Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] EGR do wymiany ?
Autor Wiadomość
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 04-09-2019, 20:38   [3.2 DID] EGR do wymiany ?

Stan wyjściowy, problemowy, obserwacja na torque:
Normalnie zamontowany mój EGR:
Zero błędów, praca EGR nadążna w porządku (torque pokazuje max kilka % błędu wysterowania egr wahające się w około zera), na oko wszystko pracuje ok. Ale...
taka sytuacja:
but w podłogę od 80km/h, przy przyspieszaniu do 120km/h i zmianie biegu z 4 na 5 ciśnienie doładowania spadało do około 140...160 i po kilku sekundach (4...5 sekund) narastało do coś ponad 200. Czyli podczas wyprzedzania innego pojazdu gdy zmiana biegu z 4 na 5 była długa kilkusekundowa chwila zawahania i auto ciągnie dalej powoli zwiększając ciśnienie doładowania. Odczuwalne to było jako kilkusekundowy zanik mocy. Podobnie z 3 na 4, ale to zauważyłem później, bo mniej wyczuwalne.
Zaślepiłem na próbę EGR. Zaślepka na uszczelce koło grzybka zaworu
Teraz but w podłogę, ciśnienie przy przyspieszaniu około 220 , żadnych problemów przy zmianie biegu, tylko lekki spadek na 200 i znowu około 220, prawie niewyczuwalne, auto idzie jak brzytwa. Równo przyspiesza, jak dla mnie ideał.

Czy trafnie oceniam że EGR "przepuszcza" , nie wiem albo ciężko chodzi i powoli się zamyka, albo po prostu przepuszcza ciśnienie i nie zamyka się na 100% (słaba sprężyna)?
Diagnoza to uszkodzony EGR ? Bo na to mi wskazuje zachowanie auta po zaślepieniu egr.
Wcześniej czyściłem już ERG, ale nic to nie dało w porównaniu z tym co jest po zaślepieniu. W mojej niefachowej ocenie po zaślepieniu auto jedzie jak po jakimś tuningu.

Co robić:
- kupić nowy EGR (taki za około 1200zł czy można jakiś zamiennik coś tańszego) ?
- kupić nowe pół egra (na różnych portalach są albo to czarne (elektryka), albo to aluminiowe (mechanika),
- to nie egr, to coś innego a ja źle oceniam że egr padnięty , bo żadnych błędów nie daje komputer ?
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 05-09-2019, 08:33   

Najlepiej - podmienić EGR na taki o którym wiemy ze jest sprawny i wszystko będzie jasne - czy EGR czy coś innego.
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 05-09-2019, 09:21   

Takiej możliwości niestety nie mam.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 06-09-2019, 12:02   

A ile przebiegu zrobiłeś na tym EGR który masz ? Jak dobrze powyżej 100 tys. to i tak powoli będzie nadchodził jego kres wiec specjalnie nie stracisz jak kupisz nowy.
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 06-09-2019, 12:08   

Aktualny przebieg pojazdu to chyba 203tys km. EGR od nowości.
Jako że nie chciałem jeździć na zaślepionym EGR, wczoraj wymontowałem go, rozkręciłem z ciekawości w celu zobaczenia czy ma jakąś wadę mechaniczną bo to nieskomplikowane urządzenie, rozkręciłem wyjmując nawet grzybek i sprężynę, wszystko wypsikałem w WD40, poskładałem (może szkoda nie posmarowałem prowadnicy grzybka jakimś smarem wysokotemperaturowym). Dzisiaj przetestowałem - auto jedzie co do ciśnienia ładowania tak jak przy zaślepionym egr , czyli się naprawiło. EGR działa. Turbo ładuje prawidłowo. Miłe zaskoczenie. Ciekawe jak długo.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 06-09-2019, 14:19   

U mnie pierwszy wytrzymał jakieś 190 tys. Drugi jeździ do dziś. Ogólnie niezły wynik. W pierwszym padała elektryka - raz działał a raz nie - czyszczenie nie pomagało.
 
 
greenisbetter 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2020
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-08-2021, 20:17   

Wymieniony EGR tylko na oryginalny czy polecicie jakieś zastępczy??
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 28-09-2021, 12:59   

greenisbetter napisał/a:
Wymieniony EGR tylko na oryginalny czy polecicie jakieś zastępczy??

nie
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.