Wymiana turbinki na większą?? |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz-czeki [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2007, 21:34 Wymiana turbinki na większą??
|
|
|
Chciałbym podkręcić troszkę moc w mojej Carismie. Mam, 115KM. Sam tuning elektroniczny da raptem z 20-30KM. Chciałbym więcej. Od czego można pod pasować większą turbinę do tego silnika???? |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2007, 22:16
|
|
|
No zależy kto Ci robi tego wirusa. Ja swoją zrobiłem na prawie 150 KM i uwierz mi że więcej nie trzeba a dopasowanie i wymiana turbiny na większą da niewiele więcej mocy a koszt znaczny. Poza tym za jeszcze większą mocą idzie wymiana sprzęgła, większe ryzyko uszkodzenia dwumasówki. Należałoby też pomyśleć o zawieszeniu i hamulcach bo już w swojej Cari w pewnych sytuacjach mam wrażenie że osiągają granice możliwości.
Jeżeli nie jest Ci zbyt daleko do Warszawki to zapraszam do mojego speca od chipowania myslę, że będziesz zadowolony. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
Mariusz-czeki [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2007, 22:57
|
|
|
A ile cię to kosztowało? Bo przyrost mocy całkiem m fajny Kumpel ma Passata 1,9 130KM i zrobił z niego 195KM po wymianie turbinki i inc |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2007, 23:24
|
|
|
Miałem promocję .... ale i tak nie wychodzi drogo myślę że da się załatwić za ok. 1kzł. A co do TDI-ków to do nich jest cała plejada różnych turbin, wtrysków, IC i całego tego badziewia do podnoszenia mocy a do silnika renówki dostępność gratów jest o wiele gorsza i wszystko jest droższe. Moim zdaniem jedyna rada w Cari to dobry chip. Ten majster dysponuje hamownią Dynomet więc wszystko można sprawdzić przed i po robocie. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
kikan
Forumowicz

Auto: carisma 99r 1.8 gdi exe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 115 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 23-05-2007, 23:31
|
|
|
a czy do GDI ten kolega znalazlby jakis chip ? ile koni by doszlo do seryjnych 125?no i jaki koszt... |
_________________
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2007, 08:09
|
|
|
kikan napisał/a: | a czy do GDI ten kolega znalazlby jakis chip ? ile koni by doszlo do seryjnych 125?no i jaki koszt... |
napewno taniej wyjdzie tobie zmienic samochod |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24-05-2007, 15:09
|
|
|
kikan napisał/a: | ile koni by doszlo do seryjnych 125 |
mysle ze na 150 nie ma co liczyc. Wolnossace jednostki po z-chipowaniu nie daja sie podkrecic tak jak wersje z turbinami. Mysle ze w granicach (podkreslam mysle bo nie wiem) 10-moooze 15-20KM
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2007, 15:25
|
|
|
Robson86 napisał/a: | 10-moooze 15-20KM |
to by bylo prawie 20%
powaznie to wiecej mocy da zamkniecie szyb, wyrzuceniu gratow z bagaznika itd., niz montaz chipa do benzyny gdi. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24-05-2007, 15:59
|
|
|
arturro napisał/a: | to by bylo prawie 20% |
napisalem ze to moje przypuszczenie jest
ale gdzies czytalem ze do wolnossacego silnika montaz chipa dodaje jakies 5-15% (w zaleznosci od chipa)
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-05-2007, 20:27
|
|
|
Do wolnossącej benzyny/diesla koszt chip-tuningu przewyższa wszelkie efekty bo i tak będą znikome. Producenci wolnossących jednostek zwykle już maja je wystarczająco zoptymalizowane by udało się coś uzyskać a jeśli już to ułamkowe przyrosty mocy/momentu. To jest opłacalne tylko w przypadku turbawki i najlepiej z ruchomymi kierownicami tak po stronie spalin jak i po stronie dolotu bo w większości przypadków polega na zwiększeniu doładowania i ilości wtryskiwanego paliwa a zatem mocy/momentu uzyskiwanego z pojemności silnika. Ot i cała filozofia chip-tunerów. Kolejny krok to zmiany głowicy, wałków itp. itd ale to już tuning mechaniczny. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Mariusz-czeki [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2007, 21:01
|
|
|
przemyślę bo to dobra propozycja. A gdzie dokładniej w Wawie robą takie cudeńka? No i ile ci pali teraz???? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-05-2007, 21:10
|
|
|
Zwykle przy oszczędnym operowaniu pedałem gazu niewiele się zmienia bo teraz tak zmieniają mapy paliwowe i doładowanie by podbić je od pewnej prędkości obrotowej anie w całym zakresie np. do 3tyś auto zachowuje się jak fabryczne a powyżej zwiększaja doładowanie i ilość paliwa. Jeżdżąc normalnie nic się nie zmienia ale przy depnięciu... odjazd i wir w baku |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-05-2007, 23:07
|
|
|
Warsztat jest w okolicach Okęcia ale jeżeli się zdecydujesz- napisz na PW- to dobrze by było, abym Cię wprowadził, zawsze będzie trochę taniej. A co do spalania paliwa to najpierw było ok. 0,5-0,7l większe bo cieszyłem się jak indianin szkiełkiem i ciągle prostowałem sandał, potem jak sie oswoiłem z autem to nawet nieznacznie spadło w stosunku do średnich przed chipem. Obecnie wychodzi mi do 7 litrów po mieście z klimą a jeżdżę dość dynamicznie ( oczywiście komputer pokazuje ok 0,5 litra więcej) |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
|