koło pasowe wału 1104A086 Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 150kM |
Autor |
Wiadomość |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-10-2019, 14:59 koło pasowe wału 1104A086 Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 150kM
|
|
|
Temat chyba pojawił się raz a dotyczy wycieku oleju z uszczelnienia wału po stronie zewnętrznej - pasażera. Wymiana uszczelnienia nie przyniosła pożądanego rezultatu a po roku wyciek jest na tyle duży że przepracowany olej jest rozbryzgiwany prze koła pasowe i brudzi gródź, pompę ABS itd. Dodam, że atu ma obecnie przebieg ok. 270kkm, a że jest to jedyna dolegliwość i jestem zadowolony po przejechaniu nim ok 70ty km w 2 lata chcę go naprawić.
Jednym słowem postanowiłem dokonać wymiany wadliwego koła które wspólnie z uszczelniaczem odpowiada za wyciek oleju. Ale.... Aktualnie cena w ASO to ok 2400zł, a poza ASO koło nie jest dostępne w Polsce.
Dlatego postanowiłem je sprowadzić z zagranicy. Cena kusząca bo ok. 1100-1200 zł o ile celnicy nie zedrą skóry.
Próbował ktoś już sprowadzić nowe koło? |
Ostatnio zmieniony przez 5darek 18-10-2019, 18:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-10-2019, 17:53
|
|
|
5darek napisał/a: | uszczelnienia korbowodu po stronie zewnętrznej | musisz edytować bo korbowód to to:
nie ma on uszczelniacza
koło pasowe najczęściej jest na wale, napędza paski (stąd pasowe)
jeśli chodzi o uszczelniacz wału, kiedy wał ma rowek i każdy nowy przecieka to stosuje się wklejane tulejki i inny rozmiar uszczelniacza |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-10-2019, 18:17
|
|
|
dziękuję za korektę .... byłem nieco zmęczony pisząc ... nie mogę nie przyznać racji i przepraszam za wadliwy wpis
[ Dodano: 18-10-2019, 18:23 ]
wg mojej wiedzy w tym przypadku uszczelniacz ślizga się po kole pasowym, które dodatkowo z powodu działania oleju - w jego części gumowej - rozwulkanizowuje się
rozważałem jedną taką metodę chociaz uważam że tulejowanie koła pasowego z powierzchnią ślizgową o szerokości 6mm
szukałem też uszczelniacza z mniejszą od oryginalnego średnicą 70x85x6
niestety jeśli nawet namierzyłem średnicę uszczelniacza poniżej 70mm to jego grubość 10mm uniemożliwia montaż |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-10-2019, 13:28
|
|
|
Może się mylę ale uważam, że za wyciek oleju pod kołem pasowym wału odpowiada simering 1052B061 wraz z kołem pasowym, które z czasem się wyciera i rozwulkanizuje. Dlatego podjąłem decyzję o wymianie obu elementów na nowe.
Rozważałem przetoczenie powierzchni ślizgowej koła lub tulejowanie, ale....
Właśnie ale jest problem z dobraniem uszczelniacza z zachowaniem pozostałych dwóch wymiarów ......x85x6. Trafiają się uszczelnienia ale z reguły szersze 8mm. Myślałem że znajdę nieco ciaśniejszy uszczelniacz np. 69,5x85x6 przy tym odporny na ole ale niestety wybór jest mocno ograniczony
Dlatego jak wyżej wymieniam oba elementy
Szacuję koszt całkowity na 1300zł
Wkrótce się okaże |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-10-2019, 20:38
|
|
|
Zapewne właśnie lepiej znasz ten silnik ode mnie - bo ja jestem przyzwyczajony do uszczelniaczy pod kołem zębatym rozrządu, zaraz za blokiem silnika
na to przychodzi obudowa i dopiero wtedy koła pasowe
a ten silnik (4N1x jak myślę) ma pewnie łańcuch i to obudowa posiada uszczelniacz i jest z aluminium
jeśli - jak piszesz - problem jest taki, że uszczelniacz się obraca, to jest to kwestia obudowy a nie wału, widać to ona jest za szeroka
koło pasowe potrafi się rozwulkanizować samo z siebie, od wieku a nie oleju (były silniki od PSA, też diesle i one tam koło się rozwalało niemal regularnie co 60kkm) |
|
|
|
 |
PTE
Forumowicz

Auto: był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017 Posty: 59 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-10-2019, 22:35
|
|
|
Dawno temu miałem problem z wyciekiem oleju z silnika przez uszczelniacz od strony koła zamachowego. Po wyjęciu silnika okazało się, że uszkodzony uszczelniacz wyżłobił rowek w powierzchni ślizgowej koła. Zabrałem koło do tokarza, ten zebrał materiał, nabił tuleję i dotoczył powierzchnię do oryginalnej średnicy, a na koniec całość wyważył. Może i Tobie się uda. |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-10-2019, 10:19
|
|
|
uszczelniacz zamontowany jest na obudowie łańcuch i się nie obraca... siedzi ciasno... był już wymieniany w zeszłym roku przy przebiegu ok. 240tys.km, a auto ma 270tys. km przebiegu niemniej poza tą usterką wszystko jest ok.
Nie wiem czy jest sens przetaczać koło pasowe i je tulejować (mogę to mieć za free)bo koło już w zeszłym roku puchło (rozwulkanizowywało się) więc jeśli nawet uda się uzyskać rewelacyjnie wypolerowaną powierzchnie ślizgową to nie wiadomo jak długo koło popracuje. Luzy pomiędzy kołem a obudową łańcucha są niewielkie a rozwulkanizowane koło będzie się poddawało naprężeniom i uderzało o obudowę. Finalnie szkód może być dożo a oszczędności niewielkie. |
|
|
|
 |
PTE
Forumowicz

Auto: był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017 Posty: 59 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-10-2019, 15:19
|
|
|
5darek napisał/a: | (...) Nie wiem czy jest sens przetaczać koło pasowe i je tulejować (mogę to mieć za free)bo koło już w zeszłym roku puchło (rozwulkanizowywało się) więc jeśli nawet uda się uzyskać rewelacyjnie wypolerowaną powierzchnie ślizgową to nie wiadomo jak długo koło popracuje. (...). |
To faktycznie zmienia postać rzeczy. |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-10-2019, 17:06
|
|
|
Miałem na myśli darmową naprawę. Koło kosztuje w ASO 2400 ale chyba uda mi się sprowadzic nowe za 1200. Wątek założyłem bardziej z myślą o wymianie informacji tzn gdzie na jakiej stronie internetowej można kupic znacząco taniej oryginalne części. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-10-2019, 17:13
|
|
|
5darek napisał/a: | Wątek założyłem bardziej z myślą o wymianie informacji tzn gdzie na jakiej stronie internetowej można kupic znacząco taniej oryginalne części. |
http://japancars.ru/ |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-10-2019, 17:24
|
|
|
Znam i to koszt ok 1400 + cło
Wydaje mi się że w tym przypadku znalazłem tańsze źródło 840zł + 240zł przesyłka+cło.
Jak się uda podzielę się wiedzą
[ Dodano: 25-10-2019, 07:00 ]
Dzisiaj otrzymam chyba kółeczko. Przyszło z Japonii i opuściło Urząd Celny..... zobaczymy jak je oclili
[ Dodano: 28-10-2019, 18:57 ]
koło odebrane całkowity koszt to 1390zł |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 29-10-2019, 10:06
|
|
|
[ Dodano: 28-10-2019, 18:57 ]
koło odebrane całkowity koszt to 1390zł[/quote]
śledzę wątek bo po sobotnim przeglądzie w Aso Aurokrak zauważyli że puszcza niewiele oleju właśnie na tym uszczelniaczu, mam Lancera ale silnik taki sam !.8 DiD i po 9 latach nic nie musiałem robić prócz regularnych Serwisów, dlatego udany samochód, Na przeglądzie umyli to stare zabrudzenie oleju i za miesiąc sprawdzę czy nowe wycieki się pojawiły czy nie.
Ale ten defekt to na razie chyba jedyny charakterystyczny dla tego silnika z moich obserwacji,
Możesz sie podzielić źródłem, gdzie kupowałeś koło ? i czy razem z uszczelniaczem ? |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-10-2019, 11:10
|
|
|
Kupiłem na amayama.com
Cena całkowita zalezy od kosztów wysyłki
Myślę że najtaniej można kupic za ok 950zl wysyłką plus ok 250zł opłat w celnym
Uszczelniacz Victor Reinz kupiony na allegro za 46zł
Rik temu sączyło się delikatnie, po przejechaniu 40tys km od wymiany uszczelniacza prawie się nieomal leje. Jest mokro na wahaczu i grodzi wiec zdecydowałem się wymienić i koło i uszczelniacz
pierwsze oględziny potwierdziły zasadność wymiany.... olej niemal rozpuścił pasek PK (wymieniony w zeszłym roku), wszędzie poprzyklejany piasek z olejem.... olej na elementach gumowych zawieszenia i osłonie przegubu po prawej stronie.... niedługo się okaże czy te elementy przetrwają próbę czasu
[ Dodano: 30-10-2019, 21:59 ]
koło i uszczelniacz wymienione ... wibrujące koło zniszczyło uszczelnienie wału |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 22-08-2021, 20:24
|
|
|
5darek napisał/a: | Kupiłem na amayama.com
Cena całkowita zalezy od kosztów wysyłki
koło i uszczelniacz wymienione ... wibrujące koło zniszczyło uszczelnienie wału |
jak to uciebie wyglada po latach ? |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
|