Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAx 97-04] Galant 2,5 V6 - swap silnika i osprzętu do 2.0
Autor Wiadomość
parian 
Forumowicz

Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 217
Skąd: Police
Wysłany: 21-07-2016, 14:15   [EAx 97-04] Galant 2,5 V6 - swap silnika i osprzętu do 2.0

No i stało się, pani wjechała w tył mojego Galanta, auto raczej nie nadaje się do naprawy.
Mam ciśnienie na zakup nowego auta, ale znaleźć 2,5v6 w takiej wersji to ciężki temat. Ale jest dość spory wybór w 2,0. W związku z powyższym zaświeciła się żaróweczka: zakup 2,0 i swap wszystkiego co dobre z mojego v6. A dobrego jest dużo, bo auto ma nowy rozrząd, nowe LPG, nowy olej w skrzyni, częściowo nowy zawias, nowe felgi i opony...

Mam więc 2 pytania: czy się da i jakie są przewidywane koszty (łącznie z przekładką środka).
Szkoda, że szyberdachu nie da się przełożyć...
_________________
To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-07-2016, 19:52   

parian, dobry pomysł. Nie ma żadnego problemu z przekładką silnika i skrzyni biegów, a przekładka kompletnego wnętrza to max. 0,5 dnia.
Co do szyberdachu to akurat wersje 2,0 miały go częściej niż V6, nie wiedzieć czemu. Przekładka szyberdachu to dla dobrego blacharza też żaden problem :wink:
 
 
parian 
Forumowicz

Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 217
Skąd: Police
Wysłany: 22-07-2016, 10:39   

Rzeczoznawca z pzu podsunął mi jeszcze wariant z przekładką anglika. Znaczy moja technika i środek do budy anglika ;] Muszę jeszcze przekonać żonę - ona jechała i misiek chyba źle się jej kojarzy :/
Ja bym go raczej nie zmieniał, raz, że nie chce mi się znowu bawić w szukanie samochodu, a dwa, że tym autem naprawdę dobrze się jeździ. Jako zastępcze dostałem 2 miesięczne A4 w TDI z DSG i nie mogę się w nim odnaleźć ;p
_________________
To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-07-2016, 22:09   

parian napisał/a:
Rzeczoznawca z pzu podsunął mi jeszcze wariant z przekładką anglika. Znaczy moja technika i środek do budy anglika ;]
Ten rzeczoznawca nei ma bladego pojęcia ile pracy wymaga przekładka Galanta RHD-->LHD, gdyby to była jakas perełka z napedem na cztery lapy, turbodoładowanym motorem, to by sie można pokusić, w tym wypadku to jednak gra nie warta swieczki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
parian 
Forumowicz

Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 217
Skąd: Police
Wysłany: 26-07-2016, 15:09   

Tak czy inaczej misiek chyba nie będzie naprawiany. Moja piękniejsza połowa stwierdziła, że będzie się jej źle kojarzył :(
Dziękuję za podpowiedzi i sugestie.
_________________
To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-09-2016, 12:06   

Czy wiązki elektryczne są takie same w 2.0 jak i 2.5?

[ Dodano: 22-09-2016, 12:08 ]
Dobra, znalazłem potrzebne tematy:
http://forum.mitsumaniaki...t=30603&start=0

http://forum.mitsumaniaki...t=30603&start=0
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-09-2016, 15:08   

Marcino napisał/a:
Czy wiązki elektryczne są takie same w 2.0 jak i 2.5?
Boczne w komorze silnika, wiązka od ABS-u i wiązki w progach są takie same. Wiązka silnika i skrzyni biegów jest oczywiście inna.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-09-2016, 15:13   

Waham się cały czas czy brać to 2.0....
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-09-2016, 21:21   

Marcino napisał/a:
Waham się cały czas czy brać to 2.0....
Jak blacha zdrowa to tylko brać.
 
 
djc1985 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 23
Skąd: Gryfice
Wysłany: 07-10-2019, 09:11   

Witam. A ja trochę odświeżę kotleta. Mam 2 gale, 2.0 manual oraz 2.5 automat. Niestety w 2.5 mam budę w stanie skupienia słabym, 2.0 trzyma się kupy i chciałbym przewalić do niego motor że skrzynią. Roczniki te same (99), oba kombi. Co trzeba przerzucić, czy piasty będą te same, czy wiązka silnika jest dopinana czy trzeba pruć i lutować, czy sprężarki klimy są takie same (nie chcę rozpinać klimy bo szkoda gazu). Czy magiel jest taki sam bo w V6 mam zamordowany.
Wszelkie info będzie pomocne
_________________
2.5V6 tiptronic
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-10-2019, 11:56   

djc1985, wszystko będzie P&P. Przerzucasz silnik że skrzynią i kompletnym osprzętem oraz wiązką silnika z V6 i ECU silnika i skrzyni biegów, do tego wiadomo wybierak biegów z linką i licznik. Wiązka silnika jest odpinana w kabinie, więc ją tam odpinasz i przekładasz z silnikiem. Do tego montujesz cały układ wydechowy z V6 i po robocie. O takich elementach jak "duży" pedał hamulca z A/T nie trzeba wspominać. Nie jestem tylko pewien czy trzeba też wymienić lewą boczną wiązkę silnika, bo prawej na pewno nie trzeba, no chyba, że w 2,0 nie masz tempomatu, a jak masz go w manualu to na pewno nie masz, więc prawa wiązka też do wymiany, a Ca za tym idzie wiązka główna pod deską rozdzielczą i tą mała pod deską idącą do licznika. Do tego taśma SRS pod kierownicą i manetka oraz sterownik tempomatu pod deską i siłownik pod maską przy prawym kielichu.
 
 
djc1985 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 23
Skąd: Gryfice
Wysłany: 07-10-2019, 11:59   

Dzięki za info. A klima i piasty, które chłodnice do wymiany a które zostają?
_________________
2.5V6 tiptronic
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-10-2019, 15:17   

Tak jak pisałem osprzęt silnika do wymiany na ten z V6, co do klimy to sprężarka i gruba rurka od sprężarki do parownika. Reszta jest identyczna, włącznie z chłodnicą klimy. Chłodnice wody warto wymienić na tą z V6, bo jest grubsza, w 2,0 ma 16 mm grubości, w 2,5 aż 25 mm. Piasty, łożyska itd. wszystko jest identyczne i zostaje.
 
 
djc1985 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 23
Skąd: Gryfice
Wysłany: 07-10-2019, 15:20   

Ok. Dzięki wielkie. Jak już się za to zabiorę to zdam relację dla potomnych

[ Dodano: 19-12-2019, 20:00 ]
No i niestety moja przekładka nie dojdzie do skutku. W ea5 skończył się motor. Samobójstwo popełniły 2 panewki korbowodowe, jedna pociągnęła za sobą czop wału. Naprawa jest raczej nieopłacalna :cry: Trzeba chyba kupić kolejnego gala.
_________________
2.5V6 tiptronic
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.