Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Sonda lambda na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-08-2019, 19:11   [Cari 1.8 GDI] Sonda lambda na wolnych obrotach

Jaki jest prawidłowy odczyt z sondy lambda na wolnych obrotach w 1.8GDI? U mnie jest tak, że na wolnych jest bardzo niski woltaż - około 50-60mV, natomiast wystarczy lekko dodać gazu, żeby sonda falowała - co zresztą jest prawidłowe i chyba na wolnych też tak powinno być?
Co ciekawe na wolnych obrotach mocno czuć benzynę z wydechu. To jest w ogóle chyba paradoksalne, bo przy niskim woltażu na sondzie mieszanka powinna być uboższa? Spalanie chyba w normie - niecałe 7l w trasie, w mieście trochę ponad 8l.

W ECU nie ma żadnych błędów.

Ma ktoś jakiś pomysł? Czy ta sonda jest uszkodzona? A może tak ma być?

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-08-2019, 20:13   

GDI przy niskim obciążeniu pracuje na ubogiej mieszance ale czy też tak jest na biegu jałowym to nie wiem.
Sonda raczej reaguje poprawnie, możliwe też że w dolocie lub na wydechu przed sondą masz gdzieś niewielką nieszczelność przez co na biegu jałowym jak spalanie jest minimalne to taka ilość lewizny zakłóca odczyt sondy. Sonda pokazuje ubogo więc sterownik podlewa benzyny co powoduje zbyt bogatą mieszankę niedopalającą się co czuć w spalinach.
Jakbyś wiedział jaką wartość ma poprawny czas wtrysku benzyny na biegu jałowym na rozgrzanym, sprawnym silniku pracującym bez obciążenia, to łatwo byś u siebie zweryfikował czy jest nieszczelność bo przy nieszczelności czas wtrysku był by dłuższy niż powinien być.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.