Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd wskazań temperatury wody
Autor Wiadomość
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 21-07-2019, 16:31   Błąd wskazań temperatury wody

Cześć

miał ktoś może podobny problem: wariuje mi wskaźnik temperatury płynu chłodzącego na desce rozdzielczej. Po uruchomieniu silnika na zimno wskazówka jak normalnie w miarę rozgrzewania silnika podnosi się do połowy skali, a następnie wędruje do czerwonego pola, czasem opada na niebieskie pole aż, czasem stabilizuje się w okolicach czerwonego pola.... Generalnie ten najważniejszy ze wskaźników wskazuje u mnie co mu się podoba. :evil:

I nie, silnik się w rzeczywistości nie grzeje, ciągle jeżdżę podpięty do OBD i kontroluję temperaturę na osobnym czujniku. Stabilizuje się w zakresie 90-92'C i nie drgnie poza te wartości.

I nie jest to uszkodzony czujnik, bo zmieniałem trzy nowe, żeby się upewnić.

Co może być uszkodzone (tak, wiem, wszystko ;-) ) - ale raczej wiązka (i gdzie największe prawdopodobieństwo?), licznik w tablicy rozdzielczej?

Może ktoś przerabiał już temat, nie chcę wszystkiego rozbebeszać, a ciągła jazda z podpiętym OBD jest mało komfortowa. Mocno przewrażliwiony jestem na punkcie temperatury po moich przejściach z UPG w tym aucie... :P

Z góry dzięki za pomoc i sugestie :wink:

PS. 2007 2.5 DiD 100kW
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-07-2019, 18:27   

A czasem nie masz dwóch czujników: dwu pinowy do ECU a jedno pinowy do zegarów 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 21-07-2019, 22:08   

Bizi78 napisał/a:
A czasem nie masz dwóch czujników: dwu pinowy do ECU a jedno pinowy do zegarów 8) .


Tak właśnie jest - błędne wskazania mam z jednopinowego, czujnik do ECU podaje prawidłowe.

Pisałem, że wskazania z OBD biorę z osobnego czujnika.

Tylko błędy wskazań z jednopinowego nie mają źródła w uszkodzonym czujniku, tylko w czymś po drodze dalej - pytanie gdzie szukać usterki...
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-07-2019, 22:51   

A sprawdzałeś rezystancję tego czujnika na ciepłym silniku :?:
W manuału powinny być podane rezystancję przy konkretnych temperaturach.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 22-07-2019, 07:31   

Nie, ale trzy kolejne czujniki dają złe wskazania, więc zakładam, że to nie czujnik :wink:
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 22-07-2019, 10:43   

Przyczyna pewnie leży w płycie zegarów. Na początek sprawdź luty na pęknięcie i poluzowanie - wzrokowo i z przedzwonieniem ścieżek od punktu do punktu.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 07-08-2019, 13:53   

OK, zauważyłem prawidłowość - im więcej włączam odbiorników prądu w aucie, tym wyżej skacze wskazówka temperatury wody na zegarach, powyłączanie odbiorników prądu skutkuje praktycznie natychmiastowym zjazdem na dół. :roll:

I tu prośba - czy dysponuje ktoś serwisówką ze schematem elektrycznym zegarów? Na forum znalazłem tylko serwisówkę do poprzedniej generacji, na ruskich stronach nie potrafię odnaleźć tych nieszczęsnych zegarów.. z góry dzięki za pomoc :-)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-08-2019, 14:29   

pablo eldiablo napisał/a:
OK, zauważyłem prawidłowość - im więcej włączam odbiorników prądu w aucie, tym wyżej skacze wskazówka temperatury wody na zegarach, powyłączanie odbiorników prądu skutkuje praktycznie natychmiastowym zjazdem na dół. :roll:

I tu prośba - czy dysponuje ktoś serwisówką ze schematem elektrycznym zegarów? Na forum znalazłem tylko serwisówkę do poprzedniej generacji, na ruskich stronach nie potrafię odnaleźć tych nieszczęsnych zegarów.. z góry dzięki za pomoc :-)

Większy pobór prądu powoduję wiekszy opór na kole pasowym, a co za tym idzie większy wysiłek silnika.
Raczej sprawdził bym stan chłodnic i układu chłodzenia, przeswit chłodnic itd.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 08-08-2019, 22:05   

Tak jak Zbyszek pisze,sprawdź chłodnicę. Robiłem teraz rozrząd w sporcie i wyjmowałem chłodnicę było tak zabita syfem że nie miała prawa działać prawidłowo. Wymyta i wydmuchana ,wskazówka temp stoi teraz prawidłowo, przedtem miałem podobny objaw do twojego opisu plus prawie ciągłe wycie wentylatora.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 09-08-2019, 17:05   

Chłodnice są jak nowe, drożne i bez syfu.

To nie jest problem grzania, płyn chłodniczy ma prawidłową temperaturę, kontroluję to na osobnym czujniku. Problem jest natury elektrycznej, jest jakieś przebicie do zegarów.

Jeśli ktoś dysponuje rozpiską pinów w zegarach KB4 manual, to by mogło pomóc.


2020-05-13

Żeby domknąć temat - problem został jakiś czas temu rozwiązany, część wiązki elektrycznej do zegarów miała słabą masę. Ogarnięty elektryk znalazł, poprawił, działa jak należy ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.