy samochód odpala i od razu wchodzić do obrotów 500 300 jak się rozgrzeje obroty są 200 i ledwo pracuje. Co może być przyczyną? Przecież tylko odpiąłem akumulator nic więcej! Macie może jeszcze jakieś pomysły oprócz nauki obrotów?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-08-2019, 10:46   

Z którego roku masz auto i jaki masz silnik? Skąd wiesz że obroty są na poziomie 200, podpinałeś jakiś skaner pod złącze OBD?
Pierwsza kreska po 0 na obrotomierzu to 500 więc raczej tak niskich obrotów nie masz jak opisujesz.
Nauka obrotów działa do 2000 włącznie, od 2001, jak autko ma już EOBD, to nie działa.
 
 
Mitsu-Karol 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Działdowo
Wysłany: 04-08-2019, 11:34   

Samochod 1.6 rok 1997 66kw i obrotow praktycznie niemam po nocy silnik odpala i gasnie i niema mozliwosci zeby jakiekolwiek trzymal. Aa napisalem ze 200 bo jeeszcze wczoraj mial troszkie pobizej kreski tak minimalnie oderwane od 0 wiec napisalem ze 200 i zadna nauka czy inne czary nie pomagana. Dzisiaj sproboje rozebrac przepustnice i krokowy i wyczyscic jak po tym bedzie to samo to caly ten temat o nauce obrotow mozna wsadzic sobie miedzy bajki. U mnie jest silniczek krokowy i przepustbica na linke wiec niema sensu nauki obrotow bo i tak nie zadziala
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-08-2019, 12:02   

Mitsu-Karol napisał/a:
U mnie jest silniczek krokowy i przepustbica na linke wiec niema sensu nauki obrotow bo i tak nie zadziala

W moim MSS przepustnica na linkę i przeprowadzam naukę obrotów 8) .
Tylko nie ruszaj TPS-u i nie zapchaj bypassów w gardzieli :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Mitsu-Karol 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Działdowo
Wysłany: 04-08-2019, 13:30   

Przepustnica wyczyszczona odpalilem i dupa to samo brak wolnych obrotow. Odlaczylem aku i zrobilem nauke obrotow czyli odpalilem samochod obroty niskie po nagrzaniu wylaczylem silnik na kilkanascie sekund odpalilem wlaczylem wszystko co mozliwe w samochodzi klime radio swiatla itp i obroty przy obciarzeniu na pierwszej kresce nad zerem. Po 10 min wylaczylem silnik na kilkanascie sekund i znowu odpalilem juz bez obciazenia i wskazowka minimalnie nad pierwsza kreska od zera. Przejechalem sie 20 km z klima i bez i obroty wciaz na pierwszej pierwszej kresce. Czy to nie za niskie obroty?Nauczy sie sam normalnych obrotow czy trzeba jakas regulacje robic dodatkowo ?? Aa i najgorsze zapalil mi sie check engine !!! Co teraz?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-08-2019, 13:39   

A czy kontrolka silnika sygnalizuje jakieś błędy oraz czy próbowałeś wymrugać błędy? Ewidentnie coś jest nie tak, albo padł krokowy albo coś nie łączy po między krokowym a sterownikiem silnika lub uszkodzony sterownik silnika.
Nauka obrotów działa w sprawnym silniku.
 
 
Mitsu-Karol 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Działdowo
Wysłany: 04-08-2019, 14:23   

Kontrolka zgasla po 10 minutach narazie sie nie pali. Jade zrobic trase 200 moze 300 km i zobaczymy co bedzie. Ale czy mozliwe jest zeby po odlaczeniu aku az takie problemu sie zeobily?? Samochod jezdzil jak marzenie nic sie nie dziala i wystarczy ze odlaczylem aku zeby wyczyscic klemy i samochod do wyrzucenia ! A mial byc taki niezawodny [edit] !!! Zalamka :( :(
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 04-08-2019, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-08-2019, 18:29   

Jeśli świeciła się kontrolka silnika to trzeba sprawdzić jakie błędy sygnalizowała. Tu masz opis jak to zrobić za pomocą kawałka drucika https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Sprawdzenie błędów może wiele podpowiedzieć co się dzieje a w tym roczniku można to sprawdzić bardzo łatwo więc warto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.