Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Swap na VR4 + AWD
Autor Wiadomość
Mortal 
Nowy Forumowicz
Mortal

Auto: Galant Sedan '98 (EA5A 6A13)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 16-10-2019, 01:39   [EA5A/W 2.5] Swap na VR4 + AWD

Siema!

Ostatnio miałem okazję karnąć się galem VR4 i, powiem otwarcie, zakochałem się w tej mocy. Gdyby tylko kiera była po lewej... No właśnie.

Stąd moje pytanie. Czy ktoś z Was lub ktoś kogo znacie próbował swapnąć silnik w swoim galu na VR4? Jakieś doświadczenia, opinie, pomysły? Na pewno poza silnikiem należałoby też zrobić napęd AWD. Upadłem na głowę czy to jest do zrobienia? Ew jakieś inne pomysły na zwiększenie mocy? Ktoś próbował uturbić swojego gala?

Pozdro!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-10-2019, 09:13   

Wszystko da się zrobić, kwestia kasy, czasu i możliwości. Do przerobienia jest tunel środkowy, bo w zwykłym Galancie jest za wąski i nie pomieści układu wydechowego oraz wału napędowego. Poza tym tylny wózek zawieszenia w VR-4 jest zupełnie inny, większy i masywniejszy i 2 z 4 mocowań go do podłużnic są w innych miejscach, więc trzeba je przespawać. W Twoim przypadku do wymiany masz jeszcze wózek zawieszenia przedniego z przekładnią kierowniczą. Wózek może być żeliwny z VR-4 lub aluminiowy ze zwykłego Galanta po II lifcie, czyli po 07.2000 r. z przekładnią kierowniczą pod ten wózek, bo od Twojego nie będzie pasowała. Ogólnie, moim zdaniem, robota dla świra i to kumatego :mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-10-2019, 11:46   

To się robi odwrotnie - swapuje ścianę grodzionę z NA do VR4
To są 2 różne auta i jeśli chcesz zamieniać silnik to na pewno bez napędu na tył.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 16-10-2019, 20:51   

Mortal, upadłeś na głowę :mrgreen:
Kasy taczka, a masz dziwnego Galanta z napędem na ośkę.

Jedyne rozsądne wyjście to przekładka oryginału, ale tu już taczka kasy będzie mało.

Z tego co ostatnio liczyłem w tej chwili na Legnuma trzeba mieć 50tys i taniej już nie będzie...
 
 
Mortal 
Nowy Forumowicz
Mortal

Auto: Galant Sedan '98 (EA5A 6A13)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-10-2019, 21:01   

Hugo napisał/a:
Ogólnie, moim zdaniem, robota dla świra i to kumatego :mrgreen:


Dzięki za konkretne info! Osobiście jestem raczej laikiem jeśli chodzi o mechanikę, ale za to niezły ze mnie świr :lol:

Poruszam ten temat tylko dlatego, że mój przyjaciel jest mechanikiem "z powołania", a grzebanie przy Mitsubishi to jego największa pasja (sam ma pięknego Eclipsa). Gdy rozmawialiśmy o moim pomyśle to zadał jedno zasadnicze pytanie: "Biorąc pod uwagę HAJS i CZAS, co się bardziej opłaca: zakup Legnuma i przekładka, czy zakup i wstawienie silnika VR4 + AWD?"

Krzyzak napisał/a:
To są 2 różne auta i jeśli chcesz zamieniać silnik to na pewno bez napędu na tył.


Dlaczego bez napędu na tył?

mkm napisał/a:
Mortal, upadłeś na głowę :mrgreen:
(...)
Z tego co ostatnio liczyłem w tej chwili na Legnuma trzeba mieć 50tys i taniej już nie będzie...


No pewnie, że upadłem na głowę - i to nie pierwszy raz :rolleyes:
50k zakup Legnuma + przekładka?
Miałem nadzieję zamknąć się w 30k robiąc to na odwrót - w sesnie wstawienie VR4 do mojego gala i ew przeróbki (AWD, części zawieszenia).
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-10-2019, 07:59   

Sa w tym dziale tematy o przekładce Legnuma, takze w dziale wlasciwym dla legnuma je znajdziesz.
Ogólem przekładka to:
1. Wymiana sciany grodziowej, która jest asymetryczna i wiaze sie to z ingerowaniem w element podszybia na którym nabity jest VIN,
2. Tworzenie wymyslnych stalazy które pomieszcza wszystko tak aby to dzialalo
3. Przekładka napedów , elektryki, mechaniki oraz ingerencja w tunel i tylne podłuznice dla zamocowania wału, i wózka zawieszenia z bakiem

Te metody zostały opisane i przerobione przez forumowiczów

30tyś zł za vr-4 na gotowo LHD - do zrobienia ale daleko od ideału

Na miejscu kupisz Legnuma czy też vr-4 w okolicach 15tys żł Biorca musi być zdrowa baza, a takie auta coraz rzadsze i w cenie tez okolo 15tys zł

Wg mnie, skoro jest mozliwosc rejestracji aut z kierownica po prawej stronie, powinienes z tego skorzystac, spodoba sie bedziesz przekładał, nie to sprzedasz i po temacie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-10-2019, 17:50   

Mortal napisał/a:
Dlaczego bez napędu na tył?
podłoga jest inna - wał i tłumik muszą mieć miejsce
2 różne auta jak pisałem, ze zbieżną karoserią
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.