Alternator |
Autor |
Wiadomość |
przemolex2
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.9did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2019 Posty: 1 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-12-2019, 18:29 Alternator
|
|
|
Witam W sobotę zapaliła się kontrolka akumulatora, po chwili zaczęły przygaszać się zegary radio itp. Auto zostało wyłączone i odpalone świeciły bardzo słabo światła i dodatkowo zapalił się Abs razem z Aku, na pare minut naglę znów wszystko wróciło do normy. Po chwili znów te kontrolki i ciemnota w aucie i tak zostało auto zostało zostawione w Garażu. Po nocy W niedzielę próbuję odpalić space stara i klapa nie ma siły kręcić ale światła i radio kontrolki działają bardzo dobrze normalnie. Akumulator pokazuję napięcie z Multimetra 11.8 Spróbowaliśmy na kable podnisło się do 12.3 trochę dłużej zakręcił i potem klapa znów dodatkowo zapaliła się kontrolka oleju! I Teraz Tak czy to jest alternator? Regulator? I najważniejsze pytanie jak go wyciągnąć bo łatwego dostępu nie ma... Wszystkim dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi liczę na pomoc. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-12-2019, 18:45
|
|
|
Naładuj akumulator prostownikiem lub podmień na inny i odpal, jak odpalisz to zmierz jakie jest napięcie na akumulatorze na pracującym silniku. Możesz profilaktycznie przeczyścić połączenia głównej masy, przewód masowy idzie od akumulatora gdzieś do karoserii oraz do silnika. Możesz tez zrobić na próbę nowe masy przewodami rozruchowymi podpinając jeden to minusa akumulatora i do karoserii i drugi tez do minusa akumulatora i do silnika. |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1866 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 09-12-2019, 15:02
|
|
|
przemolex2, ja mam wprawdzie benzynę ale po objawach regulator napięcia a szczególniej to szczotki. |
|
|
|
 |
Ghostman [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2019, 22:47
|
|
|
To na pewno jest regulator napięcia. Jak dałem swój do warsztatu to i łożyska alternatora były do zrobienia. Trzymaj aku naładowany, żeby się nie zniszczył. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-12-2019, 21:46
|
|
|
Nie wiem jak w dizlu, ale w benzynowych silnikach są alternatory bosza i ten szmelc pada przy ok. 250 000 km. |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1866 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 20-12-2019, 11:46
|
|
|
Hugo, generalnie zgadza się bo mi padł przy 249 tyś z okładem |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-12-2019, 12:04
|
|
|
Nie straszcie mnie bo ja też niedługo osiągnę taki przebieg .
Czyli co, mam już szukać regulatora, czy zaryzykować używkę altka . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1866 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 23-12-2019, 10:50
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | mam już szukać regulatora, czy zaryzykować używkę altka |
Oddasz do regeneracji swój. Chyba że kupisz używkę i oddasz do regengeneracji by być przygotowanym na taką ewentualność. |
|
|
|
 |
|