| [EA5A/W 2.5] 2,5V6 zgasł na ciepłym i już nie odpala | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | PIOTR_FOTO   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Cze 2011
 Posty: 152
 Skąd: Łuków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-11-2019, 08:53   [EA5A/W 2.5] 2,5V6 zgasł na ciepłym i już nie odpala |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich po dłuższej przerwie. Usterka wygląda następująco: wymieniałem przewody gazowe od listew do wtryskiwaczy. Odpaliłem auto bez problemu, silnik rozgrzał się na benzynie i przełączył się na LPG. Popracował około 5 min. na gazie i nagle zgasł. Wszelkie próby uruchomienia nie przyniosły rezultatu, zupełnie jakby było brak zapłonu. Zdjąłem kopułkę, grafit był całkowicie wytarty i na nim i na stykach na kopułce był biały nalot. Wymieniłem więc kopułkę i palec na nowy oryginalny i dalej to samo. Silnik nie "załapuje" nawet na chwilę. Iskra jest ale rzadko i nieregularnie. Świece mokre, czuć niespalone paliwo. Oto części, które sprawdziłem/wymieniłem:
 *kody błyskowe nie generują żadnych błędów
 *kopułka i palec rozdzielacza wymienione na nowe (jak wspomniałem wcześniej)
 *świece wymienione jakieś 2 miesiące temu na Beru
 *podmieniony na próbę czujnik położenia wału korbowego, sprawdzone napięcia na wtyczce i przebieg sygnału oscyloskopem, wszystko wygląda OK
 *sprawdzony czujnik GMP 1-go cylindra w aparacie zapłonowym poprzez sprawdzanie napięć we wtyczce i sygnału oscyloskopem - w normie wg danych
 *sprawdzone napięcia przy sterowniku - wszystko ok wg książki
 *sprawdzone rezystancje cewki i tu są pewne odchyłki od normy, np.: uzwojenie pierwotne ma oporność 0,85 Ohma (norma to 0,5-0,7), wtórne ok. 8 kilo Ohm (norma 9-13). Pozostałe napięcia i masy ok.
 *sprawdzone oporności przewodów zapłonowych - w normie
 
 Tyle zrobione, nie mam pomysłu co dalej. Obstawiam trzy rzeczy: mimo wszystko cewka lub moduł aparacie zapłonowym, bo tam jest taki tranzystor i nie mam pojęcia jak go sprawdzić lub sterownik silnika ECU.
 
 Jeżeli macie drodzy forumowicze jeszcze jakieś pomysły będę wdzięczny za rady
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | abdul   Forumowicz
 
  
 Auto: Laguna GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 02 Sie 2011
 Posty: 415
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-11-2019, 09:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wydaje mi się, że po prostu aparat zapłonowy padł. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-11-2019, 13:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | a sprawdziłeś czy w ogóle jest iskra? nawet nie musisz świecy wykręcać tylko jakąś starą włożyć i dotknąć do obudowy bo skoro czujnik wału daje dobre odczyty to wszystko wskazuje na cewkę
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek11   Mitsumaniak
 Yatsu~eku
 
 Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 122 razy
 Dołączył: 07 Lis 2007
 Posty: 11269
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-11-2019, 20:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PIOTR_FOTO napisał/a: |  	  | Iskra jest ale rzadko i nieregularnie. Świece mokre, czuć niespalone paliwo. Oto części, które sprawdziłem/wymieniłem: | 
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PIOTR_FOTO   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Cze 2011
 Posty: 152
 Skąd: Łuków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-11-2019, 09:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | abdul też podejrzewam aparat zapłonowy (czyli cewka+moduł+palec+kopułka). Kopułka i palec wymieniony, więc stawiam teraz na cewkę lub moduł. Wczoraj wymontowałem cewkę i sprawdzałem ją starym sposobem "na krótko". Iskra była bardzo słaba ale nie jestem do końca pewny tego testu czy on ma zastosowanie przy cewkach z układu zapłonowego z tranzystorem. Zamówiłem więc na próbę chiński zamiennik cewki NTY i wtedy zobaczę co dalej.
 Krzyzak tak jak wspominałem - iskra czy to w samochodzie czy to po zdemontowaniu jest bardzo słaba i nieregularna.
 Co ciekawe wyczytałem gdzieś na forum, że słaba iskra może być również spowodowana przez niedomagania modułu zapłonowego z tranzystorem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-11-2019, 11:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cewka zapłonowa padła. Standard. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PIOTR_FOTO   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Cze 2011
 Posty: 152
 Skąd: Łuków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-11-2019, 17:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hugo obyś miał rację. Nowa cewka w drodze.  Szkoda tylko, że to tani zamiennik. Nic lepszego nowego nie mogłem znaleźć. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-11-2019, 18:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ktoś mi pisał, że NTY pół roku wytrzymała. Generalnie robią dobre części i często je montuję - szczególnie, że nie zawsze jest alternatywa, ale cewkę polecam Mobilletron, takie 2 zamontowałem (w swoich autach) i działają po dziś dzień. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PIOTR_FOTO   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Cze 2011
 Posty: 152
 Skąd: Łuków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-11-2019, 08:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Krzyzak a wiesz gdzie można takie kupić? Bo ja znalazłem tylko na eBayu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-11-2019, 10:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem, udało mi się kupić jeszcze na Alle... za jakieś 230zł/sztuka. Ale to - jak pisałem - było parę lat temu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PIOTR_FOTO   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Cze 2011
 Posty: 152
 Skąd: Łuków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-11-2019, 12:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj przyszła cewka NTY. Wieczorem zobaczę, czy zakup był trafny. Tak wygląda: https://drive.google.com/file/d/1F8iAhWGW-hQWtGGfpLma0_Ah3gOqg4p3/view?usp=sharing
 (zamieszczam link, bo nie wiem jak wstawić zdjęcie z dysku google)
 
 [ Dodano: 21-11-2019, 08:38 ]
 Witam. Silnik odpalił. Po założeniu cewki iskra jest dużo mocniejsza i punk zapłonu wrócił na właściwą pozycję. Dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2019, 08:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oby chodziła jak najdłużej. |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PIOTR_FOTO   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.5V6 i PajeroII 3.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Cze 2011
 Posty: 152
 Skąd: Łuków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2019, 10:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Otóż to. Z tymi NTY podobno różnie bywa. W razie czego mam już namiar na MOBILETRONA, które zakładał do swoich aut Krzyzak. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2019, 12:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PIOTR_FOTO napisał/a: |  	  | W razie czego mam już namiar na MOBILETRONA | 
 Jak mozesz to mi wyslij namiary, boje się ze moja cewka moze to zrobic w kazdej chwili. Miewałem momenty ze poszarpywał na LPG rano. Albo ustało przez regulację albo to kwestia wilgoci i włąsnie ukłądu zapłonowego. Narazie garazuje.
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |