Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A] Check, problem z sondą i wypadanie zapłonu
Autor Wiadomość
Kamsyyo 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018
Posty: 32
Skąd: Konin
Wysłany: 05-12-2019, 20:52   [EA5A] Check, problem z sondą i wypadanie zapłonu

Witam wsystkich, tak w skrócie. 1000km temu wymieniany rozrząd, świece, i kable. Przy odbieraniu mechanik powiedział że zapalił sie błąd od sondy,ok auto odebrałem miałem być po tygodniu i podłaczyć ponownie pod komputer. Błędy po skasowaniu zapaliły się na 2 dzień na zimnym silniku, on powiedział że sonda działa, tylko grzałka nie i żebym na razie jeździł. Ale wczoraj momentami zaczęło trząść silnikiem(kilka postów niżej pisałem) to pojechałem pod komputer podpiąć do kolegi i wyszły takie błedy:

Zdjęcia 1-3 pokazują co się paliło po podłaczeniu

Zdjęcie 4 pokazuje co było po skasowaniu i przejechaniu 5 km, najpierw były błędy później jak samochód ostygł to zapalił się check, ale już nie miałem jak podłaczyć ponownie.

Co z tym robić, my nie mamy pomysłów, a mechanik jaki jest to można się domyślić. Czas szukać nowego.
https://zapodaj.net/c598964d872ac.jpg.html
https://zapodaj.net/95cf4525d8b45.jpg.html
https://zapodaj.net/6f35cde7dfcc0.jpg.html
https://zapodaj.net/a44d4ce15bf32.jpg.html

Zdjęcia w linkach bo chyba nie umiem tu poprawnie załadować.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 06-12-2019, 08:53   

Sonda tak czy inaczej jest do wymiany. Do momentu uzyskania prawidłowej jej temperatury, ona daje błędne informacje do ECU i może to skutkować na przykład zwiększoną dawką paliwa. W przypadku wypadania zapłonu do sprawdzenia jest prawidłowość podpięcia przewodu zapłonowego na świecy i aparacie zapłonowym (może się coś poluzowało itp.). P0421 to jest błąd dotyczący pracy katalizatora. W momencie gdy katalizator jest wyeksploatowany to ten błąd się pojawia. Wtedy ratunkiem jest wymiana na nowy. Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20975
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-12-2019, 09:07   

Co do kata a dokładniej katów to ja bym zaczął od konkretnej diagnostyki sond.
Na przypadku brata, sonda wg. kompów w warsztatach miała fajny wykres i niby ok (brak CE) ale w warsztacie BOSCHA zdiagnozowali, że sonda działa zbyt wolno i powodowała bogatą mieszankę co spowodowało przegląd negatywny ze względu na skład spalin.
Co do wypadania zapłonu to sprawdź najpierw mocowania fajek i przewody czy nie mają przebicia, bo to najłatwiej i najtaniej sprawdzić 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.