Przesunięty przez: Hubeeert 08-06-2007, 20:54 |
IAT (err. 13) Hyundai Sonata 4G63 2.0i 8V |
Autor |
Wiadomość |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 25-11-2006, 11:04 IAT (err. 13) Hyundai Sonata 4G63 2.0i 8V
|
|
|
Witajce.
Drazni mnie ciagle pojawiajacy sie blad 13( czujnik temp powietrza) mam 2 przeplywomierze i na jednym i na drugim wyskakuje ten sam blad.
Jak zresetuje kompa i odpale auto to dopiero po ok 5 km Pojawia sie ten blad ale auto zachowuje sie jak przed wystapieniem bledu.
Czujnik ten przemierzylem miernikiem w roznych temp. i wskazywal dobre parametry(rezystancje).
Mam jeszcze problem z wchodzeniem na obroty przy zimnym silniku. Gdy dodam gwaltownie gazu to przydusi sie lekko i dopiero sie zwija.
Na cieplym silniku tez to wystepuje ale przydlawienie jest mniejsze.
Przy stopniowym dodawaniu gazu( powolnym) przydlawienie nie wystepuje.
Dodam ze mam LPG tradycyjny BLOS bez klapy antystrzalowej .
Prosze o pomoc:) |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
Ostatnio zmieniony przez Karol208 23-05-2007, 21:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2006, 11:07
|
|
|
rezystancje zmierzyles tej czesci czujnika ktora podaje tylko temperature zasysanego powietrza, faktyczne dobre dzialanie przeplywki jest trudne do stwierdzenia.
polecam podlaczyc sie pod Palma i sprawdzic wartosc M(ass)A(ir)F(low)S(ensora) - przy jalowych obrotach powinno wynosic ok 50Hz
edit - moj blad- 13 jest od czujnika temp... |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 23-05-2007, 21:31
|
|
|
Dalej nurtuje mnie ten problem.
Dodam ze przy jezdzie z podlaczonym palmem temp. powietrza jest ok do momentu osiagniecia normalnej temp silnika gdy jade na V biegu tak ok 100km/h. Przy obciazeniu ,,przyspieszaniu'' tak do 150km/h temp szybko zmienia swoje wartosci z dodatnich na ujemne (max -59C ) gdy obroty sie ustabilizuja przy tej predkosci to temp. powietrza wraca do normy. Przy obciazeniach na nizszych biegach nie wystepuja skoki temp.
Jesli ktos by byl chetny pomoc to moge wyslac loga z palma.
Przewody od przeplywki do ecu maja opor mniej niz 1om i sa drozne nie maja przebicia. Sytuacja wystepuje na 2 przeplywkach |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-05-2007, 22:12
|
|
|
Uszkodzenie leży po stronie ECU - naprawialem podobny przypadek |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 24-05-2007, 20:49
|
|
|
Dziwne ze wkladalem wczesniej drugie ECU i tez walilo mi blad 13 . Teraz nie wloze tego drugiego ecu bo je sprzedałem. Czy to wina ECU czy mozliwe zeby drugie ECU bylo tez uszkodzone??
Idziwne ze auto na Pb ma opozniona reakcje na dodanie gazu ok. Na lpg lepiej wchodzi na obroty.
[ Dodano: 07-06-2007, 21:30 ]
Bartek napisał/a: | Uszkodzenie leży po stronie ECU - naprawialem podobny przypadek |
Bartku jak sie z toba skontaktowac bo pisze ale bez rezultatow.
Moze jakis inny fachowiec od ECU poradzil by sobie z moim ECU (jesli sa tacy ) |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
|