[CJ1A 1.3] Wymiana czujnika temp/ brak ssania na zimnym siln |
Autor |
Wiadomość |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-06-2014, 21:35
|
|
|
Cześć. puściłem ci pw z komputerem. koszt wymiany to 20minut gimnastyki. wyjmujesz schowek , nurkujesz pod deskę , odpinasz 4 kostki, odkręcasz 2 śrubki i ecu masz w dłoniach |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-06-2014, 22:18
|
|
|
Jak masz immobiliser w kluczyku i immobiliser jest powiązany z ECU silnika to pewnie będzie trzeba kupić cały komplet czyli komputer silnika, sterownik immobilisera i stacyjkę z kluczykiem.
Często komputer silnia da się naprawić i zrobi to każdy elektronik. Najczęściej padają kondensatory które należy wymienić, koszt jednego to kilka do kilkadziesiąt groszy.
Czasem też zacinający się EGR może sprawiać takie problemy, jeśli jest do niego łatwy dostęp, to można by go na próbę zaślepić. |
|
|
|
 |
gothpl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2014 Posty: 12 Skąd: Wro
|
Wysłany: 07-06-2014, 00:09
|
|
|
Cytat: | Cześć. puściłem ci pw z komputerem. koszt wymiany to 20minut gimnastyki. wyjmujesz schowek , nurkujesz pod deskę , odpinasz 4 kostki, odkręcasz 2 śrubki i ecu masz w dłoniach
|
Dzięki i patrząc na historię wymienionego w temacie problemu, pewnie faktycznie skorzystam.
plecho1 napisał/a: | Jak masz immobiliser w kluczyku i immobiliser jest powiązany z ECU silnika to pewnie będzie trzeba kupić cały komplet czyli komputer silnika, sterownik immobilisera i stacyjkę z kluczykiem.
Często komputer silnia da się naprawić i zrobi to każdy elektronik. Najczęściej padają kondensatory które należy wymienić, koszt jednego to kilka do kilkadziesiąt groszy.
Czasem też zacinający się EGR może sprawiać takie problemy, jeśli jest do niego łatwy dostęp, to można by go na próbę zaślepić. |
Immobilisera nie posiadam. Więc mam nadzieje, że uda się to naprawić wymieniając samą kostkę. Chociaż mechanikiem nie jestem, to staram się robić pomniejsze naprawy sam. Trochę żeby się samemu nauczyć, trochę mi szkoda czasu na mechanika i hajs. Także co mogę zrobić sam, nie pogarszając stanu wartego 2000 (+2000 gaz) colta, próbuje o własnych siłach.
Więc pytanie do ecu, proponowanego przez kolegę ludinho1. Czy jeśli podłączę inny komputer pod moje auto jako część zamienną, to czy muszę go jakoś dodatkowo konfigurować czy jest to część tak uniwersalna, jak wymieniany przeze mnie czujnik temp? tzn podłączam i działa czy jest szansa że jak podłączę to zepsuje coś innego?
[ Dodano: 07-06-2014, 00:12 ]
I jeszcze jedno. Wspominałem że auto jest w gazie. Czyli ma ponoć 2 komputery. Czy przy montażu gazu komputer od benzyny jest jakoś modyfikowany? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-06-2014, 05:29
|
|
|
Jeśli nie ma immobilisera, to wystarczy zmienić sam komputer. Musi być z takiej wersji jak Twoja i powinien mieć takie same numery jak oryginalny. Po wymianie nic nie trzeba w nim ustaeiać. Z instalacją gazową też raczej nie będzie trzeba nic robić jeśli ustawiana była jak komputer silnika był sprawny. Ja bym jeszcze na Twoim miejscu rozebrał oryginalny komputer by zobaczyć jak wygląda w środku, w jakim stanie są komdensatory. Kiedy są uszkodzone, to albo wyglądają jakby były spuchnięte lub są popękane i wyciekł z nich płyn. Nie wiem ile kosztuje taki komputer ale za wymianę takich kondensatorów w zakładzie naprawiającym RTV zapłacił byś maksymalnie z 50 zł. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 07-06-2014, 21:52
|
|
|
plecho1, moge sie mylic, skoro nie posiada immo to konieczna jest wymiana na taki sam numer jak w tym co posiadał?
ktoś wspomniał o łatwym demontazu, jak zajzałem do siebie to wcale tak kolorowo by to nie wyglądało. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-06-2014, 22:07
|
|
|
Nie znam tego auta więc pewności nie mam, najbezpieczniej jednak gdy komputer będzie taki sam. |
|
|
|
 |
gothpl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2014 Posty: 12 Skąd: Wro
|
Wysłany: 12-06-2014, 21:27
|
|
|
Dzisiaj przyszło ecu do ludinho1. Podłączyłem (nie jest łatwo się tam dogrzebać), miejsca na dwa palce, ale jakoś poszło) i niestety bez efektu.
Na zimno dalej nie pali.
Obczajałem przepustnice. Nie wygląda na strasznie brudną, ale i tak zamierzam wyczyścić.
Przeprowadziłem też odczyt błędu metodą "na krótko". Migający CE zwraca tylko jeden błąd - 41, czyli wtryskiwacze. Zastanawiam się tylko czy faktycznie jest coś z nimi nie tak czy to ze względu na instalację LPG?
Jakieś inne pomysły diagnostyczne? Da się samodzielnie wymienić wtryskiwacze? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-06-2014, 00:14
|
|
|
Błąd wtryskiwaczy raczej związany jest ze złą pracą emulatora wtryskiwaczy kiedy auto chodzi na gazie i raczej nie powinien mieć wpływu na pracę silnika. Ja bym sprawdził ten EGR. |
|
|
|
 |
gothpl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2014 Posty: 12 Skąd: Wro
|
Wysłany: 16-06-2014, 11:44
|
|
|
EGR? co to gdzie to? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-06-2014, 12:23
|
|
|
EGR jest to zawór wpuszczający w odpowiednim momencie spaliny do kolektora ssącego. Jeśli jest nieszczelny czyli otwarty kiedy nie trzeba czyli np. na wolnych obrotach, to mogą być problemy z pracą silnika na wolnych obrotach.
Wygląda tak http://allegro.pl/mitsubi...4272389318.html a powinien być zamontowany gdzieś przy kolektorze ssącym. Na próbę można go zaślepić wstawiając zamiast uszczelki zwykłą blaszkę bez otworów na kanały. Jeśli tak by było ok, to EGR do czyszczenia lub wymiany na sprawny. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 16-06-2014, 13:39
|
|
|
jak by co, to egr masz na poprzedniej stronie pod strzalką Biziego.
od siebie dodam jeszcze, ze warto sprawdzic czy nie lapie lewego powietrza i sprawdzic stan przepustnicy i krokowca. |
_________________
 |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-08-2014, 00:23
|
|
|
Dostęp do tego zaworu EGR fajnie wygląda jak silnik jest wyjęty. Macie jakieś sposoby jak się do niego dostać? Co trzeba zdemontować. |
|
|
|
 |
i7Piotrek
Mitsumaniak
Auto: Mistsubishi Colt (CJ1A) 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 33 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 07-08-2017, 12:57
|
|
|
U mnie za problem z odpalaniem na zimnym to winna była pompa paliwa wymienilem przy okazji cały bak i pali praktycznie na dotyk praktycznie bo jeszcze listwe wtryskowa musze wymienic |
|
|
|
 |
Mitsu-Karol
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2019 Posty: 7 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 17-08-2019, 12:51
|
|
|
Panowie odswiezam temat bo mam podobny problem tylko tyle ze juz wymienilem kompletna przepustnice z krokowym nowy czujnik temperatury nowe ecu i nadal nic! Zimny gasnie jak jest cieply to obroty na granicy zgasniecia silnika a o wlaczeniu klimy to moge zapomiec bo odrazu obroty w dol i gasnie. Coz jeszcze mozna wymienic? |
|
|
|
 |
|