Błąd wskazań temperatury wody |
Autor |
Wiadomość |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 21-07-2019, 16:31 Błąd wskazań temperatury wody
|
|
|
Cześć
miał ktoś może podobny problem: wariuje mi wskaźnik temperatury płynu chłodzącego na desce rozdzielczej. Po uruchomieniu silnika na zimno wskazówka jak normalnie w miarę rozgrzewania silnika podnosi się do połowy skali, a następnie wędruje do czerwonego pola, czasem opada na niebieskie pole aż, czasem stabilizuje się w okolicach czerwonego pola.... Generalnie ten najważniejszy ze wskaźników wskazuje u mnie co mu się podoba.
I nie, silnik się w rzeczywistości nie grzeje, ciągle jeżdżę podpięty do OBD i kontroluję temperaturę na osobnym czujniku. Stabilizuje się w zakresie 90-92'C i nie drgnie poza te wartości.
I nie jest to uszkodzony czujnik, bo zmieniałem trzy nowe, żeby się upewnić.
Co może być uszkodzone (tak, wiem, wszystko ) - ale raczej wiązka (i gdzie największe prawdopodobieństwo?), licznik w tablicy rozdzielczej?
Może ktoś przerabiał już temat, nie chcę wszystkiego rozbebeszać, a ciągła jazda z podpiętym OBD jest mało komfortowa. Mocno przewrażliwiony jestem na punkcie temperatury po moich przejściach z UPG w tym aucie...
Z góry dzięki za pomoc i sugestie
PS. 2007 2.5 DiD 100kW |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-07-2019, 18:27
|
|
|
A czasem nie masz dwóch czujników: dwu pinowy do ECU a jedno pinowy do zegarów . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 21-07-2019, 22:08
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | A czasem nie masz dwóch czujników: dwu pinowy do ECU a jedno pinowy do zegarów . |
Tak właśnie jest - błędne wskazania mam z jednopinowego, czujnik do ECU podaje prawidłowe.
Pisałem, że wskazania z OBD biorę z osobnego czujnika.
Tylko błędy wskazań z jednopinowego nie mają źródła w uszkodzonym czujniku, tylko w czymś po drodze dalej - pytanie gdzie szukać usterki... |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-07-2019, 22:51
|
|
|
A sprawdzałeś rezystancję tego czujnika na ciepłym silniku
W manuału powinny być podane rezystancję przy konkretnych temperaturach. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 22-07-2019, 07:31
|
|
|
Nie, ale trzy kolejne czujniki dają złe wskazania, więc zakładam, że to nie czujnik |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 22-07-2019, 10:43
|
|
|
Przyczyna pewnie leży w płycie zegarów. Na początek sprawdź luty na pęknięcie i poluzowanie - wzrokowo i z przedzwonieniem ścieżek od punktu do punktu. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 07-08-2019, 13:53
|
|
|
OK, zauważyłem prawidłowość - im więcej włączam odbiorników prądu w aucie, tym wyżej skacze wskazówka temperatury wody na zegarach, powyłączanie odbiorników prądu skutkuje praktycznie natychmiastowym zjazdem na dół.
I tu prośba - czy dysponuje ktoś serwisówką ze schematem elektrycznym zegarów? Na forum znalazłem tylko serwisówkę do poprzedniej generacji, na ruskich stronach nie potrafię odnaleźć tych nieszczęsnych zegarów.. z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-08-2019, 14:29
|
|
|
pablo eldiablo napisał/a: | OK, zauważyłem prawidłowość - im więcej włączam odbiorników prądu w aucie, tym wyżej skacze wskazówka temperatury wody na zegarach, powyłączanie odbiorników prądu skutkuje praktycznie natychmiastowym zjazdem na dół.
I tu prośba - czy dysponuje ktoś serwisówką ze schematem elektrycznym zegarów? Na forum znalazłem tylko serwisówkę do poprzedniej generacji, na ruskich stronach nie potrafię odnaleźć tych nieszczęsnych zegarów.. z góry dzięki za pomoc |
Większy pobór prądu powoduję wiekszy opór na kole pasowym, a co za tym idzie większy wysiłek silnika.
Raczej sprawdził bym stan chłodnic i układu chłodzenia, przeswit chłodnic itd. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 08-08-2019, 22:05
|
|
|
Tak jak Zbyszek pisze,sprawdź chłodnicę. Robiłem teraz rozrząd w sporcie i wyjmowałem chłodnicę było tak zabita syfem że nie miała prawa działać prawidłowo. Wymyta i wydmuchana ,wskazówka temp stoi teraz prawidłowo, przedtem miałem podobny objaw do twojego opisu plus prawie ciągłe wycie wentylatora. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 09-08-2019, 17:05
|
|
|
Chłodnice są jak nowe, drożne i bez syfu.
To nie jest problem grzania, płyn chłodniczy ma prawidłową temperaturę, kontroluję to na osobnym czujniku. Problem jest natury elektrycznej, jest jakieś przebicie do zegarów.
Jeśli ktoś dysponuje rozpiską pinów w zegarach KB4 manual, to by mogło pomóc.
2020-05-13
Żeby domknąć temat - problem został jakiś czas temu rozwiązany, część wiązki elektrycznej do zegarów miała słabą masę. Ogarnięty elektryk znalazł, poprawił, działa jak należy |
|
|
|
 |
|