[EAx 97-04] Galant 2,5 V6 - swap silnika i osprzętu do 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
parian
Forumowicz
Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 217 Skąd: Police
|
Wysłany: 21-07-2016, 14:15 [EAx 97-04] Galant 2,5 V6 - swap silnika i osprzętu do 2.0
|
|
|
No i stało się, pani wjechała w tył mojego Galanta, auto raczej nie nadaje się do naprawy.
Mam ciśnienie na zakup nowego auta, ale znaleźć 2,5v6 w takiej wersji to ciężki temat. Ale jest dość spory wybór w 2,0. W związku z powyższym zaświeciła się żaróweczka: zakup 2,0 i swap wszystkiego co dobre z mojego v6. A dobrego jest dużo, bo auto ma nowy rozrząd, nowe LPG, nowy olej w skrzyni, częściowo nowy zawias, nowe felgi i opony...
Mam więc 2 pytania: czy się da i jakie są przewidywane koszty (łącznie z przekładką środka).
Szkoda, że szyberdachu nie da się przełożyć... |
_________________ To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-07-2016, 19:52
|
|
|
parian, dobry pomysł. Nie ma żadnego problemu z przekładką silnika i skrzyni biegów, a przekładka kompletnego wnętrza to max. 0,5 dnia.
Co do szyberdachu to akurat wersje 2,0 miały go częściej niż V6, nie wiedzieć czemu. Przekładka szyberdachu to dla dobrego blacharza też żaden problem |
|
|
|
 |
parian
Forumowicz
Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 217 Skąd: Police
|
Wysłany: 22-07-2016, 10:39
|
|
|
Rzeczoznawca z pzu podsunął mi jeszcze wariant z przekładką anglika. Znaczy moja technika i środek do budy anglika ;] Muszę jeszcze przekonać żonę - ona jechała i misiek chyba źle się jej kojarzy :/
Ja bym go raczej nie zmieniał, raz, że nie chce mi się znowu bawić w szukanie samochodu, a dwa, że tym autem naprawdę dobrze się jeździ. Jako zastępcze dostałem 2 miesięczne A4 w TDI z DSG i nie mogę się w nim odnaleźć ;p |
_________________ To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-07-2016, 22:09
|
|
|
parian napisał/a: | Rzeczoznawca z pzu podsunął mi jeszcze wariant z przekładką anglika. Znaczy moja technika i środek do budy anglika ;] | Ten rzeczoznawca nei ma bladego pojęcia ile pracy wymaga przekładka Galanta RHD-->LHD, gdyby to była jakas perełka z napedem na cztery lapy, turbodoładowanym motorem, to by sie można pokusić, w tym wypadku to jednak gra nie warta swieczki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
parian
Forumowicz
Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 217 Skąd: Police
|
Wysłany: 26-07-2016, 15:09
|
|
|
Tak czy inaczej misiek chyba nie będzie naprawiany. Moja piękniejsza połowa stwierdziła, że będzie się jej źle kojarzył
Dziękuję za podpowiedzi i sugestie. |
_________________ To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!) |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10684 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-09-2016, 12:06
|
|
|
Czy wiązki elektryczne są takie same w 2.0 jak i 2.5?
[ Dodano: 22-09-2016, 12:08 ]
Dobra, znalazłem potrzebne tematy:
http://forum.mitsumaniaki...t=30603&start=0
http://forum.mitsumaniaki...t=30603&start=0 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-09-2016, 15:08
|
|
|
Marcino napisał/a: | Czy wiązki elektryczne są takie same w 2.0 jak i 2.5? | Boczne w komorze silnika, wiązka od ABS-u i wiązki w progach są takie same. Wiązka silnika i skrzyni biegów jest oczywiście inna. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10684 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-09-2016, 15:13
|
|
|
Waham się cały czas czy brać to 2.0.... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-09-2016, 21:21
|
|
|
Marcino napisał/a: | Waham się cały czas czy brać to 2.0.... | Jak blacha zdrowa to tylko brać. |
|
|
|
 |
djc1985
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 23 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 07-10-2019, 09:11
|
|
|
Witam. A ja trochę odświeżę kotleta. Mam 2 gale, 2.0 manual oraz 2.5 automat. Niestety w 2.5 mam budę w stanie skupienia słabym, 2.0 trzyma się kupy i chciałbym przewalić do niego motor że skrzynią. Roczniki te same (99), oba kombi. Co trzeba przerzucić, czy piasty będą te same, czy wiązka silnika jest dopinana czy trzeba pruć i lutować, czy sprężarki klimy są takie same (nie chcę rozpinać klimy bo szkoda gazu). Czy magiel jest taki sam bo w V6 mam zamordowany.
Wszelkie info będzie pomocne |
_________________ 2.5V6 tiptronic |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-10-2019, 11:56
|
|
|
djc1985, wszystko będzie P&P. Przerzucasz silnik że skrzynią i kompletnym osprzętem oraz wiązką silnika z V6 i ECU silnika i skrzyni biegów, do tego wiadomo wybierak biegów z linką i licznik. Wiązka silnika jest odpinana w kabinie, więc ją tam odpinasz i przekładasz z silnikiem. Do tego montujesz cały układ wydechowy z V6 i po robocie. O takich elementach jak "duży" pedał hamulca z A/T nie trzeba wspominać. Nie jestem tylko pewien czy trzeba też wymienić lewą boczną wiązkę silnika, bo prawej na pewno nie trzeba, no chyba, że w 2,0 nie masz tempomatu, a jak masz go w manualu to na pewno nie masz, więc prawa wiązka też do wymiany, a Ca za tym idzie wiązka główna pod deską rozdzielczą i tą mała pod deską idącą do licznika. Do tego taśma SRS pod kierownicą i manetka oraz sterownik tempomatu pod deską i siłownik pod maską przy prawym kielichu. |
|
|
|
 |
djc1985
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 23 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 07-10-2019, 11:59
|
|
|
Dzięki za info. A klima i piasty, które chłodnice do wymiany a które zostają? |
_________________ 2.5V6 tiptronic |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-10-2019, 15:17
|
|
|
Tak jak pisałem osprzęt silnika do wymiany na ten z V6, co do klimy to sprężarka i gruba rurka od sprężarki do parownika. Reszta jest identyczna, włącznie z chłodnicą klimy. Chłodnice wody warto wymienić na tą z V6, bo jest grubsza, w 2,0 ma 16 mm grubości, w 2,5 aż 25 mm. Piasty, łożyska itd. wszystko jest identyczne i zostaje. |
|
|
|
 |
djc1985
Nowy Forumowicz
Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 23 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 07-10-2019, 15:20
|
|
|
Ok. Dzięki wielkie. Jak już się za to zabiorę to zdam relację dla potomnych
[ Dodano: 19-12-2019, 20:00 ]
No i niestety moja przekładka nie dojdzie do skutku. W ea5 skończył się motor. Samobójstwo popełniły 2 panewki korbowodowe, jedna pociągnęła za sobą czop wału. Naprawa jest raczej nieopłacalna Trzeba chyba kupić kolejnego gala. |
_________________ 2.5V6 tiptronic |
|
|
|
 |
|