 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Auto śmiga ale tylko do połowy baku, potem trzeba |
Autor |
Wiadomość |
Sergiusz
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DID AT, IV DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 27-11-2019, 09:17 [3.2 DID] Auto śmiga ale tylko do połowy baku, potem trzeba
|
|
|
witam
Mam Pajero IV DID automat rocznik 2016
Auto jeździ super, przejechałem ponad 60 tys i żadnych problemów poza jednym.
Kiedy bak jest pełny samochód śmiga bez zastrzeżeń, dopiero przy połowie zbiornika to tak jakby na kilka sekund odcinało paliwo. Odpuszczam gaz i znowu jest ok. Samochód nie gaśnie
Ale w miarę jak paliwa robi się coraz mniej to niemoc występuje częściej i na dłuższą chwilę.
w końcu samochód by zgasł i nie odpali ( bo raz tak go udusiłem )
Teraz dolewam do pełna i znowu samochód pędzi jakby nic się nie stało.
Jeżdżę tak od ponad roku ale wcześniej występowało to przy 1/3 baku a teraz już przy połowie. Przejechałem w ten sposób 20 tys km.
Problem jest przy dłuższej jeździe bo samochód może odmówić posłuszeństwa w najmniej spodziewanym momencie.
Wymienione filtry paliwa i powietrza
Samochodem przeważnie śmigam autostradą tak od strzała 400 km z prędkością minimum 140 km a przeważnie 160 do 180 km/h
Wiem, że to nie jest samochód do takiem jazdy ale na razie na trasie sprawuje się znakomicie.
Ale może właśnie przez to zajeździłem jakąś pompę
proszę o pomoc
Sergiusz |
_________________ Sergiusz Ambroży |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 27-11-2019, 11:00 Re: Auto śmiga ale tylko do połowy baku, potem trzeba
|
|
|
Ale wymłodziłeś tytuł wątku
Sergiusz napisał/a: | witam
Mam Pajero IV DID automat rocznik 2016
Auto jeździ super, przejechałem ponad 60 tys i żadnych problemów poza jednym.
Kiedy bak jest pełny samochód śmiga bez zastrzeżeń, dopiero przy połowie zbiornika to tak jakby na kilka sekund odcinało paliwo. Odpuszczam gaz i znowu jest ok. Samochód nie gaśnie
Ale w miarę jak paliwa robi się coraz mniej to niemoc występuje częściej i na dłuższą chwilę.
w końcu samochód by zgasł i nie odpali ( bo raz tak go udusiłem ) |
Wygląda, jakby odpadł smok.
Cytat: | Teraz dolewam do pełna i znowu samochód pędzi jakby nic się nie stało.
(...)
Wymienione filtry paliwa i powietrza |
Przecie to nie ma nic do rzeczy.
Cytat: | Samochodem przeważnie śmigam autostradą tak od strzała 400 km z prędkością minimum 140 km a przeważnie 160 do 180 km/h
Wiem, że to nie jest samochód do takiem jazdy ale na razie na trasie sprawuje się znakomicie.
Ale może właśnie przez to zajeździłem jakąś pompę |
Jaką pompę?
Pomyśl - gdyby był problem z pompą, to poziom paliwa nie miałby tu nic do rzeczy.
Owszem, miała by miejsce taka sytuacja, ale w zasilaniu gaźnika tzw. "mamką" - ale to był system jeszcze przed II Wojną Światową.
Cytat: | proszę o pomoc
Sergiusz |
Zajrzyj do baku - wszystko wskazuje na to, że przewód pobierający paliwo jest za wysoko. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
Sergiusz
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DID AT, IV DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 28-11-2019, 08:54
|
|
|
witam
Tak na chłopski rozum pomyślałem, jak pompa ze studni kiedy jest za słaba to nie ciągnie z dużej głębokości.
Ja siedzę w branży budowlanej i mechanika samochodowa dla mnie trudny temat.
Ale jak mi kto powie gdzie co kręcić to czasem coś zrobię, zamówię nowe części, dziurkę zakleję, podwieszę na trytyki, kabelki połączę, itp
Kiedyś tam pod siedzenie tylne zaglądałem, żeby do zbiornika zajrzeć ale wychodzi na to, że i tak trzeba bak opuścić
Nie obejdzie się bez spuszczania paliwa i odkręcania zbiornika?
dziękuje
Sergiusz |
_________________ Sergiusz Ambroży |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 28-11-2019, 11:40
|
|
|
Sergiusz napisał/a: | witam
Tak na chłopski rozum pomyślałem, jak pompa ze studni kiedy jest za słaba to nie ciągnie z dużej głębokości. |
Praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan głąb!
Tu chodzi o ciśnienie hydrostatyczne i wysokość słupa wody ok. 10 metrów.
Absolutnie żadna pompa nie pociągnie wyżej, woda się zatrzyma i wytworzy się "próżnia".
Cytat: | Ja siedzę w branży budowlanej i mechanika samochodowa dla mnie trudny temat. |
To samo, co powyżej.
Jak masz u góry pompę, i przewód ssący do studni, a przewód ma dziurę - to dopóki dziura będzie nad wodą, to pompa będzie ciągnąć powietrze. Jak przewód opuścisz, aby dziura znalazła się pod wodą, to pompa pociągnie wodę.
Cytat: | Ale jak mi kto powie gdzie co kręcić to czasem coś zrobię, zamówię nowe części, dziurkę zakleję, podwieszę na trytyki, kabelki połączę, itp
Kiedyś tam pod siedzenie tylne zaglądałem, żeby do zbiornika zajrzeć ale wychodzi na to, że i tak trzeba bak opuścić
Nie obejdzie się bez spuszczania paliwa i odkręcania zbiornika?
|
Tu nie pomogę, tego autka nie znam.
Przykładowo w Pajero II wystarczy zdjąć dekiel z przewodami, do którego jest dostęp od bagażnika - nic nie trzeba demontować ani usuwać paliwa z baku. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
Sergiusz
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DID AT, IV DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 28-11-2019, 12:44
|
|
|
wykręciłem smoka
jedna blaszka
druga blaszka
trzecia blaszka
odłączyłem dwa przewody paliwowe i wychodzi cały smok
tak zawalony syfem, że nie dziwne, że paliwa nie ciągnie
dziękuje za pomoc
czyli paliwo z największej stacji paliwowej w Polsce to syf
pozdrawiam
Sergiusz |
_________________ Sergiusz Ambroży |
|
|
|
 |
KrzysiekC
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 75 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-11-2019, 10:07
|
|
|
Paliwo nie tylko w Polsce jest zanieczyszczone.
To jest problem powiedział bym Europejski.
Powinieneś jeszcze sprawdzić na kompie jak zachowuje się czujnik SCV, czy ma prawidłowe wartości po takim zabiegu. |
_________________ Krzysiek CarMitsu |
|
|
|
 |
Sergiusz
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 DID AT, IV DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 29-11-2019, 16:07
|
|
|
przyszedł filtr paliwa do zbiornika.
sprawnie z Carmontu w 24 godziny
wymieniłem i od razu samochód lepiej odpala
dziękuję wszystkim za pomoc
Sergiusz |
_________________ Sergiusz Ambroży |
|
|
|
 |
Empire
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 11-12-2019, 09:09
|
|
|
Sergiusz napisał/a: | wykręciłem smoka
jedna blaszka
druga blaszka
trzecia blaszka
|
Hej Sergiusz, czy mógłbyś trochę opisać jak się do tego dostać ?
Mam podobne objawy i chciałbym spróbować samodzielnie oczyścić.
Nie znam się na mechanice i zastanawiam się czy sam to ogarnę czy lepiej szukać fachowca
Dzięki. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-01-2020, 11:40
|
|
|
Sergiusz napisał/a: | przyszedł filtr paliwa do zbiornika.
sprawnie z Carmontu w 24 godziny
wymieniłem i od razu samochód lepiej odpala
dziękuję wszystkim za pomoc
Sergiusz |
My też dziękujemy |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|