Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Glazura i terakota - proszę o porady
Autor Wiadomość
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-05-2007, 14:11   

Krzyzak napisał/a:
2. kladl bede na: tynk - robiony w styczniu, rowny, jest tylko kilka miejsc (ja widzialem 1 problem - kolo komina) krzywych - ale symbolicznie; jest też kilka miejsc (kilka m2 góra), gdzie bedą płyty g-k


Więc tak:
Zanim zaczniesz:
- narzędzia: paca zębata 8 mm, cęgi, mieszacz do kleju, listwy drewniane (długości ok. obwodu łazienki), POZIOMICA 2 m długości, suwmiarka, kontówka z tarczą diamentową, przecinak do glazury, szpachle wąska i szeroka
- materiały: płytki ;) , kleje, listwy narożnikowe (jeżeli stosujesz - jest 1000 razy łatwiej ale 65678346987436 razy brzydziej ;) ), środek gruntujący, krzyżyki dystansowe
- obliczenia - najważniejsze "rozliczenie" płytek - dzielisz długość ściany przez szerokość (płytki+fugi) i decydujesz gdzie zaczynasz całą płytką, gdzie połówką. Tu generalna zasada jest prosta - w narożnikach najbardziej widocznych (na przeciwko drzwi) starasz się dawać całe płytki oraz liczysz tak, aby nigdzie ( wliczająć drzwi/okna/uskoki) nie było mniej niż 1/3 płytki

Praca:
Po 1. równość sprawdzasz poziomicą nie krótszą niż 2 m. a kąty kątownikiem nie krótszym niż 1 m ze szczególnym naciskiem na pion w winklu. Wszędzie gdzie odchyłka jest większa niż 3 mm - wyszpachlowujesz/skuwasz nierówności. OD TEGO PUNKTU najbardziej zależy efekt końcowy, zwłaszcza, że będziesz robił to po raz pierwszy w życiu ;)
Po 2. Gruntujesz wszystko (Unigrunt itp.)
Po 3. wyznaczasz poziom - rysujesz linię poziomą na wysokości ok. 0.5 cm mniejszej niż wysokość płytki od planowanej podłogi na wszystkich ścianach - jak "dojdziesz" do początku MUSI linia się zgadzać - inaczej będziesz miał nierówno płytki w narożnikach.
Po 4. przymocowujesz listwy drewniane (PROSTE!!!!) wzdłuż linii
Po 5. wyrabiasz klej zgodnie z instrukcją na opakowaniu i tu uwaga: ściany "stałe" klej zwykły (np. Ceresit CM-11), płyty k-g klej elastyczny (CM-17). Możesz całą łazienkę układać CM-17, ale tanio nie wyjdzie i będzie trudniej.
Po 6. na wysokości ok. 2 m od listwy i w odległości ok. 2 m od rogu przyklejasz 2 kawałki płytek na ok. 5 mm kleju, przytrzymując go gwoździkiem, żeby nie opadł nad miejscem, gzie będziesz zaczynał
Po 7. nakładasz pacą zębatą (zęby ok. 8 mm) klej na ścianę tam gdzie będziesz zaczynał - od listwy na min. 2x5 płytek
Po 8. przykładasz 1 płytkę (w narożniku, więc wkładasz listwę - możesz ją małym gwożdzikiem przybić do ściany w żądanym położeniu, do listwy drewnianej) wciskając ją na tyle, żeby warstwa kleju miała ok. 5 mm
Po 9. poziomicą sprawdzasz pion z kawałkiem wklejonym wysoko i przyleganie całej płytki do poziomicy ORAZ płaszczyznę z kawałkiem wklejonym dalej. Przy ustalaniu płaszczyzny suwmiarką sprawdzasz, czy wszędzie pomiędzy pierwszą płytką a ścianą pod poziomicą zostaje miejsce na płytki + klej
Po 10. przykładasz następną płytkę obok pierwszej i sprawdzenie ponowne....pomiędzy płytki wkładasz krzyżyki dystansowe. Nie wiem w jakim gatunku masz płytki i czy są sortowane wymiarowo, jak duże fugi przewidujesz, ale krzyżyki powinno się wkładać poziomo. Przy płytkach o dużym rozrzucie wymiarowym (względem wielkości fugi) wkładasz krzyżyki na sztorc jednym tylko końcem do płytek
Po 11. przykładasz 3. płytkę nad pierwszą i powtarzasz pomiary płaszczyzny z dodaniem pomiaru ukośnego.....
Po 12. Przy dobrze wyprowadzonej ścianie nie powinien klej wypływać fugami, jeżeli wypłynie - zbieraj go od razu zostawiając miejsce na fugę

tak budujesz kolejne warstwy do znudzenia sprawdzając płaszczyznę i co równie ważne pionowe fugi, żeby były pionowe ;) .... oczywiście jak dojedziesz do kawałka wyznaczającego, to go odklejasz ;) , narożniki gdzie musisz ciąć płytki wykończysz później.

Jak skończysz ściany, odkręcasz listwy i układasz podłogę na tej samej zasadzie co ściany tylko w poziomie ;) .

Jak skończysz zabierasz się za wykańczanie..... czyli w narożniki wklejasz części płytek, w przestrzeń między podłogą a ścianą również (oczywiście cięte od strony podłogi)

Dalej fugowanie - wyjmujesz krzyżyki, czyścisz fugi z pozostałości kleju, nakładasz gumową packą fugę na równo, potem zmywając nadmiar wodą na zmywaku kuchennym.

Drobne uwagi:
- układając na płycie k-g możesz układać na cieńszą warstwę kleju (paca zębata 5 mm) będzie bardziej ekonomicznie i łatwiej ze względu na rzadszą konsystencję kleju elastycznego
- większość płytek ma obecnie zaznaczaną górną krawędź - trzymaj się tych oznaczeń, bo ściana wygląda nieciekawie układana w losowej kolejności
- ta układanka, to zdecydowanie bardziej szachy niż domino - myśleć trzeba na każdym kroku, zapobiegając problemom, bo problem = kucie :badgrin:

Mam nadzieję, że w miarę jasno napisałem, w razie czego dzwoń

[ Dodano: 24-05-2007, 14:15 ]
Krzyzak napisał/a:
jakich rozmiarow uzyc krzyzykow? - bo chcialbym waskie fugi - max. 3mm a w salonie nawet 2 mm, bo mam takie fajne plytki 15x45 cm i chce je ulozyc w jodelke


Szerokość fugi = szerokość krzyżyka + ok. 0.2-0.5 mm w zależności od sposobu szkliwienia płytek

Darku - MINIMUM 3 mm - niestety mniej niż 3 mm, musisz spełnić 3 warunki:
- sortowane płytki (zazwyczaj cena x3) o tolerancji wymiaru MAX 0.2 mm
- idealnie wyprowadzone ściany, winkle
- sporo doświadczenia

z doświadczenia wiem, że 3 mm to już jest wyzwanie przy glazurze z przedziału 20-50 zł/m2

Jodełka, czyli karo? Odradzam na pierwszy raz.... w ogóle im mniejsze płytki tym trudniej
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-05-2007, 14:30   

troche nie skumalem pkt: Po 6. :)
a plytki to:

Cersanit Almeria Zefir:
http://www.cersanit.com.p...=1&k=19&lang=pl

Cersanit Diego:
http://www.cersanit.com.p...al_id=6&lang=pl

Cersanit Imatra:
http://www.cersanit.com.p...al_id=2&lang=pl

i jeszcze jedne z ceramiki Końskie (niestety niedostepne na ich WWW)
edit:
jest podobna - tyle, ze czerwona:
http://ceramikakonskie.pl...,3&nazwa=cykada

nie sa to drogie plytki, ani tez tanie (max. 60 zl/m2) - pisze, bo nie wiem nic nt tolerancji wymiarowej, krzywizn itp.

NIESTETY - teraz jest tragedia jesli chodzi o wykonczenie plytkami - wszedzie sa tylko brazowe, zolte lub czerwone - wszystkie lazienki sa brzydkie i brazowe....
a ja sie uparlem na niebieskie/zielone i ladne - ciezko bylo cokolwiek!!! takiego kupic - bo nie wszystkie niebieskie/zielone z i tak juz skromnej oferty byly ladne...
w sklepach dziesiatki przykladow i 99.9% brzydkie, brazowo-zolte koszmary - nie ma w czym wybierac... nie chce modnej lazienki tylko ladna...

ogromne dzieki Bartku

[ Dodano: 24-05-2007, 13:33 ]
Bartek napisał/a:
Jodełka, czyli karo? Odradzam na pierwszy raz.... w ogóle im mniejsze płytki tym trudniej


Jodelka czyli jodelka - jak parkiety drewniane:
\\\\\\\\\\\\\\
//////////////
\\\\\\\\\\\\\\
edit:
tu:
http://www.muratordom.pl/...ze,6424_797.htm
masz wzory - jodelka to lewy gorny, karo to prawy dolny

Niestety MUSI tak byc - juz sobie wstepnie porozkladalem kilkanascie plytek i wyglada super.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-05-2007, 15:00   

OK - przeczytałem że mają wymiar 15x15 cm ;)
Jodełka na ścianie???? nie utrzymasz pionu ani poziomu kolejnych warstw...... no-way będzie wyglądało, jakby pijany układał.....

pkt.6:
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-05-2007, 16:24   

Bartek napisał/a:
Jodełka na ścianie????

w zyciu... - na podlodze w salonie (ma wygladac jak parkiet i.... wyglada)
dzieki za rysunek - sporo wyjasnia
mam jeszcze taka koncepcje, zeby porobic sobie siatke - gwozdziki w Ytong wchodza jak w maslo (potem dziury klej zapacka), wiec mysle o zrobieniu takiego czegos:

- w naroznikach sciany wbijam gdzozdzie i potem na obwodzie (gora, dol i boki) co powiedzmy 2x wymiar plytki wbijam gwozdziki
- potem rozpinam miedzy nimi sznurek, ktory na gwozdzikach ustalam na powiedzmy 1.5 cm od sciany
- teraz na tej kratownicy suwmiarka badam jakie sa odstepstwa od zakladanych 1.5 cm i ew. szpachluje/szlifuje

a potem to juz te linki sluza tylko do przeszkadzania przy nakladaniu kleju oraz do rownoleglego ukladania warstw plytek :)

co do zasady, ze lepiej wyglada jak oba boki scianki sa uciete a na srodku same pelne plytki, to tez znam :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-05-2007, 17:36   

Klej nakładasz pacą zębatą - niech Ci nie przyjdzie do głowy inny pomysł, bo będzie niemądry ;) ale przy układaniu musisz mieć stałą kontrolę nad płaszczyzną.... bruzdy kleju po pacy dają ok. 1/4 szerokości zębów tolerancji w dociśnięciu płytki. Jeszcze jedno ważne - operację sprawdzenia płaszczyzny ściany warto przeprowadzić przed układaniem we wszystkich czterech rogach o czym zapomniałem napisać w manualu ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-05-2007, 17:51   

niestety nie mozna tu wcisnac Pomogł :(

Bartku - thx, jeszcze podobny manual poprosze do ocieplania i robienia rusztu dla plyt g-k :) (i calej otoczki z tym zwiazanej).
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-05-2007, 17:57   

No problemo, ale nie dziś.... chyba, że później ;)

Sprecyzuj co ocieplasz - poddasze czy cały budynek?

[ Dodano: 24-05-2007, 18:00 ]
Mały update do pkt. 6:
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-05-2007, 18:49   

poddasze - skosy i gore, potem plyty g-k na ruszcie na wieszakach
profile CD i UD, wieszaki (nie ES)
welna Isover 20 cm + 5 cm, na dachu membrana Proctor, boki narazie otwarte - tzn jest dziura miedzy scianka kolankowa w dachem (pozniej od zewnatrz przyjdzie podbitka) - jak tam zrobic??? - zebezpieczyc jakos welne przed tynkarzami????

manual oczywiscie w miare mozliwosci - ale tym zajme sie w 1 kolejnosci, potem glazura :)

zaraz wychodze z pracy i grzeje do OBI i innych Castoram czy Praktikerow...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.