Doświetlanie zakrętów - problem instalacyjny |
Autor |
Wiadomość |
Tom_alfik
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III-2,0, Grandis 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 23 Skąd: Stolica Karkonoszy
|
Wysłany: 13-01-2019, 15:45 Doświetlanie zakrętów - problem instalacyjny
|
|
|
Witam,
Mam problem z instalacją modułu doświetlania zakrętów.
Jasna jest sytuacja od strony sygnałowej: zasilanie, szyna CAN.
Natomiast część wykonawcza to 2 przewody zasilające lampy doświetlające - i tu jest problem.
Moim zamiarem było wykorzystanie lamp przeciwmgłowych - tych zintegrowanych ze światłami do jazdy dziennej.
Ze schematów, oraz "z natury" wynika że lampy te zasilone są z jednego styku przekaźnika, czyli są "na jednym drucie".
Zapewne ktoś z czytających ten post ma wiedzę, jak to zrobić w prosty sposób, proszę więc o radę. |
_________________ Pozdrawiam
TS
 |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 27-01-2019, 22:51
|
|
|
Czy jest w ogólne możliwe uruchomienie doświetlania zakrętów? Brakuje mi tego. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-01-2019, 11:08
|
|
|
acent napisał/a: | Czy jest w ogólne możliwe uruchomienie doświetlania zakrętów? Brakuje mi tego. |
Rozmawiałem z Tokyo na ten temat.
Z tego co zrozumiałem, doświetlanie nie ma sensu przy standardowych żarówkach.
W przypadku zmiany na przeciwmgielne ledowe kąt padania światła jest szerszy i doświetlanie się sprawdza- przy standardach świecą wąsko do przodu, czyli niewiele to daje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 29-01-2019, 18:47
|
|
|
Czy będą zwykłe czy też ledy to w późniejszym terminie. Interesuje mnie możliwość uruchomienia. Czy jest to opcja i czy da się to zakodować. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-01-2019, 20:20
|
|
|
acent napisał/a: | Czy będą zwykłe czy też ledy to w późniejszym terminie. Interesuje mnie możliwość uruchomienia. Czy jest to opcja i czy da się to zakodować. |
Nie pozostaje nic innego jak poczekać na odpowiedź legendy, lub osobiście się z Nim /Tokyo skontaktować. |
_________________
 |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 31-01-2019, 21:45
|
|
|
Już wiem AFS - Adaptive Front-lighting System i trzeba w zakodować ETACS. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-01-2019, 22:05
|
|
|
acent napisał/a: | Już wiem AFS - Adaptive Front-lighting System i trzeba w zakodować ETACS. |
I jaki jest efekt? Daje to coś? |
_________________
 |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 06-09-2019, 20:32
|
|
|
Nie wiem jak w Outku ale ja w Lancerze mam robione własnie takie doświetlanie. Zawsze to więcej światła przy manewrowaniu w ciemnym miejscu. Więc moim zdaniem sprawdza się. |
_________________
 |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 16-09-2019, 23:16
|
|
|
Pisałem w innym wątku, że nie da się w O3 uruchomić doświetlania zakrętów. Oba halogeny są obsługiwane przez ten sam jeden kabel. AFS nie jest obsługiwane w tym modelu. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
Tom_alfik
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III-2,0, Grandis 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 23 Skąd: Stolica Karkonoszy
|
Wysłany: 02-03-2020, 15:38
|
|
|
Odświeżę i zakończę temat sprzed roku.
Przy okazji montażu GPSa i odcięcia paliwa podrążyłem temat doświetlania zakrętów.
Zamontowałem oczywiście moduł, podpiąłem pod CAN, wykonałem zestaw przekaźników do odpowiedniego wysterowania lamp.
Pozostało tylko w wiązce za pk R03 - opisanej jako A21XX znaleźć jasnozielone przewody i sie w nie wpiąć. W teorii wszystko ładnie, ale po rozebraniu przedniej atrapy i zajrzeniu w komorę silnika ZONK - okazuje się że mam zmodyfikowaną instalację.
Zamiast seryjnych lamp zamontowany jest zestaw LED, dokładnie ten:
W czym problem?
Ktoś wcześniej napisał że lampy są zasilane jednym przewodem.
Tak naprawdę zasilana jest przetwornica, z której wychodzi 2 x po 4 przewody do lamp.
Montowane w serwisie, na nowym pojeździe. Wszystkie 4 muszą być podłączone żeby lampa świeciła.
Na lampach ostrzeżenie przed podłączaniem do instalacji 12V (zmierzyłem napięcie zasilające - to ok. 2,5V).
Projekt zakończę chyba porażką.
W akcie desperacji pomyślałem nawet aby wykorzystać do tego światła długie, ale to byłoby niezgodne z rozporządzeniem o wyposażeniu pojazdów. I pewnie oślepiałoby innych. |
_________________ Pozdrawiam
TS
 |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 08-03-2020, 17:11
|
|
|
Bo to chyba DRL i przeciwmgielne w jednym? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 18-05-2020, 01:22
|
|
|
przy opisie swojego outlanderabedzie opisane doswietlanie zakretow
w przypadku twoich swiatel drl trzeba to zrobic troche inaczej poniewaz sa one caly czas pod zasilaniem
Doswietlanie nalezy zrobic na zasadzie cos zalacz ale cos wylacz i bedzie dzialac |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
|