Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka oleju/adaptery do tarcz o większej średnicy
Autor Wiadomość
Semien 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 6
Skąd: Bochnia
  Wysłany: 12-10-2019, 00:03   Kontrolka oleju/adaptery do tarcz o większej średnicy

Witam.
1. Miałem dziś dość dziwną sytuację. Po prawie godzinnej jeździe w korkach przy którymś z kolei zatrzymaniu się, zapaliła się na ok. 2 sekundy kontrolka oleju, a raczej bardziej było to migotanie i auto prawie zgasło (zafalowanie obrotów i przerywana praca silnika). Później przez następną godzinę mimo że dalej w korkach sytuacja się nie powtórzyła. Stąd moje pytanie co mogło to spowodować i czy muszę się zainteresować w wymianie czegoś: pompy/czujnika? Olej oczywiście jest, a auto może na 7 tysięcy kilometrów weźmie oleju 1/4 między maksem, a minimum na bagnecie, a ostatnio po 5 tysiącach od wymiany kapkę dolałem. Sprawdzałem przed wyruszeniem w trasę po pokonaniu 700 metrów był idealnie między maksem a minimum. Po zatrzymaniu się po tej sytuacji prawie maks. Czasem na zimnym silniku jest minimum, czasem w połowie, ale może to być spowodowane nierównym terenem w moim blaszaku. Jedynie to, że przed tym zdarzeniem przejechałem z dość dużą prędkością po kałużach. Czy ktoś się orientuje co się stało?
2. Ze względu, iż nie czuję się bezpiecznie na autostradzie z tymi hamulcami myślę, aby wrzucić tarcze większej średnicy. Oczywiście jestem przygotowany na to, iż trzeba wymienić pompę, zaciski, itd. Z tego co wyczytałem na forum to, że nie muszę zmieniać piast, aby dać tarcze z Lancera, bo pasują tarcze od ASX, Outlandera czy Space Stara. Jednak problem pojawia się przy jarzmie, a raczej przy mocowaniach, aby nowe zaciski pasowały do starych mocowań i potrzebne są jakieś adaptery. Przeszukałem internet i nawet w Big Brake Kitach nie znalazłem informacji o nich, a taki zestaw przekracza budżet, który chcę na to przeznaczyć. Czy ktoś mógłby podratować i powiedzieć, gdzie mogę coś takiego znaleźć (rysunek, aby dać do wycięcia) lub zakupić?
_________________
'99 Galant EA5A - 6A13 SOHC 2.5
'98 Galant EA6W - 4D68T SOHC 2.0
'15 Yaris 1.0
'00 Vectra 1.6
'93 Civic EG3 - D13B2 SOHC 1.3
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-10-2019, 07:07   

W sprawie kontrolki oleju najlepszym wyjściem jest sprawdzenie ciśnienia oleju zegarem wkręconym w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Na forum było już kilka tematów o zapalającej się kontrolce i przeważnie winny był czujnik ale jednak zawsze lepiej dla pewności sprawdzić jakie faktycznie jest ciśnienia aby nie uwalić silnika. Z tym chwilowym zafalowaniem obrotów to troszkę dziwne, nie miałeś nigdy problemu z kręceniem rozrusznikiem czy w ogóle z odpalaniem? Może warto przeczyścić główną masę po między akumulatorem, karoserią i silnikiem bo szczególnie w leciwych autach połączenia lubią korodować i przy braku masy mogą dziać się takie dziwne rzeczy.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-10-2019, 08:19   

Co do hamulców to zmieniasz przednie zwrotnice na przedliftowe z mniejszym rozstawem otworów na jarzma zacisków i montujesz P&P zaciski dwutłoczkowe z Outlandera i do nich tarcze 294/24 mm lub jednotłoczkowe z ASX i do nich tarcze 294/26 mm. Żadne adaptery nie są potrzebne. Oczywiście tarcze musisz przewiercić na rozstaw 4x114,3
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 12-10-2019, 09:09   

Wymień czujnik i po problemie, pewnie zaświeciła bo auto ci przygasło. Wywal korektor siły hamowania i hamulce są zajebiste ale szybko się grzeją.
 
 
Semien 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 6
Skąd: Bochnia
Wysłany: 12-10-2019, 10:36   

Ok, dzięki za pomoc, oddam do sprawdzenia. Nie nie ma żadnych problemów z odpalaniem. Akumulator pokazuje 12,4-12,5 V, ale mogła jakieś spięcie spowodować ta woda z kałuż.
Tylko czy wywalenie korektora nie będzie powodowało jakichś problemów? I tak się grzeją jak głupie. Czy nacinane i nawiercane Tarcze EBC Turbo Grove nie pomogą? czy jednak lepiej iść w większą średnicę? Bo jak widzę bez dania mechanikom przerobionych elementów się tego nie podejmą. A co z tyłem?
_________________
'99 Galant EA5A - 6A13 SOHC 2.5
'98 Galant EA6W - 4D68T SOHC 2.0
'15 Yaris 1.0
'00 Vectra 1.6
'93 Civic EG3 - D13B2 SOHC 1.3
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-10-2019, 14:06   

Lepiej iść w większą średnicę tarcz i większe zaciski. Co do tyłu to tarczobębny wentylowane ze Space Wagona z lat 1998-2004 i zaciski też od niego. Wszystko pasuje P&P, ale tarczobębny oczywiście też trzeba nawiercić na rozstaw 4x114,3.
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 13-10-2019, 13:39   

Semien napisał/a:
Sprawdzałem przed wyruszeniem w trasę po pokonaniu 700 metrów był idealnie między maksem a minimum. Po zatrzymaniu się po tej sytuacji prawie maks.


Nigdy nie sprawdza się oleju w czasie pracy silnika i przez kilka-kilkanaście minut po zatrzymaniu, bo olej jest rozprowadzony po całym układzie smarowania a po wyłączeniu chwilę zajmuje, zanim spłynie znowu na dół do miski olejowej. Zwłaszcza, jeśli jest jeszcze zimny.
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 13-10-2019, 15:47   

Po 2000r nie było korektora. Rok jeżdże i jest ok. Hamulce z mercedesa w124 pasują ładnie, 4 tłoczek po zastosowania adapteru ale pod felgi konieczne dystanse, do tego tarcze z evo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.