Webasto / DEFA |
Autor |
Wiadomość |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-12-2019, 12:24 Webasto / DEFA
|
|
|
Witajcie,
czy ktoś z Was dokładał WEBASTO w OIII?
Pomijam cenę w ASO - około 5.000zł.
Proszę o opinię od posiadaczy , lub osób które temat zgłębiły - ale się nie zdecydowały |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Brodzins 10-12-2019, 16:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PAW99
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2019
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2019 Posty: 14 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-12-2019, 22:27
|
|
|
Witam
tez jestem ciekaw opini na ten temat. |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-12-2019, 07:32
|
|
|
Zimno rano w aucie więc czekamy na informacje |
_________________
 |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
|
|
|
 |
out2016
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 5 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 03-12-2019, 09:35
|
|
|
Ogrzewanie postojowe fajna sprawa, ale powinno być montowane tylko w wyspecjalizowanym warsztacie. Czołowi producenci ( Webasto i Eberspacher ) mają dokładne instrukcje montażu do konkretnego modelu, wynika to przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa i możliwości podłączenia. Dodatkowo może się okazać ( tutaj powinien wiedzieć TOKYO ) że w przypadku Outlandera konieczne jest zamontowanie ogrzewania z sterownikiem cyfrowym, który łączy się z komputerem samochodu i steruje np. wentylatorem. |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-12-2019, 13:06
|
|
|
Szczerze powiem, że ze względu na gwarancję zostaje mi ASO i dedykowany zestaw od WEBASTO.
Pytanie kto ma, kto dokładał do OIII... jak to się sprawuje w praktyce? |
_________________
 |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
|
|
|
 |
out2016
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 5 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 03-12-2019, 18:56
|
|
|
Przemyśl dobrze, bo ja mam takie w innym aucie z silnikiem na ON. Generalnie bardzo fajna sprawa ale:
Funkcja zdalnego uruchamiania lub za pomocą zegara się słabo sprawdza, bo sterownik piecyka mierzy napięcie akumlatora i jak wykryje za niskie to się nie włączy. Stwierdzi że istnieje ryzyko rozładowania baterii, w praktyce trzeba utrzymywać akumlator przez cały czas 100 naładowany co zimą jest trudne. Dodatkowe ogrzewanie zawsze się uruchomi po odpaleniu silnika ( jesli temperatura jest poniżej 5 ) i wtedy ciepło robi się bardzo szybko szczególnie w silniku benzynowym. Należy zadać sobie pytanie czy warto wydać kasę i nie mieć ciepło zaraz po wejściu do samochodu |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 04-12-2019, 12:23
|
|
|
out2016 napisał/a: | Funkcja zdalnego uruchamiania lub za pomocą zegara się słabo sprawdza, bo sterownik piecyka mierzy napięcie akumlatora i jak wykryje za niskie to się nie włączy. |
Ja właśnie z tego powodu zrezygnowałem z WEBASTO.
Został mi tylko żal, że mnie nikt o tym nie poinformował podczas załatwiania formalności związanych z instalacją. Całe szczęście skończyło się dobrze, to znaczy nie mam ogrzewania. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 04-12-2019, 16:09
|
|
|
Nie demonizowałbym zbytnio. Nowy O3 ma S&S, co wymaga odpowiednio wydajnego alternatora i akumulatora. Dodatkowo, co nie jest aż tak kosztowne wzorem Skandynawów zainstalować wtyczkę do ładowania akumulatora. Więc poranki nie będą aż tak straszne. Zestaw (dedykowany) to ok 1300zł, dokumentacja jest, sprytny mechanik 500zł i gotowe. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 04-12-2019, 16:36
|
|
|
acent napisał/a: | Dodatkowo, co nie jest aż tak kosztowne wzorem Skandynawów zainstalować wtyczkę do ładowania akumulatora | Pod blokiem nie ma możliwości. Poza tym, wtedy lepiej mieć ogrzewanie postojowe elektryczne (taniej wychodzi).
[ Dodano: 04-12-2019, 16:54 ]
acent napisał/a: | Nowy O3 ma S&S, co wymaga odpowiednio wydajnego alternatora i akumulatora. | Wytrzyma akumulator taki schemat pracy Rano ogrzewanie 20 minut, jada do pracy 2 km, postój 8-9h, powrót do domu. Cykl powtórzymy 5 razy w tygodniu.
Mi chodzi o to, że nikt cię o tym nie poinformuje, jak z tego korzystać. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
out2016
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 5 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 04-12-2019, 22:24
|
|
|
Zgadzam się z opinią TYKU, mogę tylko potwierdzić z doświadczenia że grzanie 20 min z rana jest bardzo trudne bo ogrzewanie postojowe czerpie dużo prądu :
- grzałka pieca
- wentylator pieca
- pompa paliwa
- pompa wody
- wentylator w samochodzie
Trzeba mieć wiadro prądu aby to dało radę. |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-12-2019, 23:13
|
|
|
Tak sobie wyrabiam zdanie... I za te parę tysi... To kupię porządne rękawiczki... Dołożę grzane fotele... Chyba webasto odpuszczę... |
_________________
 |
|
|
|
 |
PAW99
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2019
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2019 Posty: 14 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-12-2019, 22:54
|
|
|
out2016 napisał/a: | Zgadzam się z opinią TYKU, mogę tylko potwierdzić z doświadczenia że grzanie 20 min z rana jest bardzo trudne bo ogrzewanie postojowe czerpie dużo prądu :
- grzałka pieca
- wentylator pieca
- pompa paliwa
- pompa wody
- wentylator w samochodzie
Trzeba mieć wiadro prądu aby to dało radę. |
Pewnie masz racje ale jak ktoś jedzi dalej do pracy np. 30-50km to aku zdąży się naładować
acent napisał/a: | Dodatkowo, co nie jest aż tak kosztowne wzorem Skandynawów zainstalować wtyczkę do ładowania akumulatora. Więc poranki nie będą aż tak straszne. Zestaw (dedykowany) to ok 1300zł, dokumentacja jest, sprytny mechanik 500zł i gotowe. |
Ciekawe rozwiązanie niesyszałem jeszcze o takim czymś muszę wygooglować
i duzo tańsze. |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 09-12-2019, 23:11
|
|
|
Pytanie czy taką instalacje zrobi ASO.
Druga rzecz. Jeżeli mowa o ogrzewaniu postojowym i warunkach termicznych to najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie ogrzewanie suche które nie będzie pobierało tyle prądu. Można wzorem samochodów ciężarowych zamontować ogrzewanie gazowe. Minusem to uzupełnianie gazu. Zapewne w ASO też takiej instalacji niewykonają. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
|