Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Wymiana płynu w ASB
Autor Wiadomość
bandegras 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 51
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-03-2019, 09:49   [2.8 TD] Wymiana płynu w ASB

Witam
Czy przy wymianie płynu i filtra w automacie potrzebna jest nowa uszczelka filtra?
Kupiłem filtr i uszczelki nie ma. Czytałem na jakimś forum że bez nowej uszczelki nie ma co się zabierać do tego ale ktoś kto to pisał nic więcej nie wytłumaczył albo ja nie pamiętam a nie mogę znaleźć tego tematu.
Jakim sposobem wymienić jak najwięcej starego płynu? Widziałem filmik że zapalają auto i wypompowywują płyn przez jeden z przewodów chłodnicy oleju. Mam jednak obawy że skrzynia na sucho będzie chodzić przez chwilę.
Pozdrawiam i dziękuję
 
 
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-03-2019, 20:33   

bandegras, są dwie metody wymiany płynu (oleju) w skrzyni automatycznej:
- konwencjonalna: przy chłodnej misce lekko luzujesz śruby na około, po czym dokręcasz na wyczucie, jeździsz trochę, żeby nagrzać olej w skrzyni, wracasz, wjeżdżasz na kanał, odkręcasz misę, wszystko co ma ściekać ścieka. Trwa to dłuższą chwilę. Potem skręcasz misę i zalewasz skrzynię nowym olejem wg specyfikacji.
- dynamiczna: przy pomocy maszynki do tego przeznaczonej; odkręcasz obie śruby chłodnicy oleju skrzyni i przepływowo wymieniasz olej. Stary idzie "do beczki" a nowy jest zabierany przez układ i wypełnia skrzynię za stary 1:1.

Metoda druga to +2litry oleju do wymiany i nie wymieniamy filtra. (w zależności od maszynki, ale generalnie więcej oleju)
Metoda pierwsza jest bardziej ryzykowna, ponieważ rozszczelniamy skrzynię.

Cytat:
Mam jednak obawy że skrzynia na sucho będzie chodzić przez chwilę.

Bardzo słusznie. Nie może.

Uszczelka powinna być. W częściach Mitsubishi to jest nr MR166571 lub MR166573.

Sam nie zdecydowałem się na wymianę oleju. rok temu kupiłem filtr, uszczelki i olej i tak leży... Skrzynia sucha, lekko szarpie między 3-4 biegiem ale tego już olej nie wyleczy. Z resztą poprzedni właściciel wymieniał 4 lata wstecz. Doradzam rozwagę przy grzebaniu przy skrzyni A/T.
 
 
bandegras 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 51
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-03-2019, 00:00   

krakowiak, dzięki za zrozumiały opis.
Cytat:
Doradzam rozwagę przy grzebaniu przy skrzyni A/T.

Miałem kiedyś BMW i 2 miesiące po tym jak wymieniłem płyn, skrzynia się rozleciała. Czy to wina wymiany płynu czy tak miało być, tego nikt się nie dowie :mrgreen: wywaliło pierścień zabezpieczający tarczki i płytki w jednym z koszy :shock: poza tym to było BMW :evil:
Cytat:
- dynamiczna: przy pomocy maszynki do tego przeznaczonej; odkręcasz obie śruby chłodnicy oleju skrzyni i przepływowo wymieniasz olej. Stary idzie "do beczki" a nowy jest zabierany przez układ i wypełnia skrzynię za stary 1:1.

a czy jako ta maszynka to wystarczy pompka 12v i wężyki z baniaka ze świeżym olejem do miski skrzyni?
Tak myślałem żeby rozgrzać skrzynię jak piszesz, spuścić stary płyn, wlać nowy, odkręcić przewód powrotny płynu z chłodnicy i do baniaka ze starym olejem go, do tego metalowego króćca co wąż od powrotu z chłodnicy jest podłączony, podpiąć pompkę z nowym płynem i voila :mrgreen: 8) :idea:
Dobrze myślę?
Bo w myślach to mi działa super :P :biggrin: :mrgreen: 8)
Czy płyn stale przepływa przez chłodnicę, czy musi mieć odpowiednią temperaturę żeby jakiś termostat albo coś innego otworzył obieg?
 
 
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-03-2019, 21:44   

bandegras, niestety nie umiem ci odpowiedzieć na to pytanie. Wpiszesz w google odpowiednie hasło i wyskoczą maszynki do wymiany płynu. Są to owszem pompy tłoczące olej + filtry + zbiornik na stary płyn. Nie wiem jak to wygląda z ciśnieniami w układzie i czy złe mogą spowodować rozszczelnienie lub zapowietrzenie pompy.

Jeśli już robić samemu, to wg mnie konwencjonalnie, tj: nagrzać, zlać, wlać.
Natomiast jeśli warsztat to taki co zmienia maszynką dynamicznie, bo zmiana jest wówczas "dokładniejsza".
Zaznaczam, że to moja teoretyczna opinia.

ps.
tłumaczenie z manuala serwisowego Pajero 1993

(1) umieść pojazd na podnośniku, pod skrzynią umieść misę.
(2) odkręć korek spustu płynu ATF i pozwól olejowi ściec
(3) załóż nową uszczelkę i dokręć korek momentem 21Nm
(4) uzupełnij olej ATF przez pancerz bagnetu do mierzenia poziomu płynu aż na wskaźniku poziom dojdzie do niższego wskazania COLD
(5) uruchom silnik: niech pracuje na biegu jałowym przez minimum 2 min. Po tym czasie, przy wciśniętym hamulcu i zaciągniętym ręcznym przełącz dźwignię przez wszystkie pozycje (kilka s na każdej pozycji) i pozostaw w pozycji N lub P.
(6) Gdy płyn osiągnie temperaturę pracy sprawdź ponownie poziom; powinien być pomiędzy dolnym i górnym wskazaniem HOT na bagnecie.
(7) wprowadź bagnet do końca, aby zanieczyszczenia nie dostały się do skrzyni
 
 
bandegras 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 51
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25-08-2019, 22:14   

Dziękuję krakowiak za wszystkie wskazówki.
Trochę to trwało ale nie było nawet chwili wolnego czasu żeby się za to zabrać.
Zrobiłem jak pisałeś czyli sam:) zlałem stary olej i zalałem skrzynię nowym. Wyszło/weszło ok 5l.
Skrzynia dużo lepiej pracuje ale mam trochę zapasów płynu trochę porobione to wymienię jeszcze raz i może później jeszcze raz:)
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.