Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Problem z przyspieszaniem
Autor Wiadomość
Harkonnen475 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2019
Posty: 1
Skąd: Gorzów Wielkopolski
  Wysłany: 07-05-2019, 14:55   [Cari 1.9DI-D] Problem z przyspieszaniem

Witam. Mam problem z moją Carismą 1.9 DID 115KM z 2002 roku - przy przyspieszaniu najprościej mówiąc czasami turbosprężarka działa, czasami nie. Rozpędzając auto zdarza się, że jedzie prawidłowo - wyraźnie czuć, kiedy turbo zaczyna dawać efekt, ale często (nawet pomimo dochodzenia już do 2000 obrotów i wyżej) czuję jakbym jechał po prostu bez niego.

Dopowiem jeszcze, że jak już jadę na 2-gim biegu, dobijajam do 2000 obrotów "bez turba", zwolnię auto żeby mieć 1100 obrotów i ponownie się rozpędzę to wtedy turbo już działa..
I jadąc na 5 biegu, załóżmy 130km/h i dalej przyspieszając nawet, jeśli turbo akurat działa, to czuć jakby co jakiś czas na chwilę traciło trochę mocy, a potem z powrotem ją odzyskiwało i tak w kółko.
Zdarza się też sporadycznie, że gdy turbo działa i kręcę do dość wysokich obrotów (3500 około), to potrafi na kilka sekund zapalić się check engine (obd2 nie wykrywa żadnych błędów, jedyne co jest to freeze frame P000034).
Wątpię, żeby było to powiązane, ale świeci się też kontrolka SRS.

Przebieg 151k, ktoś ma jakieś pomysły czego to może być kwestia?
Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-05-2019, 21:28   

P0034 jest bezposrednio zwiazany z ciśnieniem doladowania, udaj sie dfo warsztatu i usun usterke, jezeli problem nie minie to wtedy trzeba sie bedzie dalej zastanawiac
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Some1free 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 75kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2019
Posty: 2
Skąd: Gliwice / Częstochowa
Wysłany: 11-12-2019, 01:58   

Cześć i czołgiem! 8)

Odświeżam temat, ponieważ w mojej Carismie jest podobny problem :(

Carisma 1.9 DID; 102KM; 2002; przebieg 280+ kkm, EGR został zaślepiony, troszkę to pomogło, ale nadal "przerywa" szczególnie na większych prędkościach. Wcześniej "bez turbo" nie chciała się wkręcić powyżej 2100 rpm. SRS też się lubi zaświecić przed odpaleniem auta.

Od siebie do opisu problemu dołożę, że zauważyłem, że gdy przyspieszenia nie ma to po wykonaniu:
1. Odpuszczę gaz / zresetuję "cancel" tempomat
2. Odczekam kilka sekund
3. Spróbuję znów przyspieszyć
W ponad 90% przypadków przyspiesza od nowa... aż stwierdzi że jej się znowu nie chce.
Po za tym utrata mocy występuje zupełnie losowo.
Niby da się jeździć, ale trochę irytuje gdy TIR mruga mi długimi na autostradzie bo przy 70-80 km/h nie mogę od niego "odejść".

Kolejna sprawa to jazda na tempomacie np 130: jedzie, jedzie i nagle cyk... 120, 110... odczuwalne hamowanie silnikiem i zero przyspieszania. Nawet przy wciskaniu gazu do dechy (po zrobieniu EGR troooszkę przyspiesza)

W poniedziałek auto wybiera się na przejażdżkę z podłączonym komputerem, ale jakby ktoś miał jakieś pomysły - chętnie przeczytam!

Pozdrawiam

[ Dodano: 02-01-2020, 03:25 ]
Witam ponownie!

Problem został rozwiązany i to już dawno, tylko nie zauważyłem... Ale po kolei:
Carisma pojechała na ponowną diagnozę, tym razem jazda z podpiętym komputerem... i na jaw wyszła moja głupota :p EGR był zaślepiony... ale włożyłem spowrotem wtyczkę od EGR przy silniku ( za/z tyłu silnika, po prawej stronie). Więc samochód dalej przechodził w tryb awaryjny i "nie jechał".

Po wyjęciu tej wtyczki i ponownym wyczyszczeniu błędów śmiga jak należy! :D Oczywiście bez zapiętego kabla :p

Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym roku!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.