Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupiłem outlandera :) kilka pytań technicznych
Autor Wiadomość
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 10-11-2019, 16:17   

Rozmawialem z ziomkiem z forum i wyszlo ze z zaworami nie ma tragedii, i to raczej nie one sa zrodlem klekotu, łańcuch niby tez jest ok wiec zostają zawory zmiennych faz, musze jeszcze raz im sie przyjrzeć, orientuje sie ktos czy oba zawory sa te same? Czy jest roznica ssacy/wydechowy? Z racji tego ze wiekszosc zaworow ma za duzy luz to raczej zaprowadze juz auto do gazownika a przy najblizszej wymianie oleju skontroluje i zobacze co sie dzieje. Zawory ssace na 4 tłoku maja najwiekszy luz, pewbie nagar sie osadzil na zaworach, chcialem skasowac luz tylko na tych zaworach ale jesli przy lpg wypali nagar to wtedy luz moze byc za maly. Jeszcze musze tylko zrobic test na CO2 w ukladzie chlodzenia.
 
 
LukasiusPomorze 
Mitsumaniak

Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 114
Skąd: Pomorze
Wysłany: 07-12-2019, 21:19   

I jak poszło dochodzenie, co było tym źródłem klekotu ?
Szklanki wymieniłeś czy jeszcze jeździsz na starych ?
_________________

 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 10-12-2019, 14:43   

Heh w sumie to nie zrobilem nic, zaworow nie ruszalem, wiekszosc ma za duzy luz a dopiero zalozylem gaz, za 10tys km zmierze znowu i sie zobaczy, lancuch jest ok, zawory solenoidowe tez ok wiec silnik raczej nie wybuchnie heh. Kompresja troche slaba no ale nie bede sie w remont pchał. Wogole na gazie slabiej slychav klekot i czym dluzej jezdze tym bardziej cichnie, albo juz go tak nie zauwazam. Moze to przez olej z molibdenem.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 03-03-2021, 07:02   

Ciekawy temat.
Raiz3n89 minęło już dużo czasu, pewnie przeleciałeś już te planowane 10tkm...?
Robiłeś ponowny pomiar luzu, albo niezbędne naprawy z tym związane?
A może ziomek z forum miał racje i i takie luzy są ok...?
 
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 03-03-2021, 08:50   

Siemka, dopiero przejechałem ok 9kkm, miałem zmieniac olej na jesieni ale z racji niskiego przebiegu odłożyłem to na wiosnę. Czekam aż stuknie mi to 10kkm żeby zmienić oleje i spojrzeć na te luzy przed przegladem gazowym. Jak narazie silnik chodzi tak jak chodził, po dźwięku każdy myśli że to diesel. No ale nic sie nie dzieje, normalnie odpala, ciągnie od dołu i nie muli. Jakoś kwiecień/maj będę się bawił z tym dalej i dam znać.
 
 
LukasiusPomorze 
Mitsumaniak

Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 114
Skąd: Pomorze
Wysłany: 03-03-2021, 19:44   

A tobie przypadkiem nie klepie wałek balansowy - objawy pasują tzn. wtedy silnik przejmuje najgorsze cechy z dwóch typów silników (klekot diesla i spalanie benzyny czyli tryb głodomora).
_________________

 
 
m_przemek 
Forumowicz

Auto: Outlander II LPG, Colt 1,3 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Lut 2017
Posty: 80
Skąd: Łuków
Wysłany: 04-03-2021, 08:28   

Raiz3n89, Tu też chodzi jak diesel, ale w 2.0 https://www.youtube.com/watch?v=nlfoeFz2mxc
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 06-03-2021, 09:25   

LukasiusPomorze, heh błagam nie stawiaj mi takiej diagnozy :D Silnikiem nie trzęsie, spalanie też raczej nie tragiczne ok 13l lpg w trasie i 16l wokoło komina.
m_przemek, mój chodzi podobnie, troszke ciszej, kiedyś nagrałem: https://www.youtube.com/watch?v=r-ivaEfqoMg
Kiedyś czytałem że gość odłączał wtyczki od zaworów soleidenowych i klekotanie ustawało, co prawda sprawdzałem u siebie te zawory i wyglądało że sa sprawne ale jeszcze nie odłaczałem ich na pracującym silniku, bedę musiał sprawdzić. U mnie klekot słychać tak jakby w ich okolicy wiec mysle też ze może koło zmiennych faz jest zjechane troche.
Edit: Znalazłem taki filmik z silnikem 2.4, gość wymienił łańcuch i zrobił luzy zaworowe a silnik chodzi tak samo https://www.youtube.com/watch?v=xIO_LNvareo
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 22-04-2021, 19:40   

Hej Raiz3n89, mamy już kwiecień, zaraz maj 8)
To jak, bierzesz się za zawory? Strasznie interesuje mnie czy te dwa ssące, co miałeś większy luz, nadal są takie same po pomiarze no i czy udało Ci się zmienić tylko odchylając wałek, jak wspominałeś w innym wątku...
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 22-04-2021, 22:29   

Raiz3n89 napisał/a:
LukasiusPomorze, heh błagam nie stawiaj mi takiej diagnozy :D Silnikiem nie trzęsie, spalanie też raczej nie tragiczne ok 13l lpg w trasie i 16l wokoło komina.
m_przemek, mój chodzi podobnie, troszke ciszej, kiedyś nagrałem: https://www.youtube.com/watch?v=r-ivaEfqoMg
Kiedyś czytałem że gość odłączał wtyczki od zaworów soleidenowych i klekotanie ustawało, co prawda sprawdzałem u siebie te zawory i wyglądało że sa sprawne ale jeszcze nie odłaczałem ich na pracującym silniku, bedę musiał sprawdzić. U mnie klekot słychać tak jakby w ich okolicy wiec mysle też ze może koło zmiennych faz jest zjechane troche.
Edit: Znalazłem taki filmik z silnikem 2.4, gość wymienił łańcuch i zrobił luzy zaworowe a silnik chodzi tak samo https://www.youtube.com/watch?v=xIO_LNvareo

To klekotanie jako żywo przypomina to z VANOS w BMW. Podejrzewam więc, że u Was pochodzi z jego odpowiednika - układu VVT. Z tego co widzę budowa bardzo podobna. Dlatego wymiana łańcucha czy popychaczy nie przynosi poprawy.
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 26-04-2021, 11:00   

Siema, nic jeszcze nie robiłem ale powoli sie zbliżam do 10kkm więc jakoś maj/czerwiec sie wezme za to. Też myślałem nad tymi zaworami od miveca, niby je sprawdziłem, otwierają sie całe, chodzą płynnie i ich oporność też jest niby dobra. Musze jeszcze odłaczyć wtyczke od nich na pracującym silniku i może coś sie wyjaśni.
 
 
dojo 
Nowy Forumowicz

Auto: OII 2.4MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-06-2021, 13:43   

Hej, po zrobieniu luzów oraz wymianie łańcucha, rolki i ślizgów po jakimś czasie na niskich obrotach 2.4 mivec generuje mi takie klekotanie https://drive.google.com/file/d/1-I4tqSnSe4sVB0JKd-eREE2oaMbmzIX7/view?usp=drivesdk

Innych objawów brak, jak zwiększę obroty to odgłos zanika, podobnie na n i p też ustaje.
 
 
Goleandro 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2020
Posty: 7
Skąd: Puławy
Wysłany: 29-07-2021, 09:14   

Mój 2,0 też tak hałasuje i z kim nie rozmawiam to mówi że tak musi być. Nie wiem ile w tym prawdy ale nic więcej złego na szczęście się nie dzieje. przerabiałem też już różne oleje i też nic.
 
 
Ruszi 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2020
Posty: 7
Skąd: Zapolice
Wysłany: 29-07-2021, 12:29   

Goleandro napisał/a:
Mój 2,0 też tak hałasuje i z kim nie rozmawiam to mówi że tak musi być. Nie wiem ile w tym prawdy ale nic więcej złego na szczęście się nie dzieje. przerabiałem też już różne oleje i też nic.

Mój też hałasował i przyzwyczaiłem się że tak ma być...ale na ostatniej wymianie oleju mechanik zaproponował wymianę na LiquiMoly TopTec 4200 5W30 i o dziwo od tej wymiany stuki ustały. Wcześniej jeździłem na Motul 8100 Xclean i przy pierwszym odpaleniu lubił sobie stuknąć
 
 
Goleandro 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2020
Posty: 7
Skąd: Puławy
Wysłany: 29-07-2021, 13:18   

Właśnie też mam zalanego Motula 8100 Xclean. W poprzednich autach się sprawdzał super.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.