Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ratunkowa zmiana silnika 4G18 na 4G13
Autor Wiadomość
sted966 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: Turek
Wysłany: 10-08-2019, 00:21   Ratunkowa zmiana silnika 4G18 na 4G13

Miałem przygodę z zagotowaniem mojego Space Stara 1.6 16v. Jest to auto z 2001 roku i z przebiegiem prawie 300tys. Auto zaczęło dymić na zimnym, więc byłem zmuszony wymienić uszczelkę pod głowicą i uszczelniacze zaworów. Pewnego dnia auto zaczęło dymić z zwielokrotnioną siłą, bez przerwy, nawet po przejechaniu około 2km. Nie chcę przeprowadzać remontu silnika, bo jest to nieopłacalne. Silników 4G18 jest strasznie mało a jeśli są to ich cena przerasta wartość auta. Jest wiele ogłoszeń z silnikami 1.3, które są stosunkowo tanie, i tutaj jest moje pytanie, czy mogę zmienić z 1.6 na 1.3? Czy potrzebne są jakieś modyfikacje? A może możliwa jest zmiana 4g18 na 4g92?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-08-2019, 10:20   

Jak już zmieniałeś uszczelkę pod głowic ą to trzeb było ogarnąć pierścienie 8) .
Koszt niewielki a robota przy okazji.
Głowica była planowana czy tylko ściągnięta i założona :?: .
Co do swapu to na pewno trzeba zwrócić uwagę bo starsze 1.3 miały aparat zapłonowy i w innym miejscu sondę lambda.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
sted966 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: Turek
Wysłany: 10-08-2019, 11:54   

Glowica zrobiona po bożemu :) Widziałem 1.3 z dwoma cewkami i dwoma kablami WN. Jednak przemyślałem sprawę i wymienię pierścienie, uszczelkę pod głowicą raz jeszcze. Zaryzykuję, może wszystko wróci do normy :)
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 10-08-2019, 13:33   

sted966, https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109383
Jak będziesz robił to zwróć dokładną uwagę na kanały olejowe w tłoku i jak coś to rozbieraj tłok i czyść. Honowanie - raczej obowiązkowo.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
sted966 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: Turek
Wysłany: 10-08-2019, 13:55   

A propos honowania, rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i powiedział, że jeśli tłoki są pionowo osadzone w silniku i gładzie wyglądają dobrze, to nie trzeba honować. To prawdą?
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 10-08-2019, 14:11   

raz złożyłem silnik bez honowania....... A potem znów rozbierałem, bo jadło olej....... Honowanie, poskładanie, dotarcie i się skończył problem.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
sted966 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: Turek
Wysłany: 11-08-2019, 10:10   

A jeszcze jedna kwestia. Czy możliwa jest wymiana na 4g92? Czy trzeba wymienić całą wiązkę? Czy na przykład sam komputer?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-08-2019, 12:34   

sted966 napisał/a:
Czy trzeba wymienić całą wiązkę?

Tak.

O silnik spytaj w lubuski a dokładnie w Drezdenku, sporo gratów do MSS wystawiają stamtąd.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-08-2019, 22:26   

sted966, przy swapie najkorzystniej jest kupić całe auto - masz pewność stanu podzespołów i nie zabraknie Ci niczego, a jak będziesz miał szczęście to sobie jeszcze jakieś inne drobiazgi uzupełnisz/wymienisz :wink:
Ceny SS są teraz tak śmieszne, że nie masz sie co zastanawiać.

Jak chcesz wymienić sam silnik to kupuj goły słupek.
 
 
sted966 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: Turek
Wysłany: 31-08-2019, 16:38   

Nadeszła wiekopomna chwila i jednak zdecydowałem się na wymianę silnika na 1.3, bo udało mi się kupić fajny egzemplarz w dobrej cenie. Kupiłem wersję z dwoma cewkami, jak w 1.6, wszystko pasowało jak ulał, ale... Dla potomnych - koło zamachowe w 1.3 jest inne, mniejsze, wystarczy podmienić te z 1.6 oraz kwestia sterownika silnika - u mnie wyszła mała niespodzianka, ponieważ sterownik od 1.6 idealnie współpracuje z nowym silnikiem. Kupiłem używany sterownik do 1.3 i silnik nie chciał zapalić, dlatego zostałem przy starym. Pozdrawiamy
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11178
Skąd: Radomsko
Wysłany: 01-09-2019, 15:15   

sted966, Napisz jeszcze jak wychodzi teraz spalanie.
_________________

 
 
 
sted966 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: Turek
Wysłany: 01-09-2019, 20:39   

Nie dodałem jeszcze, że w aucie mam lpg, też działa bez zarzutu, choć przejadę się do gazownika, aby sprawdził mi wszystko pod komputerem. Czekam rownież, aż przyjdą mi nowe świecie zapłonowe. Gdy wyjeżdze cały zbiornik gazu, na pewno dam znać.

[ Dodano: 17-10-2019, 15:31 ]
Wybaczcie, że pisze dopiero teraz. Wyjeździłem już parę zbiorników LPG. Auto przed przeglądem u gazownika paliło więcej od poprzedniego silnika, ok. 10l gazu, po korekcji dawki i wymianie filtrów spalanie spadło do 8,5l, więc wynik dla mnie zadowalający.
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 414
Skąd: WPI
Wysłany: 18-10-2019, 12:58   

Miałem Spejsa 1.3, którego zminiłem na 1.6. Oboma zrobiłem po kilkadziesiąt tysięcy km. Oba sprawne i technicznie zadbane, nawet koła te same, bo przerzuciłem ze starego - i przy tym samym kierowcy to 1.6 był oszczędniejszy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.