Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Webasto / DEFA
Autor Wiadomość
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-12-2019, 12:24   Webasto / DEFA

Witajcie,


czy ktoś z Was dokładał WEBASTO w OIII?

Pomijam cenę w ASO - około 5.000zł.

Proszę o opinię od posiadaczy , lub osób które temat zgłębiły - ale się nie zdecydowały :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Brodzins 10-12-2019, 16:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PAW99 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2019
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 02-12-2019, 22:27   

Witam
tez jestem ciekaw opini na ten temat.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-12-2019, 07:32   

Zimno rano w aucie więc czekamy na informacje :)
_________________

 
 
acent 
Forumowicz

Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 157
Skąd: szo
Wysłany: 03-12-2019, 08:07   

Pewny i działający. Montowany w nowym Suzuki SX
https://allegro.pl/uzytkownik/misiukoralowy?strategy=NO_FALLBACK&order=n&bmatch=baseline-cl-dict43-uni-1-3-1127

W przypadku z problemami w podłączenia się do wentylatora (sterownika klimatyzacji). Dlatego go podaje, bo jeszcze nie wiem gdzie (który PIN) się podłączyć. Wiem, że jest to możliwe.
https://allegro.pl/oferta/regulator-obrotow-silnika-pwm-12v-20a-wspolna-masa-7768019123

Reszta należy do samodzielnego złożenia. Miejsca jest w "bród" pod maską.

A co an to Tokyo? Ktoś pytał?
_________________
Pozdr Acent
 
 
out2016 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 5
Skąd: częstochowa
Wysłany: 03-12-2019, 09:35   

Ogrzewanie postojowe fajna sprawa, ale powinno być montowane tylko w wyspecjalizowanym warsztacie. Czołowi producenci ( Webasto i Eberspacher ) mają dokładne instrukcje montażu do konkretnego modelu, wynika to przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa i możliwości podłączenia. Dodatkowo może się okazać ( tutaj powinien wiedzieć TOKYO ) że w przypadku Outlandera konieczne jest zamontowanie ogrzewania z sterownikiem cyfrowym, który łączy się z komputerem samochodu i steruje np. wentylatorem.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-12-2019, 13:06   

Szczerze powiem, że ze względu na gwarancję zostaje mi ASO i dedykowany zestaw od WEBASTO.

Pytanie kto ma, kto dokładał do OIII... jak to się sprawuje w praktyce?
_________________

 
 
acent 
Forumowicz

Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 157
Skąd: szo
Wysłany: 03-12-2019, 14:13   

Dobra, niech będzie. http://ав ..._B+D_TT-Evo.pdf
_________________
Pozdr Acent
 
 
out2016 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 5
Skąd: częstochowa
Wysłany: 03-12-2019, 18:56   

Przemyśl dobrze, bo ja mam takie w innym aucie z silnikiem na ON. Generalnie bardzo fajna sprawa ale:
Funkcja zdalnego uruchamiania lub za pomocą zegara się słabo sprawdza, bo sterownik piecyka mierzy napięcie akumlatora i jak wykryje za niskie to się nie włączy. Stwierdzi że istnieje ryzyko rozładowania baterii, w praktyce trzeba utrzymywać akumlator przez cały czas 100 naładowany co zimą jest trudne. Dodatkowe ogrzewanie zawsze się uruchomi po odpaleniu silnika ( jesli temperatura jest poniżej 5 ) i wtedy ciepło robi się bardzo szybko szczególnie w silniku benzynowym. Należy zadać sobie pytanie czy warto wydać kasę i nie mieć ciepło zaraz po wejściu do samochodu
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 04-12-2019, 12:23   

out2016 napisał/a:
Funkcja zdalnego uruchamiania lub za pomocą zegara się słabo sprawdza, bo sterownik piecyka mierzy napięcie akumlatora i jak wykryje za niskie to się nie włączy.

Ja właśnie z tego powodu zrezygnowałem z WEBASTO. :(
Został mi tylko żal, że mnie nikt o tym nie poinformował podczas załatwiania formalności związanych z instalacją. Całe szczęście skończyło się dobrze, to znaczy nie mam ogrzewania. :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
acent 
Forumowicz

Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 157
Skąd: szo
Wysłany: 04-12-2019, 16:09   

Nie demonizowałbym zbytnio. Nowy O3 ma S&S, co wymaga odpowiednio wydajnego alternatora i akumulatora. Dodatkowo, co nie jest aż tak kosztowne wzorem Skandynawów zainstalować wtyczkę do ładowania akumulatora. Więc poranki nie będą aż tak straszne. Zestaw (dedykowany) to ok 1300zł, dokumentacja jest, sprytny mechanik 500zł i gotowe.
_________________
Pozdr Acent
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 04-12-2019, 16:36   

acent napisał/a:
Dodatkowo, co nie jest aż tak kosztowne wzorem Skandynawów zainstalować wtyczkę do ładowania akumulatora
Pod blokiem nie ma możliwości. Poza tym, wtedy lepiej mieć ogrzewanie postojowe elektryczne (taniej wychodzi). :roll:

[ Dodano: 04-12-2019, 16:54 ]
acent napisał/a:
Nowy O3 ma S&S, co wymaga odpowiednio wydajnego alternatora i akumulatora.
Wytrzyma akumulator taki schemat pracy :?: Rano ogrzewanie 20 minut, jada do pracy 2 km, postój 8-9h, powrót do domu. Cykl powtórzymy 5 razy w tygodniu. :roll:
Mi chodzi o to, że nikt cię o tym nie poinformuje, jak z tego korzystać. :shock:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
out2016 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 5
Skąd: częstochowa
Wysłany: 04-12-2019, 22:24   

Zgadzam się z opinią TYKU, mogę tylko potwierdzić z doświadczenia że grzanie 20 min z rana jest bardzo trudne bo ogrzewanie postojowe czerpie dużo prądu :
- grzałka pieca
- wentylator pieca
- pompa paliwa
- pompa wody
- wentylator w samochodzie
Trzeba mieć wiadro prądu aby to dało radę.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-12-2019, 23:13   

Tak sobie wyrabiam zdanie... I za te parę tysi... To kupię porządne rękawiczki... Dołożę grzane fotele... Chyba webasto odpuszczę...
_________________

 
 
PAW99 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2019
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-12-2019, 22:54   

out2016 napisał/a:
Zgadzam się z opinią TYKU, mogę tylko potwierdzić z doświadczenia że grzanie 20 min z rana jest bardzo trudne bo ogrzewanie postojowe czerpie dużo prądu :
- grzałka pieca
- wentylator pieca
- pompa paliwa
- pompa wody
- wentylator w samochodzie
Trzeba mieć wiadro prądu aby to dało radę.


Pewnie masz racje ale jak ktoś jedzi dalej do pracy np. 30-50km to aku zdąży się naładować

acent napisał/a:
Dodatkowo, co nie jest aż tak kosztowne wzorem Skandynawów zainstalować wtyczkę do ładowania akumulatora. Więc poranki nie będą aż tak straszne. Zestaw (dedykowany) to ok 1300zł, dokumentacja jest, sprytny mechanik 500zł i gotowe.


Ciekawe rozwiązanie niesyszałem jeszcze o takim czymś muszę wygooglować :biggrin:
i duzo tańsze.
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 09-12-2019, 23:11   

Pytanie czy taką instalacje zrobi ASO.
Druga rzecz. Jeżeli mowa o ogrzewaniu postojowym i warunkach termicznych to najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie ogrzewanie suche które nie będzie pobierało tyle prądu. Można wzorem samochodów ciężarowych zamontować ogrzewanie gazowe. Minusem to uzupełnianie gazu. Zapewne w ASO też takiej instalacji niewykonają.
_________________
Niebiańska robota
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.