Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Błąd przepustnicy
Autor Wiadomość
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 03-11-2019, 08:57   

wymienilem cala kompletna glowiczke z przepustnica gaszaca

ale tak zastanawiam sie nad tymi bledami i czy nie walnieta bedzie ta przepustnica a wlasciwie gruszka co tym steruje ktora znajduje sie w chlodnicy EGR z tylu silnika ?


ps.
jak powinna pracowac klapa gaszaca ?
po wylaczeniu stacyjki zamknac sie a po wlaczeniu otwiera sie ?
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 03-11-2019, 09:24   

Zamyka się na 3 sek i otwiera po przekreceniu kluczyka

[ Dodano: 03-11-2019, 09:24 ]
Odepnin wtyczkę, zamknij przepustnice, wepnij i zobacz czy się otwiera...
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 03-11-2019, 10:09   

dzieki
sprawdze to (bo nie sprawdzalem to przy wymianie :)

a ktos wspominal o bezpieczniku od klapy ?
ktory tobo patrze na spis i schemat skrzynki w komorze silnika i nic nie jest opisane o klapie
czyz by to byl bezpieczniknr 21 ( 10A cewka zaplonowa) lub 20( 10A ENG/Power)?

posprawdzalem dzis elektryke
bezpiecznik 21 jest nie czynny w mojej wersji (brak stycznika z 2 strony)
bezpiecznik 20 jest sprawny-gdy jego wyciagnelem i wlozylem to trykalo mi z tego rozdzielacza co jest kolo zbiorniczka plynu chlodzacego
wiec ok

przepustnica kolo chlodnicy spalin pracuje lekko,po odpaleniu przestawia sie wiec gruszka ok

kontrolka check engine raz nie zgasnie raz zgasnie a blad caly czas pokazuje ten P0488
wiec chyba do wymiany jest ten zawor z gruszka z przodu miedzy klapa gaszaca a kolektorem wdechowym

jutro sprawdze nr tej czesci i zamowie
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-11-2019, 12:18   

może egr do wymiany szkoda czasu ikasy na zabawy z egr ,zaślepić i zmienić program
_________________

 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 04-11-2019, 13:07   

akurat w BSY jest to prosto rozwiazane
prosty zawor EGR sterowany pneumatycznie przed kolektorem a nie jak inne silniki VW zawory kolo chlodniczki z sterowaniem elektrycznym
ja jego wymienie bo koszt to 100zl nowej czesci i zobacze co bedzie

u mnie ciezko znalezsc elektronika co by wylaczyl w programie sterowanie EGR bo poprostu nie maja programu
jak wiemy sterownik silnika jest inny niz w VW :twisted: (przekonstruowany przez malenkich skosnookich ludzi
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 05-11-2019, 19:38   

Eee gadasz ja mam normalnie wyłączony egr
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 05-11-2019, 19:47   

normalnie tzn. jak ?
zaslepka tylko ?

dzis wymienilem na nowy ten zawor
przy okazji sprawdzilem czy klapa gaszaca pracuje ale nic z tego
caly czas otwarta i nie zamyka sie po wylaczeniu stacyjki

ktos wspominal o bezpieczniku ale ktory to bo w/g spisu nie idzie jego zlokalizowac :evil:
jak sprawdzalem napiecie w pinach w kostce to na ktorysm jest 12V
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 06-11-2019, 08:26   

Jak sprawdziłeś? Pisałem jak sprawdzić, odpinasz wtyczkę, zamykasz ręką i znowu wpinasz , jak się otworzy to działa... Nie próbuj na wpiętej wtyczce bo paluszki może uwalić...

[ Dodano: 06-11-2019, 08:26 ]
Zaślepka plus wyłączony programowo...
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 06-11-2019, 15:44   

nie wiem gdzie odlaczyc programowo
ale jak by tylko zaslepke zalozyc to bedzie blad sie zapalal?

zastanawia mnie jaki czujnik odpowiada za blad EGR
przeciez jest tam prosty EGR,chlodnice spalin chyba( przepustnice ) wlacza z automata jak odpali sie silnik


jutro zobacze jak sie teraz bedzie zachowala kontorlka bo pojade w trase
teraz nieraz sie zapali chesk engine a nie raz nie jak zgasze silnik

przed zalozeniem nowego zaworu EGR silnik faktycznie byl slaby w srednich obrotach,szczegolnie jak temp nie chwycil a podczas przyspieszania jak by delikatnie szarpal
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
nightfly 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DiD 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 58
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 02-12-2019, 14:29   

kajos napisał/a:
nie wiem gdzie odlaczyc programowo
ale jak by tylko zaslepke zalozyc to bedzie blad sie zapalal?

Tak będzie
kajos napisał/a:
zastanawia mnie jaki czujnik odpowiada za blad EGR
przeciez jest tam prosty EGR,chlodnice spalin chyba( przepustnice ) wlacza z automata jak odpali sie silnik

Liczony jest przepływ powietrza przez przepływomierz, jak masz zamknięty EGR czyli bez spalin, silnik potrzebuje więcej normalnego (czystego) powietrza, które właśnie przelatuje przez przepływomierz. Komp to widzi, że jest większy przepływ powietrza niż powinien i wywala błąd.

kajos napisał/a:

przed zalozeniem nowego zaworu EGR silnik faktycznie byl slaby w srednich obrotach,szczegolnie jak temp nie chwycil a podczas przyspieszania jak by delikatnie szarpal

Miałem takie same objawy, po zaślepieniu i wyłączeniu programowo silnik jest żwawszy w niższym zakresie obrotów i zaczął mniej palić, po prostu nie musisz go tak dusić :)
Koszt zaślepienia, a wymiany prawie taki sam.
_________________
1. Kiedyś: Mitsubishi Galant Wagon 1997, 2.5 V6 24v 163KM
2. Kiedyś: Mitsubishi Outlander 2010, 2.0 DiD 140KM
3. Obecnie: Mitsubishi ASX Ralliart 2015, 2.2 DiD 150KM
4. Obecnie: Mitsubishi Eclipse Cross 2018, 1.5
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 02-12-2019, 17:10   

kajos napisał/a:
zastanawia mnie jaki czujnik odpowiada za blad EGR
przeciez jest tam prosty EGR,chlodnice spalin chyba( przepustnice ) wlacza z automata jak odpali sie silnik

Liczony jest przepływ powietrza przez przepływomierz, jak masz zamknięty EGR czyli bez spalin, silnik potrzebuje więcej normalnego (czystego) powietrza, które właśnie przelatuje przez przepływomierz. Komp to widzi, że jest większy przepływ powietrza niż powinien i wywala błąd.


to z twojego opisu wynika ze mam walniety przeplywomierz
bo mam wszystko wymienione (zawor EGR,klape gaszaca) i blad wywala
i nie ma roznicy w pracy silnika jak wykasuje bledy
nie raz na cieplym silniku po wykasowaniu bledu i zgaszeniu silnika a pozniej odpaleniu blad sie nie ukazuje :rolleyes:
 
 
nightfly 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DiD 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 58
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 04-12-2019, 14:47   

kajos napisał/a:
kajos napisał/a:
zastanawia mnie jaki czujnik odpowiada za blad EGR
przeciez jest tam prosty EGR,chlodnice spalin chyba( przepustnice ) wlacza z automata jak odpali sie silnik

Liczony jest przepływ powietrza przez przepływomierz, jak masz zamknięty EGR czyli bez spalin, silnik potrzebuje więcej normalnego (czystego) powietrza, które właśnie przelatuje przez przepływomierz. Komp to widzi, że jest większy przepływ powietrza niż powinien i wywala błąd.


to z twojego opisu wynika ze mam walniety przeplywomierz
bo mam wszystko wymienione (zawor EGR,klape gaszaca) i blad wywala
i nie ma roznicy w pracy silnika jak wykasuje bledy
nie raz na cieplym silniku po wykasowaniu bledu i zgaszeniu silnika a pozniej odpaleniu blad sie nie ukazuje :rolleyes:


To może spróbuj od kogoś z okolicy podmienić/pożyczyć na chwilę przepływomierz i zobaczysz czy to to, ewentualnie posprawdzaj kabel, wtyczkę od przepływki, może tylko coś nie łączy.
Lub jeszcze sprawdź przewód od podciśnienia co idzie do EGR czy nie ma gdzieś dziurki, albo się zluzował. Zresztą jak zdejmiesz z EGR przy włączonym silniku to powinno być w nim podciśnienie - zasysanie :D :shock:
_________________
1. Kiedyś: Mitsubishi Galant Wagon 1997, 2.5 V6 24v 163KM
2. Kiedyś: Mitsubishi Outlander 2010, 2.0 DiD 140KM
3. Obecnie: Mitsubishi ASX Ralliart 2015, 2.2 DiD 150KM
4. Obecnie: Mitsubishi Eclipse Cross 2018, 1.5
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 04-12-2019, 22:45   

przewody,wtyczki posprawdzane
wezyk jak i gruszka sprawdzona na wymienniku
zreszta po 3 min po zgaszeniu pierdzi mi przy rozdzielaczu wiec podcisnienie sprawne :P
nie mam skad podmienic przeplywaomierz
ale na poczatek spruboje jego przeczyscic moze :P
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
grzech_p 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2021
Posty: 2
Skąd: ddde
Wysłany: 22-03-2021, 19:05   

Dołączam do klubu.

Przy 240k km pojawił mi się zestaw błędów EGR i przepustnicy.
Jednocześnie zauważyłem że schodzi więcej oleju.
Dziś odpiąłem kabel odchodzący od odmy i nawet przy biegu jałowym pluło olejem.

Czyli pewnie pluty olej zgromadził się w EGR i w przepustnicy.

Dobrze rozumuję że pierwej spróbować naprawić Odmę (przeczyścić?) tak aby separator oleju działał sprawnie.
Potem przeczyścić EGR i przepustnicę mając nadzieję że pomoże?
 
 
mario24 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2021
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-05-2021, 00:49   

grzech_p napisał/a:
Dobrze rozumuję że pierwej spróbować naprawić Odmę (przeczyścić?) tak aby separator oleju działał sprawnie.
Potem przeczyścić EGR i przepustnicę mając nadzieję że pomoże?

Też chętnie się dowiem czy warto czyścic odmę bo napewno jej nie wymienię koszt ok 850zl.
EGR i przepustnice czyściłem w planach dobranie się do turbiny i kolektora dolotowego. Myślę że po takim czyszczeniu nie powinno być żadnych problemów z mocą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.