Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
montaż odstraszacza kun Kemo M180
Autor Wiadomość
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-11-2019, 19:32   montaż odstraszacza kun Kemo M180

Noszę się z zamiarem zamontowania odstraszacza kun Kemo M180. Chciałbym zapytać forumowiczów o instrukcję montażu. Czy montować wprost do akumulatora?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-11-2019, 20:37   

Osobiście dał bym przekaźnik,co by nie działało podczas jazdy.
_________________

 
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-11-2019, 20:40   

pytam o praktyczne rozwiązanie, w szczególności dotyczące podłączenia pod terminal 15 (cokolwiek to znaczy) a nie hipotetyczne niesprawdzone
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-11-2019, 21:02   

5darek napisał/a:
pytam o praktyczne rozwiązanie, w szczególności dotyczące podłączenia pod terminal 15 (cokolwiek to znaczy) a nie hipotetyczne niesprawdzone

więc przeczytaj instrukcję dokładnie, i zastosuj się do jej zaleceń. Pobór prądu tego gówna jest znikomy, więc akumulatora nie rozładuje.
_________________

 
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-11-2019, 21:15   

właśnie dlatego pytam bo w instrukcji jest napisane, żeby podłączyć się pod terminal 15

PO CO WRZUCASZ NIC NIE WNOSZĄCE POSTY?????
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-11-2019, 23:42   

5darek napisał/a:
PO CO WRZUCASZ NIC NIE WNOSZĄCE POSTY?????

No to może przybliżę trochę mój nic nie wnoszący post :wink: który brzmi tak:
Osobiście dał bym przekaźnik,co by nie działało podczas jazdy.

Patrząc na budowę tego urządzenia, widać dokładnie, że posiada bezpiecznik. To ważne zabezpieczenie obwodu elektrycznego, którym niewątpliwie jest. Urządzenie ma odstraszać gryzonie podczas postoju auta, więc potrzebne jest napięcie nawet wtedy, kiedy zapłon auta jest odłączony. Takie napięcie jest podawane na pamięć ECU, zegarka, ewentualnie radia. Ale tam bym się nie wpinał z tego typu dziwnym urządzeniem.
Urządzenie nie musi działać podczas jazdy, więc warto sprawdzić, czy na owym terminalu 15 napięcie zanika po włączeniu zapłonu. Ale coś mi mówi, że ono tam będzie. Dla tego zaproponowałem montaż przekaźnika, który będzie odłączał urządzenie w trakcie pracy silnika.
Oczywiście nie musisz tego robić, i możesz podłączyć pod terminal 15, lub po prostu do akumulatora bo to jest bez znaczenia dla działania urządzenia. Tyle tylko, że będzie wtedy działało cały czas.
_________________

 
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-11-2019, 10:11   

OK ale nadal nie wiem jak znaleźć terminal 15 i to leżało u podstaw pytania już w pierwszym poście. Nadal nie znam odpowiedzi gdzie znajduje się terminal 15. Tak więc ten post tez nic nie wniósł.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-11-2019, 10:31   

https://bezpieczniki.net/mitsubishi-asx-2010-bezpieczniki-schemat/

Na pokrywie skrzynki bezpieczników też powinien być opis. Możliwe, że jest od spodu.
_________________

 
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-11-2019, 10:37   

Wybacz ale nie sądzę by chodziło o bezpieczniki nr 15 szyberdachu lub światła drogowego. Wg instrukcji w terminalu 15 pojawia się napięcie kiedy zapłon jest wyłączony a zanika kiedy jest włączony. Producent chcąc wydłużyć żywność urządzenia (poprzez skrócenie jego pracy- wyłączenie w czasie jazdy) zaleca taki sposób podłączenia. Dlatego szukam odpowiedzi na pytanie jak podłączyć by system był aktywny tylko podczas parkowania.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-11-2019, 12:41   

5darek napisał/a:
nie sądzę by chodziło o bezpieczniki nr 15 szyberdachu lub światła drogowego

Na pewno nie.
Taką informację znalazłem:
Wskazówka! W większości samochodów po wyłączeniu silnika
„terminal 15” zostaje przełączony z plusa do masy. Jeżeli jest
tak w Państwa pojeździe to proszę połączyć kabel minusowy
odstraszacza nie z masą tylko z „terminalem 15”. W ten sposób
odstraszacz włączy się automatycznie po wyłączeniu silnika.
Podłączenie do „terminalu 15” powinno mieć miejsce aby
urządzenie pracowało tylko podczas parkowania. Na to niektórzy
klienci pytają mnie, gdzie znajduje się w ich aucie ta „terminal
15”? Otrzymaliśmy odpowiedź od rzeczoznawców, że według
norm europejskich znajduje się ona i jest oznaczona we wtyczce
do podłączenia radia samochodowego.

file:///C:/Users/jan12/Downloads/instrukcja-obslugi.pdf

Masz taką samą instrukcję ?

według tego co jest tam napisane, potrzebny jest kabel plusowy, który zmienia biegun po wyłączeniu zapłonu. Czyli plus urządzenia na stałe do napięcia :roll: po włączeniu będą dwa plusy :roll:
_________________

 
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-11-2019, 14:39   

tak i wiem, że mógłbym podłączyć wprost pod akumulator, ale podłączenie pod terminal 15 wydaje się bardziej racjonalne o ile jest możliwe i zadziała
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-11-2019, 16:06   

Terminal 15 jest oznaczeniem dla norm europejskich, więc w japońskich autach to chyba nie musi tak być.
Natomiast podłączenie radia powinno być takie samo, więc można by tam poszukać.
Jest tam na pewno jeden kabel który włącza radio po przekręceniu stacyjki. Pasowałoby sprawdzić, czy po wyłączeniu robi się z niego masa.
_________________

 
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-11-2019, 16:57   

wolałbym aby ktoś kto się zna lub tą operację wykonał wskazał rozwiązanie a najlepiej wrzucił foto podłączenia
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-11-2019, 17:25   

Jeśli nie czujesz się na siłach poszperać trochę w kablach, to może faktycznie lepiej zawierzyć elektrykowi :)

Z ciekawości, czy jakieś zwierzątka dobrały się do autka? czy tak bardziej zapobiegawczo chcesz to zastosować ?
_________________

 
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-11-2019, 17:43   

Są ślady "niemieckich kun", które pogryzły kable sondy lambda. Auto sprowadziłem w 2017 i nie pojawiały się nowe ślady. Wówczas kupiłem zestaw ale go nie zamontowałem. W związku z usterką uszczelniacza i koła pasowego komora po stronie pasażera była zabrudzona mgiełką przepracowanego oleju. Dlatego po wykonanej naprawie zdecydowałem się umyć komorę. Ponieważ w niedalekiej przyszłości auto będzie parkowane na wsi zamierzam profilaktycznie zamontować antykunę. Chyba lepiej zapobiegać niż naprawiać, tym bardziej że mam wszystko kupione.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.